Meningen Karlsonkast

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

Walt

Re: Meningen Karlsonkast

Berichtdoor Walt » vr 23 aug 2019, 20:02

De Punisher moet je eigenlijk minimaal twee per kant hebben, liever nog 3. Door de koppeling spelen ze lager en blazen dan nagegoeg overal overheen. 1 stuks is minder indrukwekkend, hoewel ik uit ervaring kan spreken dat 1 Punisher op een 12m2 kamertje toch wel tamelijk bruut is.

Groetjes Walter

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 23 aug 2019, 20:14

Was dat de periode dat jij en je broer in van die Neophyte jassen liepen?

Walt

Berichtdoor Walt » vr 23 aug 2019, 21:34

Nee, tijdens mijn studie heb ik verschillende hoornsystemen ontworpen voor het toenmalige speakerstore.nl, de ‘Punisher’ zullen er wereldwijd inmiddels misschien wel >1000 stuks nagebouwd zijn.

Groetjes Walter

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 23 aug 2019, 21:45

Gaaf :lol:
Kom je weer es naar een luisterdag? Kunnen we eens bijpraten over de tijd ná de basisschool O:)

Stan

Berichtdoor Stan » di 12 nov 2019, 13:35

Goedemiddag allemaal,

Ik wil nu echt weer eens wat gaan bouwen, maar heb er lang niet zoveel verstand van als de meeste heer op het forum. Na wat rondlezen twijfel ik nu tussen een Cubo 15 en een Punisher. Wat gaat dieper? Wat gaat beter met een goedkopere speaker erin? Ik wil er maar 1 bouwen en het is voor in een huiskamer. De Cubo is makkelijker te bouwen en ik kan op internet een goed zaagplan vinden. Echter de Punisher ziet er mooier uit en is wat meer een uitdaging om te zagen denk ik. Ben benieuwd naar jullie mening

Groetjes Stan

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » di 12 nov 2019, 14:00

Stan schreef:Goedemiddag allemaal,

Ik wil nu echt weer eens wat gaan bouwen, maar heb er lang niet zoveel verstand van als de meeste heer op het forum. Na wat rondlezen twijfel ik nu tussen een Cubo 15 en een Punisher. Wat gaat dieper? Wat gaat beter met een goedkopere speaker erin? Ik wil er maar 1 bouwen en het is voor in een huiskamer. De Cubo is makkelijker te bouwen en ik kan op internet een goed zaagplan vinden. Echter de Punisher ziet er mooier uit en is wat meer een uitdaging om te zagen denk ik. Ben benieuwd naar jullie mening

Groetjes Stan

Die subwoofers is meer ervaring mee op www.forum.licht-geluid.nl

Walt

Berichtdoor Walt » di 12 nov 2019, 17:13

Over de Punisher weet ik ook wel iets hoor... O:)

Ik zou beide afraden voor huiskamer gebruik, gaan niet diep genoeg met 1 stuks. bouw dan een lange tapped hoorn.

Gr. Walter

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”