mini PA systeem op accu?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

grimoire

Re: mini PA systeem op accu?

Berichtdoor grimoire » zo 03 nov 2019, 11:25

Dat zou zeker een optie kunnen zijn!

Had zoiets namelijk al bedacht, maat om van een staaf metaal te buigen. Dit is wel makkelijker en zit er strak uit

Dus dank voor de tip:)

grimoire

Berichtdoor grimoire » di 05 nov 2019, 22:22

Speakon kabels zijn af, eea gesoldeerd en voorbereid
Nu nog dit alles aan elkaar knopen in een klein kastje met 2 lagen: onderop de accus, daarbovenop versterking en dsp, en dan hopelijk komend weekend de dsp instellen!

IMG_20191105_222006.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

grimoire

Berichtdoor grimoire » wo 13 nov 2019, 11:13

jaaaaa :yeah:

heb de DSP aan de praat!
en er komt geluid uit. met een crossover rond e 1500 begonnen te puzzelen.
de drivers hebben wel potentie, maar er is eea aan tweakwerk nodig natuurlijk :mrgreen:

grimoire

Berichtdoor grimoire » wo 13 nov 2019, 17:24

crossover op 1200hz
is dat ok eigenlijk? de compressie driver moet dat kunnen hebben lijkt me?

high pass er op, dipje tussen 100-200hz want het was toch wat boemerig, en een wat mildere dip op 650 want het was te schreeuwerig daar.
op te tweeter een brede dip tussen de 2-8k ongeveer (verhoging met deze hoorn op dat gebied te zien op de meetcurve van de fabrikant) en een dip tussen de 1 en 2k omdat dat gebied te veel aanwezig was

woofer 5 samples vertraagd (gokje omdat de tweeter dieper ligt ivm de hoorn) daar even mee gespeeld en dit klonk het meest als een klok :)

volume pot er op, werkt! zo kon ik het volume binnen verhogen zonder dat het te gek werd.

na een regenbui de tuin in... WAUW!!! echt zelfs beter dan ik had verwacht of had durven hopen. vol en diep laag, groots geluid en best wel natuurlijke sound. dat laatste merk je als je bv een rock plaat aan zet. vol geluid en echt 1 geheel wat het met stereo effecten in de muziek indrukwekkend maakt. en behoorlijk hard, nog zonder dat ik heb lopen boosten. woofer staat zelfs nog op -10db. mijn buurman die wel een techno liefhebber is was zelfs onder de indruk van de geluidskwaliteit

vorig jaar heb ik eens van die actieve behringer monitoren gehoord
dit klinkt echt beduidend beter

zeer geslaagd

hartelijk dank voor het meedenken allemaal, in het bijzonder wouter en One World Concepts!
:goeie:
nu de versterkers enzo nog in een mooi kastje zetten

One World Concepts
Ook commercieel actief

Berichtdoor One World Concepts » wo 13 nov 2019, 17:58

Je zou ze wel even moeten opmeten, er zijn namelijk nog dingen als bafflestep correctie en waarschijnlijk staat het hoog ook nog wel te hard.

1200Hz is wel wat laag, maar dan moet ik echt even de curve en alles bekijken.
Hoewel ik serieuze "franse" merken ken die dat nog veel bonter maken

grimoire

Berichtdoor grimoire » wo 13 nov 2019, 18:12

Vergeten te vermelden, het volume van de compressie driver heb ik via de dsp zon 10db lager staan, het klopt echt best netjes in hoe het klinkt :)

Hier is de curve van de sica van de fabrikant. Meting is inclusief de hoorn die ik gebruik
CD83.26_380-8.gif
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

One World Concepts
Ook commercieel actief

Berichtdoor One World Concepts » wo 13 nov 2019, 18:24

grimoire schreef:Vergeten te vermelden, het volume van de compressie driver heb ik via de dsp zon 10db lager staan, het klopt echt best netjes in hoe het klinkt :)

Hier is de curve van de sica van de fabrikant. Meting is inclusief de hoorn die ik gebruik
CD83.26_380-8.gif

Daarmee neem je alleen de effecten van de kast niet mee (bafflestep + diffractie)
Je zou dit evt kunnen simuleren, mijn ervaring is echter dat je daar nog best naast kunt zitten.

Ik zal vanavond eens kijken of dat lukt om te laten zien wat je "mist"

grimoire

Berichtdoor grimoire » do 14 nov 2019, 10:24

Ik ben benieuwd:)

Uiteindelijk is een perfect vlakke curve niet wat voor mij belangrijk is, maar vooral dat het klinkt zoals ik wil dat het klinkt en dat is voor nu geslaagd (net als bij koptelefoons/iems, sommige zijn niet vlak maar klinken wel erg lekker)

Is die crossover op 1200hz ok?
Er gaat max 50w in. En tweeters gaan via de dsp -10db. Belangrijkst is dat het niet kapot gaat. Dit klonk namelijk wel beter dan bv op 1500hz

24db lr crossover gekozen trouwens, wat eigenlijk een beetje het natuurlijk gedrag van de tweeter volgt als ik zo naar de grafiek kijk

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”