Vifa Basis 2.0 Printplaten negatieven

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

VW2

Re: Vifa Basis 2.0 Printplaten negatieven

Berichtdoor VW2 » wo 19 jun 2019, 23:02

anonamemouse schreef:29 jaar oude spoelen zijn juist super ingespeeld! Maar als je de kast met luidsprekers in elkaar hebt zitten zou ik iemand hier lief vragen of ze je luidsprekers een keertje opmeten zodat je een goed filter kunt bouwen. Daar heb je meer aan dan het oude filter recyclen.
Enne... Anderhalf jaar zonder foto's?

U vraagt , wij draaien:
Initieel dacht ik om de oude kasten te hergebruiken en enkel het oude fineer volledig af te scheuren en de gaten voor de woofers te vergroten voor de Seas CA26RE4X. Het uitfrezen naar grotere diameter van de oude gaten was zeer goed gelukt met de cirkelgeleider. Zeker wanneer je het werk van vroeger had gezien wat ik had laten doen door iemand anders 29 jaar geleden. Zie voor en na:
Oude kasten woofer zittingen vergroten voor.jpg
Oude kasten woofer zittingen vergroten na.jpg

Al doende leert men...2 cirkelgeleiders zodat ik ook kleine gaten kan frezen.
Cirkelgeleider bovenkant.jpg

Cirkelgeleider onderkant.jpg

Echter bevatte de oude kast een constructiefout en gezien de plaatsing van de gaten niet mooi symmetrisch was heb ik maar besloten om deze volledig nieuw te maken voor de fun...maar 1 cm breder voor de Seas woofers.
Kast.jpg

Daarna ook een nieuwe printplaat etsbak (tot A4 printplaten) gemaakt uit 10 mm dik plexiglas. Samen met de aquariumverwarming en beluchting zodat de etsvloeistof kan verwarmd worden en circuleren. Zo kan ik nog's m'n oude lichtbak voor fotografische printplaten gebruiken.
Etsbak voor A4 printplaten.jpg

Print belichtingsbak.jpg

Ondertussen de negatieven voor de printplaten uitgewerkt, zodat de spoelen zo ver mogelijk uit elkaar staan; nu is het hoogfilter een A4 formaat, het laag is 18x20 cm.

Ook nog een isometrische tafel gemaakt (cfr Festool MTF/3) waarbij je met de Parf dogs en bench dog makkelijk iets kan klemmen en blokkeren.
Ook perfect om loodrecht te monteren, haaks te zagen en onder 45° te zagen etc. Zo kan ik met m'n Festool Domino systeem de gaten in de platen frezen van de kast. Ik moet zeggen, deze tafel is echt een aanrader evenals het Domino systeem !!!!!
Isometrische tafel (cfr Festool MFT3) met bench & Parf dogs.jpg

Ik dacht al dat er met het koper van de spoelen niet veel mis kon gaan en zo kan ik ze inderdaad nog's voor 29 jaar gebruiken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”