De kasten zijn nu leeg en klaar om te lijft te gaan met wat grover geweld

Maar dat is voor de volgende aflevering, we willen eerst nog weten hoe goed het filter van de 2e speaker is.
En om het maar gelijk te verklappen.
Prima dus

Je ziet dat de verschillen tussen links en rechts redelijk gelijk zijn en nergens groter dan 4% dus keurig.
Om daar te komen heb ik eerst de speaker weer op de comfortabele werk hoogte gelegd.
Zo een stoel zit niet alleen prima maar voor de montage van een speaker is dit een onmisbare tool.

Als eerste de isolatie verwijderd wat over de terminals zit.
Daarna de amp schuifjes los gehaald en het filter uit genomen.
Pas dan kan je de multi connector los halen voor de mid en hoog speakers.
Aan de andere zijde zit dan de printplaat connector die ik al eerder heb door gesoldeerd.
Die heb ik gelijk weer vast gezet en kan blijven zitten.
Ik heb er over na gedacht om de interne bekabeling te vervangen maar dat zal niet veel doen.
De huidige kabels zijn prima en voldoen.
De volgende stap zal dus het aanpakken van de kast worden.
Van de bas kast wil ik eerst de hoeken afronden met een R van 2 zo dat deze weer netjes strak zijn.
Ik twijfel er aan of dat ook voor de mid hoog unit kan.
Ik meen dat dit invloed heeft op de Baffle Step en mogelijk dus het geluidsbeeld beïnvloed.
Wel zitten er wat beschadigingen op de boven en onder rand en ga die wel weg schuren.
Een ander ding waar ik nog over twijfel.
De mid hoog unit heeft een grof oppervlak wat gespikkeld is, kan ik dat ongestraft glad schuren en hoogglans spuiten of moet dat beter zo blijven.
In dat geval denk ik er over na om de mid hoog unit mat zwart of antraciet te maken zo dat deze wat afsteekt ten opzichten van de zwart hoogglans kast.
Zo maar wat overwegingen dus.