ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 04 apr 2007, 20:02

Tja, hij is aan de maat hé :lol:

Een kwestie van goed integreren in je huiskamer en serieus overleggen met je vriendin/vrouw. Als ze het niet had gewild dan was hij er van mij ook niet gekomen. Ik heb wel uitgelegd waar hij voor dient (moeiteloze lage tonen zonder bonkerig te klinken) en wat voor een plezier ik eraan beleef.

Het heeft dus alles te maken met respect voor elkaar. Daarbij wordt hij dermate goed afgewerkt dat het lang niet zo vervelend is. Denk maar eens in dat je een grote kast in je kamer hebt staan die waardeloos is afgewerkt. Die wil je zelf toch ook niet in de kamer hebben?

Overigens houdt ze ook erg veel van muziek en dat scheelt.

Wowly

markje

Berichtdoor markje » do 05 apr 2007, 8:59

Dat heb ik dus ook, ik heb een idee, maak een tekeningetje, laat het aan mijn vriendin zien en dan maken we samen een definitief ontwerp. Gelukkig kan mijn vriendin een film met wat bruut geluid ook wel waarderen en is ze niet zo op het interieur gefocussed dat alles groter dan een pak melk niet in zicht mag staan...

Groeten Mark

voodooless

Berichtdoor voodooless » do 05 apr 2007, 11:50

Ziet er goed uit zeg! Ik ben zeer benieuwd wat je ervan gaat vinden. Ik heb zelf al langer het plan om nog eens mijn Adire Shiva in een dergelijke TL te steken. Dat moet echt waanzinnig diep gaan volgens de simulaties, ook nog eens met behoorlijk rendement.

Hoe ga je het afwerken (of heb ik dat gemist)?
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 05 apr 2007, 12:56

Afwerking: alles als het maar dezelfde kleur is als de muren....wit dus. Matwit welteverstaan. Het is een grote joekel en ik wil hem niet al te opvallend gaan maken.

Hoe het gaat klinken...daar ben ik ook heel erg benieuwd naar! Jij kwam toch ook naar BredaIII? Daar zal ie te bewonderen en beluisteren zijn. Samen met nog wat andere krachtpatsers van subs dus dat zal wel lachen worden 8)

Jan

voodooless

Berichtdoor voodooless » do 05 apr 2007, 12:59

Leuk leuk :D

Ik wil eventueel ook nog wel mijn kleine shiva meenemen als daar behoefte naar is, ding staat zo in de auto ;)
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 05 apr 2007, 18:34

Altijd meenemen, leuk om zo veel mogelijk ontwerpen te horen! Kan namelijk altijd van pas komen!

Jan

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 07 apr 2007, 16:44

De problemen bij N-joy met Eminence zijn dermate groot dat ik aldaar de bestelling heb geannuleerd. De jongens van N-joy gaven me groot gelijk, ze konden zelf ook niet meer van eminence opaan. Wel jammer, want ik had het ze wel gegund.

Enfin, excess gaat nu de woofer leveren via duitsland. Kost ietsiepietsie meer , maar ik heb geen zin meer om langer dan 2 maanden te moeten wachten op een bestelling.

Wowly

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 18 apr 2007, 13:20

Yess!! de unit is binnen!

dadelijk alles lekker in elkaar schroeven en knallen maar!!

Jan

Bart_M
Beheerder

Berichtdoor Bart_M » wo 18 apr 2007, 13:22

Ben benieuwd Jan!
Wel nog even een Behringer FBQ2496 om hem te temmen he!

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 18 apr 2007, 18:04

Oeh.........

Wat een beer. Hij is nog héél erg ruw qua klank. Ik test hem nu in mijn vaders huis (grote boerderij) en als ik door het huis heen loop heb ik overal bas. dan weer wat harder, dan weer wat zachter, maar hij is er. Ook gaan 2 kamers verderop de kopjes en dergelijke trillen. Als ie subtiel mee staat te spelen en je voelt even aan de bank dan trilt deze helemaal. mijn jongste zoontje kwam (toen ie ietsie harder stond) met zijn handjes tegen zijn oren aan en een verschrikte blik kijken wat er gebeurde. Ik heb nog erg weinig kunnen horen, maar wat er uit komt ie angstaanjagend.

Ik denk dat ik inderdaad iets van een soort van equalizer nodig heb want ik kan me niet voorstellen dat dit goed te integreren valt in een ruimte.......

Ook valt het wat tegen. Het frequentiegebied is namelijk maar héél erg klein wat je bestrijkt met een sub als deze. Je verwacht een heleboel maar je krijgt een beetje. Het veranderen van een middentoner doet bijvoorbeeld véél meer voor je gevoel.....

Oftewel, dure grap, maar wel kicken 8)

ik ga verder luisteren, en probeer later nog wel wat neer te zetten alhier...

jan

Jan-Willem

Berichtdoor Jan-Willem » wo 18 apr 2007, 18:25

FOTO"S :shock: :D

vigier

Berichtdoor vigier » wo 18 apr 2007, 21:54

Dus hij is nu al bijna een halve dag binnen en er zijn nog geen foto's? Shame on you! :twisted:

Groeten, Joris
Meer ideëen dan tijd

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 18 apr 2007, 23:08

Hahaha, tja, de verklaring daarvoor is simpel

Weten jullie nog dat mijn vader vorig jaar op zijn fietsvakantie een bijna dodelijk hartinfarct heeft gehad? Een stent hebben ze gezet, maar 2 maanden geleden kwamen ze erachter dat nog maar 3/4 van één bloedvat zijn hart voorzag van bloed. En dat horen er drie gehele te zijn. Oftewel, hij liep op dampen zoals ze dat zeggen in de autobisnis. Vorige week donderdag is ie geholpen met een open hart operatie : CABG IV(bij mijn oude werk :D ) en morgen mag ie misschien naar huis. Aangezien hij een zeer groot huis heeft met huisdieren enzo woonde ik daar deze week met mijn vriendin en kids. Op die manier had ik een goede bezigheid om mijn eigen stress af te laten door de zizoklo af te maken.

Omdat mijn vader geen cardreader heeft kan ik via zijn pc geen foto's plaatsten. Ik zal kijken of ik het morgen kan doen.

Verbazingwekkend trouwens hoe snel zo'n sub inspeelt zeg! Hij gaat met het uur beter integreren met de cyburg's pipe breedbanders..... 8). Het lijkt wel of ie niet beweegt maar er komt een bak energie uit zeg...wauw. Ik ben nu al tevreden. Jullie zullen hem zeker horen de 26e mei in Breda! Vooral michael jackson heeft behoorlijk intense basnummers kan ik jullie vertellen :D

Jan

SSassen

Berichtdoor SSassen » wo 18 apr 2007, 23:54

Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mediocre is not my middle name.

Jan-Willem

Berichtdoor Jan-Willem » do 19 apr 2007, 10:40

Wowly schreef:Hahaha, tja, de verklaring daarvoor is simpel

Weten jullie nog dat mijn vader vorig jaar op zijn fietsvakantie een bijna dodelijk hartinfarct heeft gehad? Een stent hebben ze gezet, maar 2 maanden geleden kwamen ze erachter dat nog maar 3/4 van één bloedvat zijn hart voorzag van bloed. En dat horen er drie gehele te zijn. Oftewel, hij liep op dampen zoals ze dat zeggen in de autobisnis. Vorige week donderdag is ie geholpen met een open hart operatie : CABG IV(bij mijn oude werk :D ) en morgen mag ie misschien naar huis. Aangezien hij een zeer groot huis heeft met huisdieren enzo woonde ik daar deze week met mijn vriendin en kids. Op die manier had ik een goede bezigheid om mijn eigen stress af te laten door de zizoklo af te maken.

Jan

Ja dat weet ik nog... Dat is goed nieuws :)

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 19 apr 2007, 22:18

Wat was ik ook al weer vergeten?????oja, foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 19 apr 2007, 22:25

By the weej, ik wilde excess uut emsterdem bedanken voor hun bijzondere snelle en goede levering van de lab12. Ik heb hem kunnen kopen voor 147 euro's exclusief btw maar inclusief verzendkosten. Snelle en goede communicatie, komen afspraken onmiddelijk na. Maandag zou ie in amsterdam zijn, woensdag had ik hem in huis. Klassewerk. Jammer voor N-joy, maar op de een of andere manier kregen ze het niet voor elkaar om binnen 2,5 maanden de lab 12 in huis te hebben. Wél concurrerende prijs trouwens :shock:

De unit doet zeer degelijk aan. Liever de originele dan een kloon van deze wat mij betreft. Hij lijkt wel te moeten inspelen. Hij doet het steeds beter.

Jan

SSassen

Berichtdoor SSassen » do 19 apr 2007, 22:32

Wat een monsterlijk apparaat Jan, werkelijk volumineus, nu was je met al dat sleep- en tilwerk vast toe aan fysiotherapie? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mediocre is not my middle name.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 19 apr 2007, 22:37

Hahaha, nee.

Ik heb bij de plaatselijke groothandel (van Cranenbroek) voor 19 euro een steekkar gekocht om hem te plaatsen én voor 12 euro een plateauwagen die 150 Kg aankan om hem op te behandelen (verven enzo, makkelijk naar buiten te rollen 8) ). Hiermee is het prima te doen. ik zal deze hulpmiddelen dan ook zeker meenemen naar Breda, aangezien er daar wel wat meer grote jongen gaan komen....

Jan

Bart_M
Beheerder

Berichtdoor Bart_M » vr 20 apr 2007, 11:00

Hi Jan, ziet er goed uit.

Als ik je nog een tip mag geven mbt het inspelen.
Haal de unit uit de kast en laat hem free air een tijd wapperen met een sinus van een 20 of 30 Hz. Dat haalt weken af van de inspeeltijd.

niels007

Berichtdoor niels007 » vr 20 apr 2007, 11:52

Dat kan je natuurlijk ook met de unit IN de kast doen, om de muren van het huis een beetje soepeler te laten worden... :D

Bart_M
Beheerder

Berichtdoor Bart_M » vr 20 apr 2007, 12:26

Dat heb ik 1 keer gedaan. 's Nachts ben ik toen onverwachts bij mijn vriendin blijven slapen, de volgende dag vroegen mijn ouders boos wat ik gedaan had. Ze waren helemaal ziek van de lage frequenties waarvan ze niet wisten waar die vandaan kwamen, geen oog dichtgedaan. :oops: :lol: :roll:

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » vr 20 apr 2007, 12:51

Jan,

Je zou ook eens kunnen proberen de subwoofer op z'n kop te zetten. De woofer zit dan niet meer midden tussen vloer en plafond. Dat zou je een paar dB'tjes winst moeten opleveren en tot een gelijkmatiger verspreiding van staande golven kunnen leiden. Kost niets, dus allicht het proberen waard.

Smitsmans

Berichtdoor Smitsmans » za 21 apr 2007, 13:05

Jan,

Stevig stukje werk en oogt slanker dan mijn speciaal voor hoekplaatsing aangepaste versie.

De Lab 12 moet zeker inspelen. Bij mij was de bas eerst ook zeer ruw en smalbandig. Ik voelde echt drukpieken in mijn oren en dacht al aan een snelle verkoop. Na een week was de integratie goed en de ruwheid weg. Daarna werd het nog langzaam beter. Geef de sub dus wat tijd, het loont! Ik wil hem niet meer kwijt en hoop dat Zyklopus in mijn nieuwe woning te integreren is. De huiskamer is daar helaas wat kleiner.

Afhankelijk van je ruimte heb je wel equalizing nodig. Een ruimteresonantie aangeslingerd door deze sub staat nogal stevig.

Groeten, Guido
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 21 apr 2007, 22:03

Hé leuk! reactie's. Ik ben daar altijd heel erg blij mee. Zo zie je dat anderen ook een beetje jou interesse's hebben en da's erg fijn!

@ Bart: goeie tip man! dat free in air wapperen. Ik had het verhaal van guido al doorgelezen en zag dat zijn unit die ook hij gloedjenieuwt had gekocht in het begin wat ruw klonk. Had jij jou tumult gewoon op een stuk pritex op de vloer gezet ofzo?

@ Guido: leuk dat je hier reageert! Het was namelijk jouw topic op het HT-forum die mij toen al kietelde om eens deze sub te maken. Ik had al gezien in jouw topic dat ie moest inspelen. Echter de Lab12 heeft een foam surround en ik had altijd in mijn hoofd dat vooral de rubberen surrounds tijd hadden om in te spelen, maar bij nader inzien moet de spider dat natuurlijk ook! en die subs hebben natuurlijk een behoorlijk stevige spider nodig

@ martijn : op zijn kop zetten zou idd kunnen, echter de onderzijde is niet geschilderd. Daar zit één laagje MDF-2-in-1 van alabastine op. Goed om het vocht weg te houden en wat lichte bescherming. Ook ben ik een beetje bang dat iemand per ongeluk iets tegen de conus aanzet als deze op vloerhoogte staat. Een tas ofzo, of de stofzuiger oid :x .

Overigens heeft de sub nog niet gespeeld in de huiskamer in mijn eigen huis. Ik moet de subwoofer nog installeren op mijn set en de speakerkabel nog door de kruipruimte naar de achterzijde van mijn huiskamer leiden. Nog een gaatje in de muur boren zodat ik vanuit de electriciteitskast (waar de kruipruimte een doorgang heeft) de zizoklo "draadloos" in de huiskamer heb staan. Dit ga ik denk ik allemaal dinsdag doen als ik dat voor elkaar krijg (grote kans dat ik vannacht nog ff de kruipruimte inga :D )

ben dan ook heel erg benieuwd hoe hij het doet hierzo. Met een beetje mazzel kan ik een investering in een ruimte-equaliser besparen :? . Dat zien we dan wel weer!

Allemaal bedankt voor jullie reactie's!!

jan

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”