Troels SBA mw19

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

bazz81

Troels SBA mw19

Berichtdoor bazz81 » ma 21 okt 2019, 14:41

Hallo, Ik ben hier nieuw en wil beginnen om van Troels Gravesen de SBA mw19 te bouwen.
Ik heb nog geen ervaring maar ook geen haast dus zal eerst proberen zoveel mogelijk kennis en tips op te doen voor ik echt begin met bouwen.
Alleen de eerste vraag (misschien een domme beginners vraag... :oops: )
Ik zou de luidsprekers graag actief willen maken met een minidsp ice125, kan ik dan tov het originele ontwerp aan de achterzijde een compartiment maken waar deze in geplaatst wordt? Dus de originele maten zo laten maar de totale diepte wat verlengen en een gesloten gedeelte waar deze dan inkomt?
Moet ik de crossovers ook gewoon maken zoals op de site van Troels Gravesen of is dat niet nodig met zon minidsp Ice125 plate amp?
Alvast bedankt voor de feedback en evt hulp, ook andere tips, trucs of opmerkingen zijn natuurlijk welkom.

markbakk

Re: Troels SBA mw19

Berichtdoor markbakk » ma 21 okt 2019, 15:35

Welkom hier! En Gravesen ontwerpt doorgaans goede speakers, daaraan zul je je niet gauw een buil vallen. Aan je plan om ze actief te maken kleven echter risico's, die vooral erop neerkomen dat je het filter opnieuw zult moeten ontwerpen zonder dat je daarvoor de nodige kennis en ervaring lijkt te hebben. Je alternatieve voorstel: de speakers bi-ampen door laag en hoog apart aan te sturen én het passieve filter te gebruiken vind ik het kind met het badwater weggooien. Dan ben je beter (goedkoper) af met een traditionele opzet met stereoversterker.
Mark Bakker

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 21 okt 2019, 15:54

hoi, welkom hier!

in theorie zou t moeten kunnen mits je de filter respons curves hebt (dus hoeveel t filter filtert, niet wat t resultaat icm de drivers is); dan zou je die in de DSP kunnen zetten.