Onlangs kocht ik voor een leuke prijs een Reference Monitor met een niet al te mooie kast.
Een super leuk opknap project. Zo te zien zijn ze oer lelijk over gespoten waarbij de aansluit terminals niet verwijdert zijn. Ook de pritex zit niet op de wanden maar zit als een enorme prop achter de laag unit.
Mijn plan was om de kasten opnieuw te maken en heb diverse offertes opgevraagd om het hout te laten zagen en frezen. Kosten tussen de €100 en €1200 per kast. Dat ga ik dus niet doen. Ik heb helaas geen ruimte om een frees te kopen en dit thuis te doen. Mocht er iemand in omgeving Amstelveen kunnen/ willen dan hoor ik dat natuurlijk graag...
De kasten wil ik met Bubinga fineer gaan bekleden en is inmiddels besteld.
De interne bekabeling wil ik vervangen door zilver/ teflon kabel en ik denk de fiters extern net als bij m'n Vertigo's.
Mijn kennis van filters is matig maar wil kijken naar betere componenten als dat mogelijk is.
Ik heb hier ook een vraag over. De onderdelen die parallel staan zoals de MKP op het laag, De weerstand en spoel op het hoog zijn dat correctie onderdelen die vrijwel geen invloed hebben op het geluid?
Andere ideeën en tips zijn uiteraard welkom