Budget Calpamos

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Leeuwarden

Re: Budget Calpamos

Berichtdoor Leeuwarden » zo 25 okt 2020, 20:48

Ik schat in dat je de juiste keuze hebt gemaakt!

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » zo 25 okt 2020, 20:55

En t houd je van de straat.. Oh wacht....

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » ma 26 okt 2020, 8:33

Duck Twacy schreef:Btw ik ben een van de kopers van het "budget" filter, maar moet nog beginnen met de bouw. Heb helaas niet zo'n mooie werkruimte als Ron.

Een vraagje. Iemand ervaring met deze houthandel Blok (hun zaagwerk, flexibiliteit etc)?
https://blokplaatmateriaal.nl/berken-mu ... -3385.html

Hey DuckTwacy, ik zag je reactie op de Instagram van Tony op mijn post, ik heb je gevonden en ik zie nu inderdaad dat je al een "oudgediende"bent hier op het forum. :goeie:

Leuk dat je de bouw gaat laten zien, ik ben erg benieuwd :yeah:

voor wat betreft zaagwerk......misschien kun je eens kijken naar het bedrijf "zagenzagen.nl"

Oud-forumlid HondaSNL die hier niet meer post, heeft op het HTforum de bouw van een Fostex TL staan en die heeft zijn panelen laten zagen daar en is er zeer goed te spreken over:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php ... msg3398398

Allicht intressant voor je om te overwegen.

Succes met de bouw :rock:
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 26 okt 2020, 8:50

Dat Fostex topic gaat weer als vanouds. :shock: Aangezien ik ook hout nodig heb nav Marcus zijn topic ook bij zagenzagen.nl gekeken. Zover ik heb kunnen bepalen zijn ze niet heel goedkoop en kunnen ze ook niet alle bewerkingen. Op ZBA komt opmaatzagen.nl wel eens voorbij. Zijn iets goedkoper en kunnen meer.

Hier in Leeuwarden is een 'normale' hout winkel die gewoon alleen recht toe, recht aan kan zagen. Als je daar op maat gezaagde panelen koopt, betaal je de hoofdprijs. Bestel je echter een hele plaat, dan is het zagen gratis. Scheelt enorm veel geld. Nadeel: je moet het het overgebleven afval ook meenemen... officieel dan :D De Calpamos vereist geen ingewikkeld zaagwerk, een gewone hout zaak zou een optie kunnen zijn...

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 26 okt 2020, 9:30

Klega heeft hout besteld bij zagenzagen.nl, multiplex, voor een nachtkastje en bed ombouw. Was prima, alles netjes op maat, goed verpakt. Maar ook hier dus, rechttoe rechtaan, opmaatzagen.nl zal dit ook netjes kunnen leveren.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 26 okt 2020, 10:42

Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat ik niet twijfel aan de kwaliteit van beide .nl bedrijven maar dat de lokale houthandel it misschien ook kan verzorgen. Steun uw mkb in deze barre tijden. :goeie:

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 26 okt 2020, 10:45

Daar heb je een .

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » ma 26 okt 2020, 12:50

of een lokake interieurbouwer die hier zin in heeft als je toch meer precisie wilt, gewoon even naar binnen lopen met je zaagplan en een leuk verhaaltje erbiji, vast wel een bedrijf die dat leuk vind om dat (uiteraard betaald) voor je te doen.

Ik heb al wel eens een plaat laten CNC-Frezen die diende als kopieermal.

het zaagwerk dat zie lui doen ze op 0.1mm op een beetje formaatzaag, de frees was nog nauwkeuriger.
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

SSassen

Berichtdoor SSassen » ma 26 okt 2020, 12:54

Mijn ervaringen daarmee zijn op z'n zachtst gezegd niet zo positief ....
Mediocre is not my middle name.

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » ma 26 okt 2020, 12:56

SSassen schreef:Mijn ervaringen daarmee zijn op z'n zachtst gezegd niet zo positief ....

specificeer "daarmee" eens......

edit: ik kon terecht bij een soort lokale "Arno" :mrgreen:

SSassen

Berichtdoor SSassen » ma 26 okt 2020, 12:59

MechanicalAnimal schreef:
SSassen schreef:Mijn ervaringen daarmee zijn op z'n zachtst gezegd niet zo positief ....

specificeer "daarmee" eens......

edit: ik kon terecht bij een soort lokale "Arno" :mrgreen:

Nou, bij mij vind je geen lokale 'Arno' hoor, die hele Arno is een soort unicum, da's een vakman pur sang, ga die maar eens vinden tussen alle kantjes-ervanaf-lopers en beunhazen.
Mediocre is not my middle name.

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » ma 26 okt 2020, 15:36

Duck Twacy schreef:Btw ik ben een van de kopers van het "budget" filter, maar moet nog beginnen met de bouw. Heb helaas niet zo'n mooie werkruimte als Ron.

Een vraagje. Iemand ervaring met deze houthandel Blok (hun zaagwerk, flexibiliteit etc)?

Hey DuckTwacy, ik zag je reactie op de Instagram van Tony op mijn post, ik heb je gevonden en ik zie nu inderdaad dat je al een "oudgediende"bent hier op het forum. :goeie:

voor wat betreft zaagwerk......misschien kun je eens kijken naar het bedrijf "zagenzagen.nl"

Oud-forumlid HondaSNL die hier niet meer post, heeft op het HTforum de bouw van een Fostex TL staan en die heeft zijn panelen laten zagen daar en is er zeer goed te spreken over:

Bedankt

Even snel gekeken en is zeker interessant (goede prijs ook zo te zien).

Dordrecht is niet zo ver, mocht afhalen mogelijk zijn.

Ik kan me overigens goed voorstellen dat de gemiddelde houtwinkel weinig tijd heeft voor onze diy opdrachtjes. Is toch te weinig omzet, die paar vierkante meter hout en de schoorsteen moet toch roken..

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 26 okt 2020, 17:22

Hier in Leeuwarden is Hout van Bob een begrip als je hout moet hebben. Als ze iets niet hebben/willen/kunnen, dan zeggen ze dat gewoon. Ik heb ooit eens gevraagd wie van hun kon zagen met medische precisie. Dat bleek Tom te zijn. Als het goed moet vraag ik naar Tom dus. Het is een kleine zaak die aan particulieren en kleine bedrijven levert. Ze helpen graag om aan niet alledaagse verzoeken te doen. Bob is overigens al een paar jaar geleden overleden. Gelukkig hebben de medewerkers de zaak indertijd voortgezet.

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 26 okt 2020, 17:49

Leeuwarden schreef:Dat Fostex topic gaat weer als vanouds. :shock:

Kun je stellen ja :-&
Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035

richard

Berichtdoor richard » ma 26 okt 2020, 20:10

Leeuwarden schreef:Hier in Leeuwarden is Hout van Bob een begrip ...

Aan Het Vliet toch? Mooie zaak inderdaad.
Genoeg is beter.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 26 okt 2020, 20:20

richard schreef:
Leeuwarden schreef:Hier in Leeuwarden is Hout van Bob een begrip ...

Aan Het Vliet toch? Mooie zaak inderdaad.

Ja klopt, nog lekker ouderwets.

koenjer

Berichtdoor koenjer » ma 26 okt 2020, 20:53

Leeuwarden schreef:Hier in Leeuwarden is Hout van Bob een begrip als je hout moet hebben. Als ze iets niet hebben/willen/kunnen, dan zeggen ze dat gewoon. Ik heb ooit eens gevraagd wie van hun kon zagen met medische precisie. Dat bleek Tom te zijn. Als het goed moet vraag ik naar Tom dus. Het is een kleine zaak die aan particulieren en kleine bedrijven levert. Ze helpen graag om aan niet alledaagse verzoeken te doen. Bob is overigens al een paar jaar geleden overleden. Gelukkig hebben de medewerkers de zaak indertijd voortgezet.

De auke rauwerda maar dan voor hout :lol:

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 26 okt 2020, 21:15

Auke Rauwerda is legendarisch! Heb de eer gehad een aantal malen door hun pand te hebben mogen lopen. Een onvergetelijke ervaring!

richard

Berichtdoor richard » ma 26 okt 2020, 21:22

koenjer schreef:De auke rauwerda maar dan voor hout :lol:
Dat is inmiddels een museum. Net of je de wereld van Harry Potter binnenwandelt.

Ik moest een waterpas hebben van 1,20 meter lang. Na netjes op mijn beurt te hebben gewacht mocht ik mee: Gangetje door, trapje op, trapje af nog meer gangetjes en stellingen. uiteindelijk de waterpassen; maar deze waren niet langer dan een meter.

Dan maar weer terug, stellingen, gangetjes trapje op, trapje af nog meer gangetjes, aan de andere kant van de zaak. Weer een heel assortiment aan waterpassen. Alleen waren die twee meter en langer (ik heb nog nooit zulke lange waterpassen gezien).

Weer terug naar de uitgangspositie, gangetjes door, stellingen met materiaal en gereedschap, eindelijk de derde verzameling met waterpassen. Nu met de lengte tussen de één en twee meter. Dus ook die van 1,20 meter.

Terug bij de balie; €48,98. Je betaalt met 50 euro en krijgt netjes 1 euro en 2 eurocent terug.

[ Bekijk op youtube ]
https://www.lc.nl/friesland/Sluiting-85 ... age.com%2F
Genoeg is beter.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 26 okt 2020, 21:40

Dat zeg ik: legendarisch! :goeie:

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » di 27 okt 2020, 0:24

Ik had een zelfde soort ervaring in de catacomben van Benny Glass in Antwerpen. DIY Paradise/Aquablue, weet niet of t nog bestaat. site lijkt een beetje dood (maar was altijd een rommeltje)

https://www.diyparadiso.com/

typo

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » wo 28 okt 2020, 15:21

Nu kan ik heel flauw doen (en dat mag ik hoop ik in mn eigen topic ..)

https://www.toolstation.nl/waterpas/p92 ... OhEALw_wcB
of
https://www.mastertools.nl/sola-waterpa ... 8FEALw_wcB
etc

12 seconde,bezorging kost wat meer tijd.

Het is natuurlijk wel een gemis, het verdwijnen van dit soort zaken. Net zoals bv de oude Stuut&bruin in Den Haag

https://www.flickriver.com/photos/tags/ ... teresting/

richard

Berichtdoor richard » wo 28 okt 2020, 20:27

Je mag flauw zijn hoor; maar de beleving van de aankoop was ook wat waard. Het filmpje geeft wel aardig de indruk. Het bedrijf bestaat nog steeds, deze panden worden niet meer gebruikt. Wellicht dat er straks met een projectontwikkelaar nieuwe woningen en appartementen in worden gemaakt, de locatie is daar best aantrekkelijk voor.

En of de waterpas destijds ook 48,98 heeft gekost weet ik eigenlijk niet meer ging meer om het voorbeeld. Het was in ieder geval wel de goudkleurige Sola, die zijn iets duurder. Maar als het, net als dit topic, budget moet koop je de gele. Die zijn ook goed.
Genoeg is beter.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 28 okt 2020, 23:43

Dacht dat ze de panden al aan het verbouwen zijn.

Duck Twacy

Berichtdoor Duck Twacy » zo 15 nov 2020, 18:12

Zie ik t nu goed dat je bij zagen^2 alleen kunt laten bezorgen (a 59 euro ex btw, dus 71 euro)?

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”