Copperhead desktop set

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

EW93

Copperhead desktop set

Berichtdoor EW93 » wo 03 feb 2021, 21:46

Hallo allemaal,

zo'n 2 jaar geleden heb ik samen met m'n vader m'n eerste set speakers gemaakt (overnight sensations), dat was erg leuk om te doen en ik geniet dagelijks van ze. (zoals dat hoort hieronder wat foto's van dat project).

Ik zit er nu over na te denken om voor m'n slaapkamer/werkplek ook een setje te maken en ik kwam de Copperhead desktop kit tegen. Ik heb de PS95 altijd al erg mooie drivers gevonden en voor een klein setje op m'n bureau lijken ze me ook ideaal. Ik ben van plan de speakers aan de voorkant met een donker houten fineer af te werken en de zijkanten met een duratex (-achtige) coating. Als versterker had ik de Dayton Audio DTA-2.1 op het oog. Ik kies nu wel voor de hele kit ipv zelf de behuizing maken omdat ik niet echt beschikking heb over houtbewerking-tools en ik denk dat het wel mooi af te werken valt. Hebben jullie ervaring of meningen over deze kit/dit project?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Shadow

Re: Copperhead desktop set

Berichtdoor Shadow » wo 03 feb 2021, 21:55

Die Dayton amps kan Leo nog wel wat leuk over vertellen, laten we zeggen dat ik hoop dat de losse versie koeler blijft als de plate amp O:)
Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » wo 03 feb 2021, 22:04

Ik denk niet dat het dezelfde is. Dayton labelt van alles uit China op eigen naam. Dit zier er meer uit als een gerebrande Nobsound mini.

Daar heb ik er ook 2 van. Voor 4 a 5 tientjes over laten komen. Ziet er netjes gebouwd uit, maakt een hoop lawaai en blijft ijskoud.

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 03 feb 2021, 22:06

Ah mooi O:)
Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035

EW93

Berichtdoor EW93 » do 04 feb 2021, 9:22

Maar jullie raden dan aan gewoon een chineze versterker te halen die hier op lijkt? Of hebben jullie ervaring met een andere versterker van klein formaat die goed is? Het liefst heb ik er één met ook een sub uitgang omdat ik later denk ik nog het project voor een sub wil gaan oppakken.

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » do 04 feb 2021, 10:09

viewtopic.php?f=3&t=28482&start=325#p1961443

leesvoer ;-)

lepai lp210pa doelen we nu dus op als prima amp

hardbats

Berichtdoor hardbats » do 04 feb 2021, 10:13

Als het iets meer mag kosten, de PSaudio Sprout100.
Ik blijf het een heel interessant kastje vinden met veel opties voor zn formaat en prijs. Heb er alleen zelf geen ervaring mee.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 04 feb 2021, 10:47

zelfbouw 2.1: viewtopic.php?f=7&t=28264

hardbats schreef:Als het iets meer mag kosten, de PSaudio Sprout100.
Ik blijf het een heel interessant kastje vinden met veel opties voor zn formaat en prijs. Heb er alleen zelf geen ervaring mee.

dat is een stereo versterker, met een sub out op line level
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

hardbats

Berichtdoor hardbats » do 04 feb 2021, 11:02

Henkjan schreef:dat is een stereo versterker, met een sub out op line level

Ik dacht dat hij dat zocht :oops:

EW93

Berichtdoor EW93 » do 04 feb 2021, 11:46

is dat hetzelfde als een pre-out? :think: ben hier nog een beetje nieuw mee.
Maar dat vind ik op zich niet erg want die sub word denk ik voor later een projectje en anders heb ik de hele tijd zo'n losse plaat op m'n bureau (kan op zich, maar andere opties zijn welkom). In het ene geval moet ik dan een actieve sub gaan maken, in het andere geval kan ik later de plate-amp direct in m'n sub bouwen. Bij die PSaudio is het prijskaartje eerder het probleem :-# Misschien beknibbel ik dan op de verkeerde dingen, maar ik hoopte onder de 150 iets te kunnen vinden voor een versterker

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » do 04 feb 2021, 17:58

Nee hoor, wat je uitgezocht had is goed.

EW93

Berichtdoor EW93 » ma 01 mar 2021, 15:38

Een update: Ze zijn zo goed als af! Leuk pakketje, erg makkelijk om in elkaar te zetten. Ze komen niet heel laag, maar waar ze komen zijn ze erg helder! Ik vind het nu al prima voor op m'n werkplek, misschien doe ik er later nog een subje bij.

Voor de afwerking wil ik de voorkant nog gaan fineren. ik heb daar al een stukje palissander voor gehaald alleen het probleem is dat dat een beetje bros is en makkelijk scheurt. Tijdens een oefenstukje (beide oppervlakten met houtlijm, opdrogen, en op elkaar strijken) kwam er een barst door het midden (zie foto) en dat wil ik op m'n speakers voorkomen. Komt dit door de techniek (strijken?) of kan het iets anders zijn? heeft iemand hier ervaring mee of tips voor? ik hoor het graag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » ma 01 mar 2021, 17:50

Ja, als je gaat strijken en het fineer is droog en bros, dan is de kans op scheuren of barsten groot. Het fineer zet uit doordat het nat wordt van de lijm en krimpt weer als het (snel) droogt en dan scheurt het.

Dat soort fineer zou ik zelf met tixlijm doen.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 01 mar 2021, 19:23

Mijn ervaring met fineer met een wilde tekening als deze (takken en knoesten) is dat de verwerking wat moeilijker (lees, grotere kans op scheuren) is dan fineer die wat meer effen is. dat heeft de maken met in zo´n druk stuk fineer sprake is van verschillende hardheden , en (soms) op sommige plekken een slechtere hechting tussen de vezels.

Indien je het fineer met een strijkbout aanbrengt is de kans op scheuren ook groter als de strijkbout te heet staat afgesteld.

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”