Wat plaatjes, want daar zijn we allemaal zo gek op:
Rustig, rustig maar, het is een ruwe opzet.

Het model wordt gevuld met zand, zodat het een flink massief object zal zijn.
Losje gevuld met dempingsmateriaal, maar uiteraard ga ik er uitvoerig aan meten.
De lobben in de speaker zijn gemaakt op basis van dichterlijke vrijheid zodat er in ieder geval geen wanden zijn die parallel op elkaar staan (is met deze vorm al niet echt mogelijk, maar toch). Zie het "omdat het kan".
Wellicht ga ik uiteindelijk uitkomen op normale wanden van 1cm dik (gevuld met zand).
Ik zie zo al een aantal zaken die ik moet aanpassen (dikte van de baffle, want hier is niet goed op te schroeven).
Sommige plekken wordt het wel erg nauw allemaal.
Het is ook een goeie test voor m'n printer en mijn printskills. Ik heb al wel een aantal leuke en nuttige dingen geprint, maar nog niets wat ZO groot is.
Even als leuk tussendoor: m'n zoontje is helemaal gek van Harry Potter en dus heb ik de toverstaf van Harry geprint en een sokkel om hem in te leggen.
Vandaag geschilderd, maar dat terzijde.
Uiteraard kan ik deze speaker ook in hout maken, maar ik weet nu al dat ik daar het geduld niet meer voor heb (en de tijd niet meer voor neem).
Op deze manier is het lekker op de bank tekenen en rekenen en de printer zijn ding laten doen.
Zoals jullie zien duurt het printen een dag en kost +/- 1kg aan filament.
Het filament heb ik goedkoop kunnen kopen tijdens een 2 voor 1 actie en kostte ongeveer 17 euro per rol.
Ik ben HEEL benieuwd hoe het gaat verlopen!