Henkjan schreef:ben ik nou vooringenomen als ik denk "die Grimm is gewoon technisch goed, die andere is audiofiel uitgevoerd"?
Ja

Moderator: Beheerdersteam
Henkjan schreef:ben ik nou vooringenomen als ik denk "die Grimm is gewoon technisch goed, die andere is audiofiel uitgevoerd"?
jeroen_d schreef:Henkjan schreef:ben ik nou vooringenomen als ik denk "die Grimm is gewoon technisch goed, die andere is audiofiel uitgevoerd"?
Niet per se omdat het audiofiel is, met een andere DAC en klok kan het anders uitpakken.
Ik hou er niet zo van om, zonder enige controle of meting, iets naar beneden te halen onder het mom audiofiel. Zonder dat is er geen basis om te veronderstellen dat de purecable technisch niet goed is.
jeroen_d schreef:... (zoals die gekke hersenen van ons die dure wijn beter laten smaken dan goedkope).
Walt schreef:Ik luisterde de laatste weken met plezier hoor, pas na de Grimm gisteren weer terug te zetten zag ik in dat deze een betere match is in de set. De valkuil waar ik in ben getrapt is het idee dat het geen grote verschillen zouden zijn, en dat de duurdere kabel vast niet slechter zou uitpakken, ik had natuurlijk een paar keer moeten switchen. Maar ik was alweer druk met de volgende tweak. Ben wel benieuwd of er meetbare verschillen in frequentie respons uit de speakers is, beide BNC kabels klinken echt anders. Met de Pure audio vind ik het meer klinken als box speaker, het mooie ruimtelijke met een gloed gaat er beetje vanaf.
Groetjes Walter
rikpost schreef:Walt schreef:Ik luisterde de laatste weken met plezier hoor, pas na de Grimm gisteren weer terug te zetten zag ik in dat deze een betere match is in de set. De valkuil waar ik in ben getrapt is het idee dat het geen grote verschillen zouden zijn, en dat de duurdere kabel vast niet slechter zou uitpakken, ik had natuurlijk een paar keer moeten switchen. Maar ik was alweer druk met de volgende tweak. Ben wel benieuwd of er meetbare verschillen in frequentie respons uit de speakers is, beide BNC kabels klinken echt anders. Met de Pure audio vind ik het meer klinken als box speaker, het mooie ruimtelijke met een gloed gaat er beetje vanaf.
Groetjes Walter
Ik denk dat het hetgeen is wat je met meten nu net niet terug vind .
Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”
Gebruikers op dit forum: CCBot, hardbats, meanman64, Pinterestbot en 3 gasten