GHP ?
Moderator: Beheerdersteam
Re: GHP ?
Als het formaat niet zo'n grote rol speelt dan zou ik er ook een BR mee bouwen, dan heb je diepgang + goed rendement.
Wil je de woofers toch inzetten maar is 107 liter te groot dan zul je tot een compromis moeten komen. Als 80 liter (BR) nog te doen is qua formaat dan zou ik dat doen, misschien kan Peter deze als optie in WINisd er bij zetten.
Wil je de woofers toch inzetten maar is 107 liter te groot dan zul je tot een compromis moeten komen. Als 80 liter (BR) nog te doen is qua formaat dan zou ik dat doen, misschien kan Peter deze als optie in WINisd er bij zetten.
- VintageHarry
Ter overdenking nog even een vergelijk met 2 woofers van Seas die vergelijkbaar laag gaan maar dan in een veel kleinere kast: De L26ROY in een 35L kast en de L26RO4Y in zelfs een 12,5L kast! Je ziet dat L26ROY vergelijkbaar presteert qua frequentie en de L26RO4Y in de richting komt. Maar beide wel met een aanzienlijk lager rendement. Je moet er 3 - 4 keer zoveel vermogen in stoppen voor een vergelijkbare geluidsdruk als de speaker die je hebt. Je krijgt het dus niet voor niets. Het zijn beide speakers van rond de €250. En bijna zeker weten: de 25F-EW zal lekkerder klinken in die grotere kast...
Slaap er i.d.d. nog maar eens een paar nachtjes over 
- VintageHarry
Geheel toevallig kon ik gisteren in de buurt gratis
een set lege Quadral Montan kasten ophalen. Die hebben de gewenste 38 cm breedte, zijn wel hoger.
Voor de 10" woofer is hierin ca. 80 liter beschikbaar, en dat is wat weinig voor de eerder genoemde Seas 25F-EW in BR configuratie. Echter, elders op het schap ligt ook nog een set 25F-EWX met grotere magneet. Die had weliswaar een andere bestemming maar het zou een hoop zaagwerk schelen als ik daarmee in deze kasten wel een goed resultaat zou krijgen (en aan zagen en zo heb ik nogal een broertje dood
).
Aangezien ik momenteel geen pc ter beschikking heb
is mijn vraag of Peter of een andere behulpzame forumgenoot wellicht nog de Seas 25F-EWX in de al eerder in dit topic genoemde 80 liter BR configuratie voor mij wil simuleren? Dan heb ik een vergelijk met de andere Seas woofer. De meeste parameters lijken uiteraard op elkaar, voor de 25F-EWX geldt:
Fs 26 Hz, VAS 175 liter, Qts 0,23
Alvast bedankt voor alle interesse en hulp!
Voor de 10" woofer is hierin ca. 80 liter beschikbaar, en dat is wat weinig voor de eerder genoemde Seas 25F-EW in BR configuratie. Echter, elders op het schap ligt ook nog een set 25F-EWX met grotere magneet. Die had weliswaar een andere bestemming maar het zou een hoop zaagwerk schelen als ik daarmee in deze kasten wel een goed resultaat zou krijgen (en aan zagen en zo heb ik nogal een broertje dood
Aangezien ik momenteel geen pc ter beschikking heb
Fs 26 Hz, VAS 175 liter, Qts 0,23
Alvast bedankt voor alle interesse en hulp!
- VintageHarry
- VintageHarry