projekt egalisatiemortel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Re: projekt egalisatiemortel

Berichtdoor amanda » wo 14 dec 2011, 8:57

Neem gewoon een paar knuffels :wink:

asterduc

Berichtdoor asterduc » vr 06 jan 2012, 23:17

foei, heb ik die ook weer gemist.
Wat en prachtwerk Arno. Geweldig!!!

Dacht even bij het zien van de fotos dat er een ScanSpeak D3004/664000 tweeter in zat, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Ed

Arno

Berichtdoor Arno » vr 06 jan 2012, 23:21

Dank je Ed.

Die ScanSpeak waar je het over hebt, die moest ik even opzoeken. :lol: Sorry, maar die ligt net 'iets' buiten mijn bereik :lol:

asterduc

Berichtdoor asterduc » za 07 jan 2012, 0:13

Arno schreef:die ligt net 'iets' buiten mijn bereik :lol:

... en toch zo dichtbij! het scheelt geen 10 cm :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Arno

Berichtdoor Arno » za 07 jan 2012, 10:52

Pas maar op dat er geen goudse kaaskruimels op terecht komen :mrgreen:

Arno

Berichtdoor Arno » zo 27 mei 2012, 22:57

Ja... zo'n luisterdag is allemaal leuk en aardig, maar toch was er voor mij ook sprake van enige teleurstelling. De mortelkasten klonken toch wat aan de donkere kant. Nu merkte Jeroen al direct op dat ze natuurlijk hier bij mij thuis zijn getuned (en er was geconstateerd dat mijn ruimte in het laag gekke dingen doet).
Maar met deze luisterervaring in een andere ruimte, moet ik toch nog eens kritisch luisteren hoe zich dat verhoudt tot hier thuis.

(weet iemand welk nummer van Paul Simon er speelde toen ze voor het eerst aangingen?)

Walt

Berichtdoor Walt » zo 27 mei 2012, 23:01

Het heeft natuurlijk geen nut je speaker te tunen voor de ruimte in Breda, als hij in jouw kamer goed klinkt dan zou ik het zo laten. Trouwens ik vond de speakers in Breda toch echt wel goed presteren.

Groetjes Walter

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 27 mei 2012, 23:05

Dat lijkt me ook. Om bijvoorbeeld voldoende warmte te krijgen voor piano was het echt noodzakelijk de spoel op te voeren tot 2.7mH en ja, in een andere ruimte kan het dan teveel zijn. Bij jou thuis is dat echt niet zo.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » zo 27 mei 2012, 23:08

Walt schreef:Het heeft natuurlijk geen nut je speaker te tunen voor de ruimte in Breda, als hij in jouw kamer goed klinkt dan zou ik het zo laten. Trouwens ik vond de speakers in Breda toch echt wel goed presteren.

Groetjes Walter

Mee eens, heel mooi vol vond ik het. Rijke sound en kon me niet voorstellen dat er een betaalbare high-end 2-weg uit een hifi-zaak op die plek zo goed zou kunnen meekomen. Wat ik merkte is dat de H1212 uiteindelijk geen onderscheid in klank(kleur) meer kan maken en daarmee toch de zwakste schakel is. Maar wel in een absoluut uitgebalanceerde afstemming, gevalletje van geen fouten maar daarmee zo goed dat het plafond hoorbaar bereikt is. Ik zou hem zo willen bouwen en anderen direct aanraden op basis van wat ik gehoord heb. Een 2-weg die (fors) spelen kan, niet alleen pielen :wink:
Mooi gemaakt @ Arno, mooi filterontwerp @ Jeroen!

Arno

Berichtdoor Arno » ma 28 mei 2012, 0:01

Ach, het kan allemaal soms lastig in te schatten zijn. Zijn de issues in het laag, die ik hier aan de ruimte wijt misschien toch iets in de speaker...? Misschien niet zeuren, maar gewoon genieten van wat ze goed doen.

Tevredenheid is een breekbaar iets 8-[

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 28 mei 2012, 0:20

Je lijkt wel een Chinese wijsgeer. :rofl:
Arno schreef:Tevredenheid is een breekbaar iets 8-[
Hans

Arno

Berichtdoor Arno » ma 28 mei 2012, 0:22

Mooi hè :mrgreen:

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 28 mei 2012, 10:14

Ik vond ze ook wat wollig klinken in het lagere bereik, maar de potentie (resolutie, snelheid, beeld etc etc) spatte er vanaf. Je moet in zo'n andere ruimte echt hieromheen luisteren. Ik ben trouwens helemaal kapot van die 1212's; supertweets!!

Even wat anders, mijn publieke complimenten voor de zéér fraaie bouw van de mortelkasten. Moet me trouwens van het hart dat je een echte vakman bent. Vrijwel alles in echt onberispelijk gemaakt. Je verschuilt je dan achter je goede apparatuur, maar daar trap ik niet in. Ik ben blij dat er iemand op dit forum is met jouw nivo; hobby-isten hebben daar erg veel aan!

jan

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 28 mei 2012, 10:23

+1 :mrgreen:
Hans

tigradekat

Berichtdoor tigradekat » ma 28 mei 2012, 10:45

Wat Jan zegt. Ik vond je mortelkasten echt een van de hoogtepunten van de luisterdag. Inderdaad, het laag was niet superstrak, maar dat gold voor de Parsifal klonen ook. Puur de ruimte als je het mij vraagt. Er zit gewoon een hele mooie balans in.

En de afwerking: Geweldig. Je kan nog zo veel mooie machines hebben, zonder vakmanschap heb je daar weinig aan. Dus bij dezen nog een veer in je achterste :rofl:

EppeRRR

Berichtdoor EppeRRR » ma 28 mei 2012, 11:18

Wowly schreef:Even wat anders, mijn publieke complimenten voor de zéér fraaie bouw van de mortelkasten. Moet me trouwens van het hart dat je een echte vakman bent. Vrijwel alles in echt onberispelijk gemaakt. Je verschuilt je dan achter je goede apparatuur, maar daar trap ik niet in. Ik ben blij dat er iemand op dit forum is met jouw nivo; hobby-isten hebben daar erg veel aan!

jan

Helemaal mee eens :D

rho

Berichtdoor rho » ma 28 mei 2012, 12:09

Ja, daar sluit ik me ook bij aan.

Wat de klank betreft: Het laag was misschien een beetje wollig en soms wat, ondanks dat het een niet al te compact gesloten systeem is, wat bonkerig. Maar voor de rest vind ik 'm heerlijk! Echt een mooi geheel. Zowel uiterlijk als wat de klank betreft zeer geslaagd. Als ie bij jou thuis dus de problemen in het laag niet heeft zou ik er mooi vanaf blijven.

dre

Berichtdoor dre » ma 28 mei 2012, 12:13

ik vond het wollige wel meevallen,volgens mij werd dat deels veroorzaakt door de ruimte.

of het kwam door de stands. :mrgreen:
потому что он может!

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 28 mei 2012, 12:15

rho schreef:Ja, daar sluit ik me ook bij aan.

Wat de klank betreft: Het laag was misschien een beetje wollig en soms wat, ondanks dat het een niet al te compact gesloten systeem is, wat bonkerig. Maar voor de rest vind ik 'm heerlijk! Echt een mooi geheel. Zowel uiterlijk als wat de klank betreft zeer geslaagd. Als ie bij jou thuis dus de problemen in het laag niet heeft zou ik er mooi vanaf blijven.
Het speelt in een zo grote zaal ook wel even anders als thuis, je gebruikt dan power om de ruimte te vullen. Een zelfde effect gehad met de Idunn vorig jaar.

Ja dre het zal aan de stands hebben gelegen, was geen egalisatiemortel kwaliteit. :D
Hans

rho

Berichtdoor rho » ma 28 mei 2012, 12:32

Ik denk ook dat het de ruimte was. Daarom is het niet echt nuttig omnu aan de speakers te gaan klooien om een probleem dat enkel aan de andere ruimte ligt proberen op te lossen.
Dat heeft geen zin. Zeker niet omdat de rest van het geluid gewoon heel erg aangenaam was/is.

Arno

Berichtdoor Arno » ma 28 mei 2012, 20:44

Met een hart onder de riem, en nog wat veren in de bibs valt het allemaal wel weer mee :mrgreen:

Ik heb hier wat van de nummers gedraaid die zaterdag klonken en het is idd gewoon prima hier. Ik herken wel iets terug van het wollige maar het is niet zorgwekkend.

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » ma 28 mei 2012, 21:07

dre schreef:of het kwam door de stands. :mrgreen:

:rofl:

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”