Mochten jullie er een tegenkomen die hier nog niet staat, meld het dan. Heb je een goede of betere definitie van een term, geef deze dan ook.

Ik geef vast een klein voorzetje, maar ik reken op jullie hulp.
De T/S parameters:
B
Magnetische fluxdichtheid in de luchtspleet van het chassis
Bl
Krachtfactor, dit is het product van B maal l [m/N of Tm]
Cas
Akoestische compliantie van het ophangsysteem van het chassis
Cms
Mechanische compliantie van het ophangsysteem van het chassis [N/m]
fs
Resonantiefrequentie van het chassis (niet ingebouwd, vrije veld frequentie) [Hz]
fc
Resonantiefrequentie van het chassis (ingebouwd) [Hz]
f3
Frequentie waarbij de output 3 decibel (dB) gedaald is
L
Hoogte van de wikkelingen van de spreekspoel
Le
Zelfinductie van de spreekspoel [mH]
Mms
Mechanische massa van het trillend systeem van het chassis (inclusief luchtmassa) [g]
Mmd
Mechanische massa van het trillend systeem van het chassis (exclusief luchtmassa)
Qes
Elektrische Q-factor van het chassis bij fs
Qms
Mechanische Q-factor van het chassis bij fs
Qts
Totale Q-factor van het chassis bij fs
Re
Elektrische gelijkstroomweerstand van de spreekspoel [ohm]
Rms
Mechanische weerstand ten gevolge van de verliezen van het ophangingsysteem [kg/s]
SD
Effectieve oppervlakte van de conus [cm2]
VAS
Hoeveelheid lucht [L] met dezelfde akoestische compliantie als de mechanische compliantie (Cms)
Vd
Maximale lineaire volume verplaatsing (Sd maal Xmax) [cm3]
Xmax
Maximale lineaire conusuitslag [mm]
Xmech
maximale mechanische uitslag. (ook bekend als Xdamage).