De stands zijn gepolijst, wat een werk

De houten blokken worden met een draadeind vast gezet op de voetplaat, de stands worden er overheen geschoven en gefixeerd met PU lijm.
Moderator: Beheerdersteam
Barry2001 schreef:Prachtig, echt. Freeskees heeft eens een frontje voor me gemaakt van corian, voor een buizen preamp. Die heb ik ook gepolijst, dat was al een heel karwei, laat staan deze voeten.. hoe heb je dat gedaan, met de hand of machinaal?
Dit is het frontje (gepolijst en zo van de frees):
Henkjan schreef:lijkt me fantastisch om deze eens in t echt te kunnen bewonderen (met zowel oog als oor)
Walt schreef:Nu maar hopen dat ze het straks niet omkeerd, hete koekenpan bovenop je speaker.
Shadow schreef:Anders dan de spoelen wat meer afstand geven zit het er keurig uit, je kunt over de top gaan met foliespoelen en boutique condensatoren, maar als je het geluid je nu bevalt...
Zo te zien heb je Audyn cap plus erin zitten? Prima spul, luister ik ook naar, voor de seriecondensator bij de tweeter kun je daar eens een Jantzen Alumen-Z, Amber-Z of Audyn True Copper in zetten, maar of je daar blij van wordt moet je zelf horen.
Pjotr schreef:Twaron kan prima achter een bas mid hoor, juist! Het doet het juist minder in een sub merk ik. Maar het punt is i.d.d. dat de hoeveelheid knap kritisch is. Te weinig en je houdt kastkleuring, teveel en het slaat dicht en wordt het geluid muf. Je hebt ook maar weinig nodig, minder dan BAF of Bayleys wool. Ik kom voor een mid op ongeveer 3 a 5 gram/l uit. Het is wel zaak om het nauwkeurig te wegen. Heb je eenmaal een optimum gevonden dan is het makkelijker om de verschillende kasten gelijk te krijgen. Lastige van het spul is dat het, zeker met dit droge weer, knap statisch is en het overal aan vast gaat zittenHet is vaak ook de combinatie met dempingsschuim op de wand. Ik plaats i.i.g. een plak Technocell direct achter de speaker op de achterwand om daarmee de reflectie daarvan te elimineren.
[Edit]
Rik is mij al voor. Is i.d.d. de methode. Eerst wat te veel en dan net zoveel er steeds afhalen totdat het hoorbaar minder wordt. En dan er weer wat bij stoppen. Het is dan wel handig als de speakerunit met metrische schroeven met ook een beetje slijtvaste (ramps)moeren vast zit. Het moet soms best vaak in en uit elkaar. Ik gebruik dan Torx of inbus om uitschieten te voorkomen.
Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”
Gebruikers op dit forum: anonamemouse, CCBot, Henkjan, Mauwie, Яндекс/Yandex [Bot] en 2 gasten