Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

meiborg

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Berichtdoor meiborg » do 20 aug 2020, 13:32

Lekker bezig!

Je geeft aan dat je de "starthoogte" niet gaat halen. Bedoel je door de afronding aan het schot, of ook als je bij wijze van spreken zou uitgaan van een schot zonder afronding? En waarom zou je dat niet halen, lijkt mij een kwestie van de hoek iets aanpassen?

Als de lengte klopt met de tekening en berekening, dan is het goed. Foto's kunnen ook vertekenen etc. Behaalde (meet) resultaten uit het verleden wijzen uit dat de setjes uitgevoerd zoals in de tekening, goed werken.

Mvg Reinder
Once it was impossible to find any Bond villains older than myself, I retired. -- Roger Moore

setsunakaede

Berichtdoor setsunakaede » do 20 aug 2020, 13:57

Hoi Reinder,

Ik ben met de lengte van het schot afgeweken van de tekening, omdat ik had gelezen dat de poortlengte 13cm moest zijn IPV de poort schotlengte zoals op de tekeningen. Daardoor klopt de boel niet meer TOV de tekeningen. Ik denk dat met die extra 18mm de beginmaat van de poort beter in de buurt van die 6mm komt.
Overigens helpt de afronding aan het begin inderdaad ook niet echt om die 6mm te halen...
:wink:

setsunakaede

Berichtdoor setsunakaede » za 22 aug 2020, 13:52

Ik heb toch maar even door de zure appel heen gebeten en de reflexschotten losgemept en opnieuw gemaakt, nu haal ik die 6mm wel. Ook staat de boel nu in de lak, aanvankelijk het middendeel omdat het carbonlook folie dan beter hecht maar ik begin nu te twijfelen of ik het niet blank ga laten, het kleurt best leuk bij de mahonievernis voor de zijkanten...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Thomox

Berichtdoor Thomox » vr 18 sep 2020, 10:36

Hoe staat deze er nu bij? Is ie al af?

setsunakaede

Berichtdoor setsunakaede » wo 03 feb 2021, 17:32

Hi Thomox,

Nee, ze zijn nog niet af. Ik kreeg het bekleden met carbon folie niet goed voor elkaar op een proefstukje, en toen kwam de aannemer om de garage en hal onder handen te nemen (we hebben een jaar geleden een brandje gehad in de garage - ontplofte accu van een hoverboard - manmanman wat geeft dat een troep en schade) en moest dit project in de ijskast.
Tegen de tijd dat ik klaar ben met werkbanken en kasten timmeren, en ingericht ben, ga ik het nog wel afmaken. Ik was van plan er actieve speakertjes van te maken, maar ik denk dat ik het toch maar simpel op passief houd en een apart versterkerkastje er bij...

lachgiraffe

Berichtdoor lachgiraffe » do 04 feb 2021, 10:59

O ja, leuk, die heb ik ook nog eens gemaakt (mei 2015).
Wilde eigenlijk een kratradio maken van de destijds nieuwe Brand krat, ik had een nieuw exemplaar, nog zonder beschadigingen, achtergehouden.
Omdat ik geen schreeuwerige bonk bonk krat wilde maken omdat ik buiten gewoon naar lekkere muziek wil luisteren, op een relaxed volume, heb ik voor deze FRS8 oplossing gekozen: klein (past in de krat), niet schreeuwerig, aangenaam geluid.

Tegenwoordig staan ze naast mijn beeldscherm, muziek terwijl U werkt. Ben er nog steeds content mee (maar er begint weer iets te kriebelen ...)

BTW normaal met Maxamp, raspberry met pCP over wifi of telefoon. Op de foto's mist eea, chaos bedrading etc :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
het zou allemaal een stuk simpeler zijn als het niet zo ingewikkeld was

SARK

Berichtdoor SARK » do 04 feb 2021, 13:40

Leuk :!: Dus het krat zelf heeft alleen als functie om de versterker/batterij te herbergen en als transport-kratje te fungeren?
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

lachgiraffe

Berichtdoor lachgiraffe » do 04 feb 2021, 14:13

Klopt, verder geen functie / alleen voor de show.
Nou ja, als kruk, voetenbankje, tafeltje doet het ook dienst.
En nu als sta-in-de-weg in de garage. Als het buitenseizoen weer begint gaan de speakertjes er weer in!
het zou allemaal een stuk simpeler zijn als het niet zo ingewikkeld was

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”