Ik ben al maanden aan het broeden, rommelen en heb her en der wat hints ten tips gekregen, een van die tips was het gebruik van een coax in de center omdat deze de nadelen van een horizontale MTM niet hebben.
De Dayton was een tip mede omdat de spl en imp files beschikbaar zijn vanuit Dayton en zodoende wat voorwerk gedaan kan worden met simuleren.
Mocht ik er niet uit komen zijn de coaxen van SB Acoustics ook erg interessant, de 5" en 6"passen beide gepoort ook in respectievelijk 14 en 17 liter.
Maar eerst de Dayton, want waarom zou dat niet goed komen...
Dit zijn de grafieken van Dayton:
Volgens Winisd gaat dit goed in 18 liter BR getuned op 52Hz, 2 poorten (symmetrisch) van 50mm buitendiameter zwart pvc passen prima. in de laagste regio komt de air speed wel hoog (20m/s) op max volume maar daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor aangezien dat nooit gehaald gaat worden.. alternatief is nog 60mm gebruiken, dat past ook en haalt maar 14m/s.
Met de data van Dayton ben ik aan het simmen gegaan, hierbij is de beoogde kast gebruikt en bafflestep meegesimuleerd. Ergens las ik dat off axis beginnen handig is aangezien je nooit helemaal on axis zit dus ik heb de 15 graden gebruikt. Ik kom dan hier op uit... zo ver ik kan inschatten is Fase nu niks en die giga piek in de impedantie baart me zorgen.
Ik had een filter welke tegen de 4k crossde maar die heb ik natuurlijk niet opgeslagen

Tevens vraag ik me af of ik niet te laag cross, verklaard wellicht die piek in de imp ?
Ik heb het kastje zo bedacht, hij past zo netjes in de kast onder m'n tv.
Aanvullend:
Filter met crossover op 4k, idioot lage IMP en ik kan zo niet vinden hoe ik dit compenseer of iets dergelijks... IMP pieken wel maar een dal lukt me niet...