Een 2-weg, akoestisch gefilterde 1,5-weg, you name it...
Voor een kennis die veel met audio bezig is bouw ik 2 kastjes die hem terugbrengen naar tijd van toen... Tijden waar hij met zijn vrouw herinneringen aan hebben die wellicht geromantiseerd zijn met de jaren - of niet. Want in de herinnering was zijn ontwerp met deze klassieke units echt genieten. Dus, binnenkort wordt de prangende vraag beantwoord want in Spanje vond hij de M11WG-09-08 NOS te koop.
De D2010 tweeters zijn oud, maar de impedantiemeting is nog netjes. En zelfs nieuw zijn ze nog steeds te koop, hoe bizar eigenlijk.
De ongefilterde midwoofer komt in een 6,5 liter basreflex behuizing. De tweeter wordt uit mijn hoofd met een condensator aangekoppeld, elektrisch eerste orde.
Gister begonnen met de bouw, hier alvast wat plaatjes.
Ik ben ook wel benieuwd natuurlijk!
Bij hem kwam ik op het idee om filterlessfits te ontwerpen, nadat ik zijn Epos 2,5 weg met ongefilterde laagmiddentoner gehoord had. Met 1 februari als target in het achterhoofd start ik het bouwen weer op - deze had ik geen 2 dagdelen voor gepland maar dat viel nog tegen... bijna gereed voor assemblage en afwerking.