WX Mini monitors (luisterdag breda 2019)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
WrineX
Contacteer:

WX Mini monitors (luisterdag breda 2019)

Bericht door WrineX »

Ik had toevallig een filmpje gemaakt op vrijdag, ik speel wat muziek op de setup die ik de volgende dag zou gaan maken.
Ik gebruik hier nog de Minidsp en 6dB oct filters. dit heb ik de dag voor de luister dag omgegooid omdat ik geen hele hoge waardes spoelen had...

Vrijdag 2 dagen voor de luister dag
Video van vrijdag avond na werk, ik leg wat uit waarom ik dit snel in elkaar probeer te gooien en 3 nummers, voor de mensen die er niet bij waren, natuurlijk verre van daar echt zijn, meer een gimick. (Wowly speciaal voor jou nog wat meer wende ;) )
https://www.youtube.com/watch?v=5KDSuvF1kk4

Zaterdag , 1 dag voor de luisterdag
- overdag (na 12 was zo moe haha) heb ik een 12dB oct versie gemaakt op de mini dsp die overeen kwam met de materialen die ik tot mijn beschikking had.
- Het koste werkelijk meer dan een uur om te verzinnen hoe en waar op ik het filter zou gaan maken.
Maak ik een mooie behuizing ? ga ik het hard-wired solderen? heb ik genoeg kabels voor een extern filter ? wil ik omdat mijn ruimte zo anders is de tweeter nog kunnen padden ?

tussendoor muziek geluisterd in de hoop dat ik een knoop kon door hakken.

Uit eindelijk gekozen voor praktische oplossing alles op de kast schroeven.. gezien het toch test kastjes waren, alles op een terminal zodat ik altijd een andere weerstand er in kan schroeven voor de tweeter. en korte bekabeling tussen de drivers. geld voor terminals had ik helaas niet meer haha dus kabel ook maar direct in de terminal.

- Pas om 22:00 23:00 kon ik de tweeter gaan vervangen..

Hier een video van het maken van de membranen (ja het is donker :( )
https://youtu.be/xgpdzbum-No

op de dag zelf heb ik ze nog in de grote ruimte geprobeerd op een set Ice Power, dat klonk verschrikkelijk vergeleken met de kleine ruimte en een Vincent versterker. nu heb ik alles snel thuis aangesloten om te kijken wat dat is. en gek genoeg klinkt het gewoon weer ok. het zou best kunnen dat ik het filter zo gemaakt heb dat het kleine ruimte ten goede komt.... de nare 200-400 resonantie is zowel in de opname als hier en in de keuken in Breda :) niet te bespeuren. (gekke is alleen dat de grote planars in beide ruimtes goed klonk met de zelfde versterker zowel de Vincent of de Ice Power) ik eet mijn schoen op denk ik.
Bijlagen
20190527_153323.jpg
20190527_153333.jpg
20190527_153342.jpg
20190527_153405.jpg
leonidas
In memoriam †

Re: WX Mini monitors (luisterdag breda 2019)

Bericht door leonidas »

Vond ze wel fascinerendfabuleustastisch klinken :)

gr. Leon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”