Het gaat om een line-array met 16 breedbanders per kant in een open pijp systeem.
Elektor 2009 "Pipeline" - éénweg transmissielijn line-array
Moderator: Beheerdersteam
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Contacteer:
Elektor 2009 "Pipeline" - éénweg transmissielijn line-array
De nieuwe Elektor 2009 Audio Special ligt zoals bekend in de winkels, hierbij wat "teasers".
Het gaat om een line-array met 16 breedbanders per kant in een open pijp systeem.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Elektor 2009 "Pipeline" - éénweg transmissielijn line-array
en niet alleen het weer was mooi.....
ze lijken wel een paar meter hoog! 
Hmmm, dat wordt dus weer een tijdschrift kopen...Geenius schreef:De nieuwe Elektor 2009 Audio Special ligt zoals bekend in de winkels, hierbij wat "teasers".![]()
Mooi man, wow!
Vorige week heb ik ze mogen horen, wat ik al tegen Tony zei: "een aangename verrassing".
Als je op de juiste afstand van de line-arrays zit dan heb je een hele mooie ruimtelijkheid, het klinkt dan ook als een geheel (coherent). Vooral vocale muziek, of muziek met solo instrumenten klinkt erg goed. Op een gegeven moment heb je niet meer het idee dat het geluid uit de zuilen komt.
Als je op de juiste afstand van de line-arrays zit dan heb je een hele mooie ruimtelijkheid, het klinkt dan ook als een geheel (coherent). Vooral vocale muziek, of muziek met solo instrumenten klinkt erg goed. Op een gegeven moment heb je niet meer het idee dat het geluid uit de zuilen komt.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Daar zitten wat filtercomponenten bij waarvan ik het merk zo niet 1-2-3 kan thuisbrengen...
Is dat in het artikel vermeld of ga je hier verklappen voor welke prijs/kwaliteit onderdelen je gekozen hebt?!
Is dat in het artikel vermeld of ga je hier verklappen voor welke prijs/kwaliteit onderdelen je gekozen hebt?!
Vintage russianDaar zitten wat filtercomponenten bij waarvan ik het merk zo niet 1-2-3 kan thuisbrengen
- Geenius
- Contacteer:
Ze komen uit een voormalig russisch legerbasis in Servië.wouter schreef:Daar zitten wat filtercomponenten bij waarvan ik het merk zo niet 1-2-3 kan thuisbrengen...
Er zitten in het schema wat impedantie correctienetwerken zodat de boel pefect werkt, maar op de foto zie je de onderdelen van de LCR-kring die in serie staat met de drivers:
L = 10mH Erse Super-Q
C = 1,85uF russisch papier-in-olie en zilver-mica
R = 11,45 ohm MOX.
zow dat zijn wel heel veel Hivi'tjes !!
Morgen maaris kijken voor een elektor exemplaar
Morgen maaris kijken voor een elektor exemplaar
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
Leuk om eens een line-array te zien 
Lekker veel soldeerwerk etc....
Lekker veel soldeerwerk etc....
nog geen spijt dat je je line's verkocht heb amanda ?
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
Soms wel maar heb nu ook een goed setje staan
En als ik een line-array wil horen ga ik bij m'n broer langs
En als ik een line-array wil horen ga ik bij m'n broer langs
-
wouter
- Ook commercieel actief
Dan zijn ze vast niet ingespeeld maar (in)gedrilledZe komen uit een voormalig russisch legerbasis in Servië.
Er zitten in het schema wat impedantie correctienetwerken zodat de boel pefect werkt, maar op de foto zie je de onderdelen van de LCR-kring die in serie staat met de drivers:
L = 10mH Erse Super-Q
C = 1,85uF russisch papier-in-olie en zilver-mica
R = 11,45 ohm MOX.
Het blijft een aantrekkelijk concept, en in dit geval nog te betalen ook aangezien die HiVi's goed en goedkoop verkrijgbaar zijn. De keuze voor de breedte zal met inhoud en baffle - dus klankeigenschappen - te maken hebben gehad lijkt me? ik ga het blad maar snel halen - na mijn verhuizing nog geen nieuw adresje gezocht... ben benieuwd.
Bedankt voor je bijdrage!
- bartsegers
Zeer indrukwekkend!
Zeik modus, met zwarte spacertjes was het nog mooier geweest wellicht, maar die bestaan denk ik niet)
Zeik modus, met zwarte spacertjes was het nog mooier geweest wellicht, maar die bestaan denk ik niet)
zal wel veel freeswerk aan te pas komen denk ik
iig een zeer mooi project
mvg
audioot
mvg
audioot
- Geenius
- Contacteer:
De baffle heb ik laten CNC-fresen uit 12mm dik Corian. Scheelt een hoop gefrees en geboor en de maten kloppen dan precies.audioot schreef:zal wel veel freeswerk aan te pas komen denk ik
mvg
audioot