Budget Calpamos

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Re: Budget Calpamos

Berichtdoor ray5150 » zo 15 nov 2020, 19:00

richard schreef:
koenjer schreef:De auke rauwerda maar dan voor hout :lol:
Dat is inmiddels een museum. Net of je de wereld van Harry Potter binnenwandelt.

Ik moest een waterpas hebben van 1,20 meter lang. Na netjes op mijn beurt te hebben gewacht mocht ik mee: Gangetje door, trapje op, trapje af nog meer gangetjes en stellingen. uiteindelijk de waterpassen; maar deze waren niet langer dan een meter.

Dan maar weer terug, stellingen, gangetjes trapje op, trapje af nog meer gangetjes, aan de andere kant van de zaak. Weer een heel assortiment aan waterpassen. Alleen waren die twee meter en langer (ik heb nog nooit zulke lange waterpassen gezien).

Weer terug naar de uitgangspositie, gangetjes door, stellingen met materiaal en gereedschap, eindelijk de derde verzameling met waterpassen. Nu met de lengte tussen de één en twee meter. Dus ook die van 1,20 meter.

Vanuit logistiek oogpunt is het natuurlijk op z'n zachtst gezegd nogal vreemd om dezelfde artikelen op 3 verschillende plaatsen te bewaren.
Ik ga ervan uit dat wel in de loop van de jaren zo gegroeid zal zijn.

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » ma 16 nov 2020, 8:49

Duck Twacy schreef:Zie ik t nu goed dat je bij zagen^2 alleen kunt laten bezorgen (a 59 euro ex btw, dus 71 euro)?

weet ik niet, ik heb geen ervaring met die toko. Als dat zo op de site staat, dan zal dat wel.
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » ma 16 nov 2020, 9:59

Kan iets met Covid te maken hebben natuurlijk. Maar is wel een pittige prijs. voor minder dan 10 euro haal ik het op (en een beetje tijd)

Wat me dan wel we positief opvalt is dat , ondanks hun zaagschema net 1 paneel in een 3e plaat plaatst (ws omdat hun platen net een paar cm kleiner zijn dan elders), ze niet de hele plaat verrekenen

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 16 nov 2020, 10:31

t vervelende met transport is, dat zodra het niet meer als gewoon DPD/DHL/PastNL pakje kan, het al snel erg duur wordt
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 16 nov 2020, 10:38

Opmaatzagen.nl is goedkoper, ik meen 55 euro incl.BTW.

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » ma 16 nov 2020, 11:21

Duck Twacy schreef:Kan iets met Covid te maken hebben natuurlijk. Maar is wel een pittige prijs. voor minder dan 10 euro haal ik het op (en een beetje tijd)

Gewoon even bellen, allicht mag je ophalen.
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » ma 16 nov 2020, 11:22

Leeuwarden schreef:Opmaatzagen.nl is goedkoper, ik meen 55 euro incl.BTW.

wel even zaak om dan uit te zoeken of die net zo nauwkeurig zagen. Ik heb geen ervaring met beide zaken

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 16 nov 2020, 11:34

Zaak is hier wel vaker genoemd, zou geen probleem moeten zijn mits je je maten en andere info goed opgeeft.

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » ma 16 nov 2020, 11:58

Leeuwarden schreef:Zaak is hier wel vaker genoemd, zou geen probleem moeten zijn mits je je maten en andere info goed opgeeft.

de nauwkeurigheid waarmee gezaagd kan worden ligt natuurlijk aan de operator en machine.

als ik dezelfde maten laat zagen bij deze 2 zaken of de lokale hubo verwacht ik wel enig verschil, vooral bij de laatste. Dat ligt dus niet aan mijn opgeven maten.

kort gezegd : dat zagenzagen zegt op 0,1 mm te kunnen zagen. Dan is het wel handig als je voor iets lagere verzendkosten even check of je het zelfde "product" krijgt.

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » ma 16 nov 2020, 12:29

0.1 mm is goed zat ja :)

T gaat me eigenlijk niet alleen om die 71 euro. Als je t gaat halen ben je ook een ochtend/middag kwijt, want ook geld kost in de vorm van n vrije dag bv (hoewel ik het momenteel wel een leuk uitje zou vinden nu je bijna iedere dag thuis zit). Maak me ook een beetje zorgen om transport schade (deuken in de randen als er ze er niet zorgvuldig mee omgaan). En er staat ineens iemand op de stoep met 100 kilo hout en dat moet dan ook net maar even goed uitkomen...
Laatst gewijzigd door Duck Twacy op ma 16 nov 2020, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Forza

Berichtdoor Forza » ma 16 nov 2020, 12:31

Ik heb een tijdje terug bij zagenzagen besteld en dat was allemaal prima in orde. Netjes aan de maat onder verstek.
En klaar is het resultaat.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 16 nov 2020, 13:04

transportschade is wel een risico, iirc had een foumlid laatst ook nog een zending van omz die slecht was overgekomen. vooral met grote panelen is het enorm lastig goed te doen
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Seed7

Berichtdoor Seed7 » di 17 nov 2020, 8:54

Laatst bij opmaatzagen e.a. besteld. Ik verwachtte een pallet met een stapel hout te krijgen. Het werd met een busje bezorgt waar de panelen rechtop in een rek stonden. Ieder paneel, plankje, werd apart gelost. Alles wat ik niet goed vond kon meteen mee terug. Gelukkig was dat niet nodig. Hun argument om zo te leveren was om randbeschadiging te voorkomen.

Cheers.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 17 nov 2020, 9:18

Kijk, dat is zoals je het wilt hebben. Ook netjes gezaagd verder?

Seed7

Berichtdoor Seed7 » di 17 nov 2020, 15:25

Barry2001 schreef:Kijk, dat is zoals je het wilt hebben. Ook netjes gezaagd verder?

Ja zeker.

Het enige probleem is er een dat je altijd hebt, tolerantie op de dikte van de plaat, maar daar kan een zagerij niets aan doen. Het kan je net een randje van 0.5 mm hier en daar opleveren.

richard

Berichtdoor richard » di 17 nov 2020, 19:06

Seed7 schreef:Het enige probleem is er een dat je altijd hebt, tolerantie op de dikte van de plaat, maar daar kan een zagerij niets aan doen.
En is bovendien afhankelijk van de vochtigheid van het plaatmateriaal. Eerst een tijdje laten acclimatiseren voor je het verwerkt kan helpen.
Genoeg is beter.

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » di 17 nov 2020, 19:52

Er zit ook een enorm verschil in kwaliteit tussen de rotzooi die bijvoorbeeld de bouwmarkten nu verkopen en het MDF dat pakweg 30 jaar geleden daar aan de man gebracht werd.

Als je nu spuugt op zo'n plankje, dan komt er een bobbel op. Deze hebben onafgewerkt 2 dagen in de regen gestaan

richard

Berichtdoor richard » di 17 nov 2020, 20:46

Heb ik ook wel eens gehad met het afwerken van een luidsprekerkast. Netjes plamuren en schuren voor de afwerklagen. Afnemen met een vochtig doekje maar er niet op gelet dat de kast met de hoek net in een klein plasje stond.

De lol was er meteen vanaf.

Eigenlijk bouw ik liever met multiplex, al heb je daar ook veel kwaliteitsverschil in. Garantieplex is meestal wel acceptabel.
Genoeg is beter.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » di 22 dec 2020, 20:23

Nog progressie, Ronald?

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » za 06 feb 2021, 18:27

Leeuwarden schreef:Nog progressie, Ronald?

Sorry Jan, had je vraag niet gezien.

Door feest dagen en diverse perikelen even niet verder gegaan. Hout ophalen bij zagenzagen bleek vanwege corona geen optie (weet niet eens of ze nu nog open zijn eigenlijk).

Ik ga nu de dagen weer wat langer worden de draad rustig aan verder oppakken. Zag dat er een nieuw Calpamos geboren is inmiddels (of beter gezegd in verwachting is). Zelfs met dezelfde filterkeus

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » za 06 feb 2021, 18:36

Geen probleem, Ronald :D

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”