Dipool met AMT , AT en 15" .
Moderator: Beheerdersteam
-
Ik denk niet dat het als hoorn kan werken. Er zijn namelijk wel een paar flinke happen uitgenomen.
Toch willen we zoveel mogelijk materiaal weghalen boven de bovenste woofer. Het 3Dprogramma begreep het niet, met andere woorden, ik begreep het programma niet. En daarom is er maar een klein vlakje aan de bovenkant weggesneden.
Carlo zegt dat hij de baffle daar zo dun mogelijk wil hebben om de weglengte van de achterzijde van het membraan naar de voorzijde klein te houden.
Toch willen we zoveel mogelijk materiaal weghalen boven de bovenste woofer. Het 3Dprogramma begreep het niet, met andere woorden, ik begreep het programma niet. En daarom is er maar een klein vlakje aan de bovenkant weggesneden.
Carlo zegt dat hij de baffle daar zo dun mogelijk wil hebben om de weglengte van de achterzijde van het membraan naar de voorzijde klein te houden.
-
-
-
- Ook commercieel actief
-
-
-
Nu de baffle z`n eindstadium bijna bereikt heeft is er wat op papier gezet voor wat betreft de voet.
Ook hier met in het achterhoofd het is wat anders te doen en toch genoeg ruimte over te houden voor het filter.Dit zal namelijk in de voet ondergebracht gaan worden.
Ook hier met in het achterhoofd het is wat anders te doen en toch genoeg ruimte over te houden voor het filter.Dit zal namelijk in de voet ondergebracht gaan worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
-
-
- Mede-oprichter
-
- Ook commercieel actief
-
-
-
Ik vind het een mooi ontwerpje.

Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !
Maar ja, viewtopic.php?f=15&t=4440 ????
Maar ja, viewtopic.php?f=15&t=4440 ????
-
Yammy 

Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]
--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]
--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.
-
Na de laatste tekeningen van Lepain overweeg ik toch zeer sterk om de midden strook van echt (massief) hout te maken.Nu heb ik daar zelf nog nooit mee gewerkt en kan me voorstellen dat niet elke houtsoort hiervoor geschikt is.
Het lijkt mij dan het mooist om de voet te fineren dus het zal dan ook `n houtsoort moeten worden die ook redelijk makkelijk in fineer te krijgen is.Voorgefineerd Mdf zou helemaal mooi zijn.
Nu heb ik dus de vraag welke lichte houtsoorten zouden hiervoor in aanmerking komen.
Het lastige is dan ook nog dat de Seas Excel drivers `n grijzige afwerking hebben die niet met elke houtsoort lekker matched.
Het lijkt mij dan het mooist om de voet te fineren dus het zal dan ook `n houtsoort moeten worden die ook redelijk makkelijk in fineer te krijgen is.Voorgefineerd Mdf zou helemaal mooi zijn.
Nu heb ik dus de vraag welke lichte houtsoorten zouden hiervoor in aanmerking komen.
Het lastige is dan ook nog dat de Seas Excel drivers `n grijzige afwerking hebben die niet met elke houtsoort lekker matched.
-
-
dre schreef:lichte houtsoorten werken over het algemeen meer als donkere.
maar van de lichte is eiken denk ik de meest gangbare(middelharde houtsoort)
En dat is dan ook nog `n houtsoort die goed en betaalbaar in fineer te krijgen is.
Lijkt mij dus `n goeie kandidaat.En eventueel kan ik dit nog met beits wat op kleur brengen of zou je voor olie of was gaan??
Alvast bedankt.
-
CarloPJB schreef:En dat is dan ook nog `n houtsoort die goed en betaalbaar in fineer te krijgen is.
Lijkt mij dus `n goeie kandidaat.En eventueel kan ik dit nog met beits wat op kleur brengen of zou je voor olie of was gaan??
bij echt hout zou ik de kwast/roller niet eens aanraken en het met olie of was doen. eerst schuren tot korrel zoveelmogelijk en dan wrijven tot het glimt als een jeweetwel in de maneschijn!
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?
-
-
-
-
dre schreef:Heel erg bedankt voor het aanbod maar dat is niet nodig.
Heb `n paar bevriende meubelmakers en daar ligt zat restmateriaal om mee te experimenteren
o ja,dat zijn die gasten die niet naar jouw maatstaven kunnen zagen toch?

Je bedoelt dat zaagwerk wat ik je heb laten zien...........
Waar nog zoveel werk aan zit

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”