Eerste zelfbouw: Axton Caraudio 13cm Compo in gesloten kist.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

blueznl

Re: Eerste zelfbouw: Axton Caraudio 13cm Compo in gesloten k

Berichtdoor blueznl » vr 22 jul 2011, 17:55

Ik elk geval niet die gril, brrrr....
When in troubles, when in doubt, run in circles, scream and shout...

EppeRRR

Berichtdoor EppeRRR » vr 22 jul 2011, 22:13

Bij gebrek aan beter zal het voor eerst wel gebruikt worden helaas, en dan ben ik bang dat het de linker wordt.
Helaas werk ik niet meer in de kozijnen, had daar veel machines die mij kon helpen om een mooie afdekker te maken.

Heb nog wel een idee met hout, maar dan moet ik wel creatief zijn.

De bedoeling is dan om een 18mm plaat te pakken om bijv. een afdekker te frezen die 12mm dik moet zijn. Deze 18mm plaat 13mm infrezen met een cirkelgeleider en ook de afschuining e.d. om er model aan te geven. De hele plank waar de cirkel uit moet worden gehaald blijft dus 1 geheel en op het einde frees je aan de anderkant de afdekker los.

Tweede optie was iets van gepollijst RVS of Aluminium, alleen heb ik wel ervaring met metaalbewerking maar niet met plaatwerken.

Derde optie is met glasvezel, heb nog glasvliesbehang liggen die ik dan kan verstevigen met epoxy. Deze optie is denk ik voor mij eerder van toepassing dan metaal.

Eerst maar eens spelende krijgen, heb geen idee hoe het zal klinken :P

EppeRRR

Berichtdoor EppeRRR » za 23 jul 2011, 13:44

En het speelt :D

[ Bekijk op youtube ]

Geluid komt natuurlijk niet over, maar het idee is er natuurlijk ;). Laptop erop aangesloten zodat ik verschillende muzieksoorten kon zoeken :D

2011-07-23 12.38.56web.jpg

Heb de speakers op meerdere muzieksoorten getest (Adele, Fugees, Slash en verschillende soorten hardstyle enz) met de laptop, de fm band zat vol met piratenzenders :P.
Kan je wel vertellen dat ze ontzettend hard gaan, speakers hebben zo'n 2 jaar bij een maat van me in de kast gelegen en voor die tijd maar heel kort in de auto gespeeld maar ze klinken goed naar mijn mening :D.

Mijn luisterervaring op moment is dat hij zeer stabiel klinkt, kan het niet anders uitleggen. Hij overheerst niet in hoge en lage tonen ongeacht de stand van de vollumeknop. Tweeter heb ik op -12db gezet met het filter (zwaarste afzwakking) en de woofer heb ik op -6db afzwakking (laagste afzwakking) en ze klinken zeer goed.
De versterker is een philips surround receiver die in stereo zo'n 2x55wrms kan leveren, de speakers kunnen 80wrms hebben p/st volgens de verpakking maar die blijven goed spelen t/m 3/4 van het maximale vollume :D.
Op dat vollume kan ik bass of treble opschroeven enz met de receiver zonder dat er ook maar iets van vervorming op treedt.

D'r zit voldoende laag in om goed muziek te luisteren, maar een aanvulling is denk ik wel een optie voor een volgend project.
Eerst maar eens kijken hoe ze straks zullen klinken op de afgetimmerde zolder, mocht ik de drang hebben naar meer laag dan start ik hier wel weer een nieuw project :D

Groeten Eduard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

blueznl

Berichtdoor blueznl » zo 24 jul 2011, 11:52

Ach, zo kunnen ze eigenlijk best, zelfs :-) met die gril... Tijd voor een subje! :-)
When in troubles, when in doubt, run in circles, scream and shout...

EppeRRR

Berichtdoor EppeRRR » zo 24 jul 2011, 17:55

Dank je :D
Toen ik de spullen op de kast in de schuur zette leek het net zo'n micro hifi set, alleen bedekt deze set de volle breedte (90cm) van de kast :P

Subs is wel een idee, als het komt dan zal het met 2x 8" gemaakt worden denk ik in de vorm van een speakerstand o.i.d. om de huidige kistjes van de vloer te krijgen :D

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”