Daar zijn vrienden toch voor, ik ben allang blij dat je dit project hebt afgemaakt!
Dit keer geen meetverslag, maar ik kan wel iets vertellen over de situatie.
Carlo heeft gekozen voor een opstelling waarbij een van de speakers vlakbij het raam staat en waarbij de luisterpositie toch redelijk dichtbij de hoek aan de andere kant van de kamer zit. Daar kan natuurlijk geen dipool tegenop, daar krijgt iedere speaker problemen. We hebben behoorlijk wat moeten corrigeren aan de laagweergave en nadat het voldoende glad was getrokken heb ik lekker zitten luisteren, genietend van mooie muziek en versnaperingen, waarbij de niveau afstemming van de subs, OB woofers en het midhoog nog wat beter op elkaar zijn gematched.
Uiteindelijk klonk het geheel als een klok, echt heel mooi. De dynamiek is welhaast eindeloos natuurlijk met deze subs erbij. Er valt nog wat te winnen qua definitie, maar ja, daar zijn veel duurdere OB woofers voor nodig en een wat andere opzet van de baffle. Dat is voer voor een volgend project. Ik zou Carlo sterk aanraden eerst maar eens een flinke tijd van dit systeem te gaan genieten.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)