en inmiddels laagkast 2 ook gefaceteerd

Volgende project is een uitsparing én de terminalplaat maken in de achterzijde

Moderator: Beheerdersteam
serum schreef:mompelt iets over decoflex?
Das een mooie kleur!
'ik heb hem zelf ook'
Als ik je een tip mag geven voor dit spul;
-decoflex achtige materiaal met een ~cm overhang uitsnijden met een scherp mesje
-Papierrug en het MDF inrollen met een vacht-lakrollertje met licht verdunde houtlijm, langzaamdrogend, totdat het beiden wit ziet. Je kan dan rustig het fineer op het MDF leggen, om de nerven 'in fase' te leggen, zeg maar.
-aandrukken/rollen
-met een vlakke plaat MDF als klemming rustig laten drogen (eigen gewicht)
-met een breekmesje uit zijn houder vlak op het raakvlak zetten. het mesje is zeg maar ,8 mm dik, dus als deze vlak licht, houd je ,4mm overhang over. Aan de andere kant gebruik ik weer een MDF plankje als snijplank, als je er 2 a 3 keer met het mesje overheen gaat hoor je vanzelf wanneer je de laatste vezeltjes van het hout te pakken hebt)
-vervolgens de laatste ,4mm afschuren met een schuurplank van MDF met daarom een stuk schuurpapier. (een goede grote plank pakken, zodat je hem niet kantelt)
Ik weet niet wat voor fineer je gaat gebruiken, Decoflex heeft het benul om de papierzijde in eenzelfde donkere tint te kleuren dan het hout zelf, zodat je flinterdunne papierrandje nog minder opvalt.
mijn schuurplankje is een goede 60cm lang, het schuurpapier span je er op door aan de bovenkant met dubbelzijdig tape vast te zetten. Als je de hoeken waarover het schuurpapier ligt even afrond met de frees, gaat je papier langer mee.
Hifi_goeroe schreef:Zo, dat ziet er goed uitBen je niet heel erg benieuwd hoe dit straks gaat klinken in jouw ruimte.
MechanicalAnimal schreef:verder nog wat lopen rommelen
Hondasnl schreef:MechanicalAnimal schreef:verder nog wat lopen rommelen
Ondanks dat gaat ut weer fokking strak!
serum schreef:Kan aan mij liggen, maar, zo vanaf de zijlijn aanschouwende, lijkt er schot in de zaak te komen? Mijn reden voor opschieten was ons toenmalig aanstaande gesamtprojekt: De ondertussen 3 weken jonge wolk van een zoon.
Wat is jouw excuus voor het opschieten?
serum schreef:Okay, achterop, tussen top en laagkast dus. Niet tussen de top en de laagkast?
serum schreef:ik had wel even mijn best gedaan om die pluggen weg te werken. Bijzonder mooi staat het niet?
Hifi_goeroe schreef:1) Komen de neutriks op de achterzijde van de top en laag kast? (idem aan de link die je bij je antwoord stuurde)
dre schreef:je hebt toch zo`n mooie freesmal...............
serum schreef:Wat ik bedoelde was dat ik meer mijn best had gedaan om de verbinding tussen top en laag kast weg te werken, (er tussenin, bij voorkeur) zodat je ze niet zag. Heb je de ronde of de vierkante chassis delen? je kan beiden eenvoudig verzinken, maar ik zou er mee wachten totdat het fineer er op zit. (freest strakker in het fineer dan dat je het achteraf moet bijwerken)
MechanicalAnimal schreef:dre schreef:je hebt toch zo`n mooie freesmal...............
ik weet het, ik weet het.....maar dit hele project hangt al bijna 3 jaar aan elkaar van de "effe dit...effe dat...effe zus en effe zo".....en die 2 stekkers vind ik echt niet storend hoor![]()
MechanicalAnimal schreef:serum schreef:Wat ik bedoelde was dat ik meer mijn best had gedaan om de verbinding tussen top en laag kast weg te werken, (er tussenin, bij voorkeur) zodat je ze niet zag. Heb je de ronde of de vierkante chassis delen? je kan beiden eenvoudig verzinken, maar ik zou er mee wachten totdat het fineer er op zit. (freest strakker in het fineer dan dat je het achteraf moet bijwerken)
ja, ik snappem nu.....maar ik vind die kabel juist gaaf
rho schreef:Nu je ondertussen al zoveel fraai werk in je speakers hebt gestoken zou het toch zonde zijn om die aansluitingen ook niet ff in te frezen.
Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”
Gebruikers op dit forum: CCBot en 1 gast