Dat is best wel goed gelukt....(zie bericht van mijn buurman hieronder)

Hey Joep, do you mind keeping the subs at reasonable volume? At the moment I feel it through my couch, they're loud of enough to feel eardrum pressure in the rest of the house and downstairs the rail at the staircase and at the entrance the stairs rail and door frames are rattling. It's only when there's deep bass though, I'd guess under 50hz (bass drum and something that sounds like these cinema trailer boat horns).
Mijn huis is uit 1905, met houten vloeren, dus ja.... Dan kun je wachten op dit gezeik...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Nou zit ik er aan te denken om van de nood een deugd te maken, en een "buurman knop" te gaan ontwikkelen.
Dit kan misschien relatief simpel door een extra schakelbaar filter voor de subs te zetten.
Maar ik dacht eigenlijk dit mechanisch op te lossen.
Mijn kasten bestaan oorspronkelijk uit 2 afzonderlijke kasten van 52 en 24 liter. Ik heb 2 grote gaten in het tussenschot geboord zodat ik 1 grote kast van 75 liter gecreëerd heb. Daarna kleine afgesloten 9 liter kast aan bovenzijde gemaakt voor Middentoner.
Nou dacht ik een traploos verstelbare klep in dat tussenschot te bouwen die ik op afstand kan bedienen.
Dus bij feestjes open, en bij normale dagen veilig dicht.
Jullie misschien ingevingen of ideeën wat voor een klep ik hiervoor zou kunnen gebruiken?
Dacht een beetje in de airco wereld te gaan zoeken...
Wordt vervolgt..