Liionidas Hardbats OB

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Fedde

Re: Liionidas Hardbats OB

Berichtdoor Fedde » zo 07 mar 2021, 16:59

Wat een cutie! Ze zijn relatief diep lijkt het. Maar daarmee synchroniseren ze waarschijnlijk wel beter met de woofer.
http://www.fedde.nu, gainclone, non-os DAC and open baffle audio projects...

hardbats

Berichtdoor hardbats » zo 07 mar 2021, 17:17

Ze liggen 1 cm dieper dan wanneer ze flush zouden zijn dus het valt mee. Ik ga ze in laten spelen en dan vergelijken met de andere 3 sets.

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » ma 08 mar 2021, 20:14

Echt heel gaaf die adapters!
Ben ook wel benieuwd naar hoe deze fullrange zich gedraagt. Of hij bijvoorbeeld minder sweetspot heeft, voordelen die een kleinere fullrange kan bieden, naast bijv een lichter membraan. Maar dit is weer een heel andere opzet dan papier... tof dat jij ze kunt vergelijken.

lijkt me alleen wel lastig, je hebt met de voordelen van het Leonidas filter natuurlijk ook het nadeel dat alles in elkaar grijpt. Van 1 ding tegelijk aanpassen is dan minder sprake. Ik heb altijd respect voor wie op hun oren kunnen blijven vertrouwen. Voor mij werd te vaak de ene opname beter maar een andere slechter. Waarschijnlijk is dan een Leonidas filter juist een zegen, in enkele stappen op zoek naar de balans. En van daar uit evt een andere spoel of condensator, maar in beginsel komt de fullrange in de mix gebaseerd op goed laag(mid). In jouw vergelijking blijft dat natuurlijk de constante

Of je met een andere opzet meer uit de combi had kunnen halen is niet het onderzoeksdoel. Succes en veel luisterplezier met deze fantastische 3D creatie!

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”