projekt egalisatiemortel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

Arno

Re: projekt egalisatiemortel

Berichtdoor Arno » wo 07 sep 2011, 6:54

Dit projekt was overigens wel degelijk bedoeld als showcase-projekt; het overzetten van een bestaand systeem in een andere kast, zonder metingen en grote filteraanpassingen. Door onvoorziene zaken als defecte tweeters, is een en ander een beetje uit de hand gelopen.
Verder maakt een experimenteel werkje zoals dit blijkbaar nogal wat los in mensen (waaronder mezelf), dus voor je het weet zit je dan op pagina 40.

Maar misschien kan dit draadje wel verplaatst worden naar een passender forumonderdeel voordat er nog meer mensen in de war raken, en dan maak ik tzt een resumerend plaatjestopic aan in de showcase.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » wo 07 sep 2011, 9:02

Ik verplaats hem bij deze naar Algemeen Luidspreker Zelfbouw. Het had ook wat sympathieker kunnen worden gevraagd, maar de kritiek is wel terecht.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

markbakk

Berichtdoor markbakk » wo 07 sep 2011, 9:08

jeroen_d schreef:Ik verplaats hem bij deze naar Algemeen Luidspreker Zelfbouw.

Nog even en hij kan naar de kantine. :?

Arno schreef:en dan maak ik tzt een resumerend plaatjestopic aan in de showcase.

Kijk, dát zouden meer mensen moeten doen. Ik betrap mezelf ook op deelname aan een inmiddels vrij uitgesponnen discussie in showcase. En dan ben ik nog relatief nieuw hier.
Mark Bakker

ray5150

Berichtdoor ray5150 » wo 07 sep 2011, 10:30

The_Maxx schreef:hmm, showcase...

10 paginas terug stond er een testfilter. Kastbouw is klaar en dan na 10 paginas 1 hele foto geplaatst van de speakers zelf hoe ze er uiteindelijk uitzien, en dan ook nog van 40km afstand.

Ik kan t misschien verkeerd begrepen hebben, maar SHOW case, dat is toch waar je laat zien wat je hebt gebouwd, of een bouwverslag, ipv gelul in het oneindige over filterontwerp (wat volgens mij in een ander deel van dit forum de ruimte voor wordt geboden?)

Conclusie: Waar blijven die fotos!?

valt me trouwens bij meer topics op...

Overigens reageer ik juist omdat ik graag zou willen zien hoe de speakers er op het moment uit zien, misschien niet helemaal klaar, maar ik heb nog geen fotos gezien van kasten die in elkaar zitten hier... Ontbrak steeds iets. Of alleen de baffle, of alleen de kast...

Zo, grote woorden van iemand die nog niet verder gekomen is dan wat gefröbel in de marge met een afgekeurde subwoofer van een paar knaken....
Dat topic wat jij hebt opgezet is nou ook niet echt een constuctieve discussie wat vol staat met foto's van jouw bouwkunsten, toch ?

(Sorry, Arno en Jeroen, dat moest ik even kwijt. :wink: )

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 11 sep 2011, 18:03

En ???.....................wat zal het worden.

Gesloten of een BR?? :D

Je hebt je oren al een beetje aangepast aan de kastje?, of de kastjes aan je oren? :mrgreen:
Hans

Arno

Berichtdoor Arno » zo 11 sep 2011, 18:09

hannesie schreef:En ???.....................wat zal het worden.

Gesloten of een BR?? :D

Je hebt je oren al een beetje aangepast aan de kastje?, of de kastjes aan je oren? :mrgreen:

Ik heb deze in bestelling staan :mrgreen:
Alhoewel ik betwijfel of dat voor het laag veel zal uitmaken :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 11 sep 2011, 18:18

:lol: :rock:
Hans

Arno

Berichtdoor Arno » zo 11 sep 2011, 22:08

Maar zonder gekheid, het blijft lastig. De plaats waar de kasten nu staan kleurt het laag. De houten vloer kleurt het laag ook. Zolang dat binnen de perken blijft klinkt het gewoon lekker. Met de gedempte baspoort is het volgens mij nog goed te doen. Ik moet maar eens wat andere meningen horen. :wink:

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 11 sep 2011, 22:35

Is Dre nog niet geweest dan :shock: , of had hij het weer te druk met....poetsen.

Ik kwam nog wat goede muziek tegen, klassieke goede opnames met veel herkenbare en ruimtelijke informatie van die Crystal Cable demo CD.

Zou je ook eens moeten horen, kan wel zijn dat het een goede referentie is voor jou.
Hans

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 11 sep 2011, 22:39

Arno schreef:Maar zonder gekheid, het blijft lastig. De plaats waar de kasten nu staan kleurt het laag. De houten vloer kleurt het laag ook. Zolang dat binnen de perken blijft klinkt het gewoon lekker. Met de gedempte baspoort is het volgens mij nog goed te doen. Ik moet maar eens wat andere meningen horen. :wink:

Als je filter straks op de print zit zal ik nog eens komen luisteren en de meetset meenemen. Eens kijken wat jouw ruimte allemaal doet met het spectrum, vooral in het laag.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

hsmeets

Berichtdoor hsmeets » ma 12 sep 2011, 10:59

Arno schreef:Maar zonder gekheid, het blijft lastig. De plaats waar de kasten nu staan kleurt het laag. De houten vloer kleurt het laag ook. Zolang dat binnen de perken blijft klinkt het gewoon lekker. Met de gedempte baspoort is het volgens mij nog goed te doen. Ik moet maar eens wat andere meningen horen. :wink:

Misschien een DSP in de weergaveketen lussen en de ergste onhebbelijkheden corrigeren? (Min)iDSP + REW?

Huib

dre

Berichtdoor dre » ma 12 sep 2011, 18:40

ik was nog niet welkom..... :(
Потому что это возможно!

Arno

Berichtdoor Arno » ma 12 sep 2011, 18:49

dre schreef:ik was nog niet welkom..... :(

Oh, jij bent echt erg :)

dre

Berichtdoor dre » ma 12 sep 2011, 18:50

he,dat hoor ik wel vaker! :lol:
Потому что это возможно!

Arno

Berichtdoor Arno » ma 12 sep 2011, 18:50

hsmeets schreef:Misschien een DSP in de weergaveketen lussen en de ergste onhebbelijkheden corrigeren? (Min)iDSP + REW?

Huib

Dat gaat me iets te ver.

Walt

Berichtdoor Walt » ma 12 sep 2011, 18:52

Ja, echt verschrikkelijk! Dre komt even langs met wat leuk spul en daarna moet jij internet weer afstruinen en in de buidel tasten voor bijv. nieuwe stroomkabels 8)

(Ff serieus, was een top tip Dre!)

Groetje Walter

fgroen

Berichtdoor fgroen » ma 12 sep 2011, 19:01

Arno schreef:
hsmeets schreef:Misschien een DSP in de weergaveketen lussen en de ergste onhebbelijkheden corrigeren? (Min)iDSP + REW?

Huib

Dat gaat me iets te ver.

Waarom?

Zeker met zware acoustische problemen kunnen voordelen van de mogelijkheden die geboden worden enorm opwegen tegen de nadelen van een extra schakel in de keten.

Arno

Berichtdoor Arno » ma 12 sep 2011, 19:03

Die extra schakel heb ik geen problemen mee, maar het moet wel weer bekostigd worden. En het is weer een hoop werk.

Arno

Berichtdoor Arno » di 13 sep 2011, 21:09

jeroen_d schreef:Als je filter straks op de print zit zal ik nog eens komen luisteren en de meetset meenemen. Eens kijken wat jouw ruimte allemaal doet met het spectrum, vooral in het laag.

Spannend :D
Laat ik Ray maar niet lastigvallen op zijn verjaardag met de vraag hoe het staat met de printen :sure:

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 13 sep 2011, 21:25

Ik heb de proefonderdelen weer in goede staat ontvangen. Waar luister je nu dan naar?

Arno

Berichtdoor Arno » di 13 sep 2011, 21:42

jeroen_d schreef:Ik heb de proefonderdelen weer in goede staat ontvangen. Waar luister je nu dan naar?

Da's mooi. Ik luister nu naar onderstaand filter. Vrijdagmiddag heb ik wat uurtjes alleen. Als mijn hoofd ernaar staat wil ik dan de knoop doorhakken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 13 sep 2011, 21:57

Ah, natuurlijk! Je had alle onderdelen al, behalve de printen. #-o

Arno

Berichtdoor Arno » wo 14 sep 2011, 6:16

Ah, zo bedoel je. :) Uiteraard heb ik ze eerst zelf aangeschaft, plus een hoopje extra weerstanden, want van weerstanden wisselen kan ik maar geen genoeg krijgen :mrgreen:

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » wo 14 sep 2011, 11:53

Met die respons zit het inmiddels wel snor denk ik. Ik zou nog eens verder spelen met akoestische verbeteringen, bv. dat leuke spul van Merford zoals hier al eerder is aangehaald.

Arno

Berichtdoor Arno » wo 14 sep 2011, 12:38

jeroen_d schreef:Ik zou nog eens verder spelen met akoestische verbeteringen, bv. dat leuke spul van Merford zoals hier al eerder is aangehaald.

Met de akoestiek wordt driftig geëxperimenteerd :wink: Maar gooi ik bijvoorbeeld een deken over de tafel, dan kan de serieweerstand van 4.7 meteen naar een lagere waarde.
Maar ik vind het een leerzaam spelletje. Ik ben toch echt een praktijkmens, ik moet het allemaal een keer aan den lijve ondervinden.

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”