Uit de scetch-up de volgende maten gedestilleerd, ik probeer tot een soort boodschappenlijstje te komen waarmee de speakertjes te maken zijn. Na het doorlezen van zelfs deze als eenvoudig vermeldde topic blijkt mijn niveau van kennis zeer minimaal -:)
Voor 2 speakers
Zijkanten 4x 180 x 186
Bovenkanten 2x 120 x 144
Onderkant 2x 120 x 162
Achterkant 2x 120 x 186
Front 2x 120 x 149
'Poort' 2x 120 x 129,4
Is dit correct?
Het 'poortplankje' dient onder een bepaalde hoek te liggen. Daarvoor moet er een kopse kant afgeschuind worden. Hoeveel graden is dat? En is er een aan te raden manier om dat te doen? (Ik heb een redelijk preciese afkortzaag)
Mijn bedoeling is om 2 setjes te maken. Eentje ter vervanging van de speakertjes van mijn tv die ik er direct op aan wil sluiten (niet alleen klinken ze erg slecht, na 20 jaar livemuziek maken ben ik ook vrij doof..) maakt 8 ohm of 4 ohm dan nog iets uit?
Het andere setje wil ik gaan versterken met 'de' TA2024 amp (?) Op ebay zag ik een blauw exemplaar en een rood-achtig ding. Ik neem aan dat ik de blauwe moet hebben? Ze heten allebei hetzelfde. Liefst wil ik de amp in een apart kastje bouwen en niet in de speakers zelf.
De speakerkastjes gaan wel lukken kwa aansluiting maar de versterker

Alle tips zijn meer dan welkom, mijn dank grenst in ieder geval reeds aan het astrale...