Schat zo 30cm woofers als het niet nog groter is, mms van minimaal +- 75 gramm per membraam, ob dus dat slaat al snel flink uit voor wat ''druk'' op te bouwen.
Je kunt het wiebelen tegen gaan door de bovenste woofer de plus min om te draaien

Moderator: Beheerdersteam
bas focal m180 schreef:Ik vroeg het me zo af omdat impuls gecorrigeerde subwoofers kwa kast trillingen zo veel rustiger spelen als niet impuls gecorrigeerd.
iirc was dat bij Ed. En als Harry zo hard gaat spelen als Ed graag doet, dan krijgt hij problemen met de VvEbas focal m180 schreef:En ook bij iemand gezien dat de OB subwoofer zelfs ging schuiven tijdens het spelen..
Of bovenin een bass-shaker te monteren met dezelfde bewegende massa.bas focal m180 schreef:Je kunt het wiebelen tegen gaan door de bovenste woofer de plus min om te draaien![]()
![]()
jeroen_d schreef:De woofers zelf zijn al >150 keer zo zwaar dan hun bewegende massa. Je hebt een enorm oppervlak dat nauwelijks hoeft te bewegen in die huiskamer. De onderste twee woofers pakken al de helft van de geluidsdruk mee.
Al met al vraag ik me af of het uberhaupt wel trilt
Walt schreef:Ik hoorde een gerucht over een super DAC die naar huize Harryeng gaat komen...
ds23man schreef:Was een trigger vanuit je DAC niet makkelijker geweest?![]()
![]()
![]()
Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”
Gebruikers op dit forum: CCBot, VintageHarry en 1 gast