Vifa Column (mk II) - uitgestelde bouw

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

RolandKamp

Re: Vifa Column (mk II) - uitgestelde bouw

Berichtdoor RolandKamp » wo 12 jun 2019, 7:46

Bedankt voor de input weer!

Er staat op dit moment een Rotel RB980BX om de set aan te sturen, enige waar ik de Denon nu voor gebruik is bronselectie en de voorversterking. Zou op zich ook wel willen overstappen naar een goede stereoversterker, maar met de huidige setup (hoeveelheid HDMI-apparaten) is dat niet te doen op dit moment.

Ik zal het eerst weer eens even laten wennen, wat van de pritex wegsnijden kan altijd nog.

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 12 jun 2019, 8:00

NAD heeft de mogelijkheid om hun stereoversterkers met een HDMI switch uit te rusten :D
Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035

Douwe84

Berichtdoor Douwe84 » wo 12 jun 2019, 12:06

Fijn dat je het euvel gevonden hebt :) Ik vind ze steeds mooier haha, dit krijg ik er thuis ook nog wel doorheen...

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 12 jun 2019, 14:32

Nooby schreef:Fijn dat je het euvel gevonden hebt :) Ik vind ze steeds mooier haha, dit krijg ik er thuis ook nog wel doorheen...

Er is nog hoop dan :rofl:
In de juiste kleur en met de juiste benadering kan er een hoop hoor, als je zo'n vrouw hebt die overal op tegen is moet je je afvragen waarom je ook al weer met d'r getrouwd bent / samen woont.

Douwe84

Berichtdoor Douwe84 » wo 12 jun 2019, 17:25

Shadow schreef:
Nooby schreef:Fijn dat je het euvel gevonden hebt :) Ik vind ze steeds mooier haha, dit krijg ik er thuis ook nog wel doorheen...

Er is nog hoop dan :rofl:
In de juiste kleur en met de juiste benadering kan er een hoop hoor, als je zo'n vrouw hebt die overal op tegen is moet je je afvragen waarom je ook al weer met d'r getrouwd bent / samen woont.

Die van mij snapt t wel gelukkig, t moet goed klinken en daar zijn fatsoenlijke speakers voor nodig :)

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 12 jun 2019, 17:41

Precies, net zoals die van mij nog steeds vind dat we naar middentoners luisteren die bas weergeven omdat ze in een transmissielijn zitten :goeie:

RolandKamp

Berichtdoor RolandKamp » di 11 aug 2020, 19:28

Uiteindelijk zijn ze helemaal naar wens nu. Maar vanwege een aanstaande verhuizing ben ik op dit moment toch aan het dubben om de speakers te verkopen. Ik weet simpelweg niet hoe ik ze in de toekomstige woonkamer moet plaatsen (veel kleiner) en dan zou het een stuk praktischer zijn om een setje hoogwaarde boekenplank/monitors te hebben.

IMG_3514.jpg

Maar dan... de prijs. Wat is reëel om voor zoiets als deze set te vragen? Als ik puur kijk naar de materiaalkosten zit ik al zeker wel over de 1600 euro, maar het is natuurlijk geen kant en klaar product wat je ook zo in de winkel kunt kopen. Over het algemeen doe je daar volgens mij niet je voordeel mee als verkoper, maar heeft iemand hier daar ervaring mee op het gebied van zelfbouw audio?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RolandKamp op di 11 aug 2020, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

John P

Berichtdoor John P » di 11 aug 2020, 20:04

Over het algemeen mag je blij zijn als je de prijs van de chassis terug krijgt. Van luidspreker zelfbouw wordt je niet rijk.
Waar een weg is is ook een omweg.

Ouwebok

Berichtdoor Ouwebok » wo 12 aug 2020, 13:56

Als je de klank van je speakers mooi vindt zou ik twee dingen overwegen: eerstens: eerst verhuizen en kijken hoe je de boel echt wilt inrichten. Verkopen kan altijd nog, en de footprint grootte van je speakers is zowiezo een tegel?

Tweedens zou ik Speakerland bellen en vragen of dat de MTM unit van je column gelijk is aan hun Pillar. Dan kun je tzt na verhuizing overwegen om met die units een kleine (dichte?) kast te maken, en daarnaast evt een sub (bijvoorbeeld met je woofers, 2 maal ‘push-pull’, impuls-gecorrigeerd).

Succes iig met de verhuizing!

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » do 13 aug 2020, 8:14

RolandKamp schreef:Uiteindelijk zijn ze helemaal naar wens nu. Maar vanwege een aanstaande verhuizing ben ik op dit moment toch aan het dubben om de speakers te verkopen. Ik weet simpelweg niet hoe ik ze in de toekomstige woonkamer moet plaatsen (veel kleiner) en dan zou het een stuk praktischer zijn om een setje hoogwaarde boekenplank/monitors te hebben.

IMG_3514.jpg
Maar dan... de prijs. Wat is reëel om voor zoiets als deze set te vragen? Als ik puur kijk naar de materiaalkosten zit ik al zeker wel over de 1600 euro, maar het is natuurlijk geen kant en klaar product wat je ook zo in de winkel kunt kopen. Over het algemeen doe je daar volgens mij niet je voordeel mee als verkoper, maar heeft iemand hier daar ervaring mee op het gebied van zelfbouw audio?

Ik zou eerst verhuizen en dan maar eens zien of het spul nog past, zowel fysiek als akoestisch.

2de plan zou zijn om te bezien of je met de drivers een ander, kleiner, model kan ontwerpen, hier zitten een hoop knappe koppen op het forum die je daar mee kunnen en willen helpen als je daar zelf ook tijd in steekt (ik snap filtermodellen en software niet anders hielp ik je graag).

De consensus die ik heb gezien in de jaren op dit forum is dat je of mazzel moet hebben en een liefhebber treft, maar in de regel moet je rekening houden dat je gewoon de 2de hands marktwaarde voor je drivers er voor krijgt.
Al helemaal als de spullen >5 jaar oud zijn.

Nogmaals, ik vind ze echt heel erg mooi gelukt :rock:
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

RolandKamp

Berichtdoor RolandKamp » ma 15 feb 2021, 15:55

Een korte follow-up: ik ben inmiddels verhuisd en zoals verwacht past 't echt niet in de woonkamer. Maar waar een deur sluit gaat een andere open, zo heb ik nu van mijn werkkamer een luisterhoekje gemaakt waar de speakers wel passen. Nét... maar zo kan ik wel van het verrichte werk blijven genieten.

IMG_6644.jpg

Zoals te zien is de kamer nog niet helemaal klaar, maar ondertussen worden er ook al weer nieuwe bouwplannen gevormd... De set B&W 706 S2 die in de huiskamer is geplaatst mag van mij nog wat ondersteuning krijgen in het laag :-#
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”