jeroen_d schreef:pappaleo schreef:Het is een kwestie van bedienen. Je kan het natuurlijk Hypex niet aanrekenen dat je zelf niet genoeg kennis hebt.
Precies, daarom gaat jouw vergelijk wel degelijk op. Als het om onderhoud, updates en reparatie van de versterkers gaat dan is dat bij Hypex dik in orde!
@Caesar: waar je wel een punt hebt is dat het gek is dat ze niemand kunnen noemen die het voor je kan inregelen. Daarmee ontzorgen ze zichzelf ook als ze dit geen onderdeel van de dienstverlening willen maken.
Ze zouden prima naar de zelfbouwzaken zoals Speakerland kunnen verwijzen.
Dat ze mijn bedrijf Daudio niet noemen snap ik, want in die hoedanigheid ben ik primair producent/leverancier. Dat ik vanuit Daudio ook in staat ben om speakers in te meten en Fusions in te regelen is een gevolg van mijn historie en blijvende sympathie voor dit forum, op andere fora ben ik niet actief.
Dank je Jeroen, je begrijpt precies wat ik bedoel.
Hypex zou bijvoorbeeld bedrijven die hun modules afnemen om speakers te bouwen een mailtje kunnen sturen met de vraag of zij het inregelen van Hypex modules in zelfbouwspeakers als een service willen gaan leveren. Dan kan Hypex daarvan een lijstje maken, en op hun website publiceren. Hoe moeilijk kan het zijn.
Ik weet dat mijn kennis te kort schiet om het optimale te bereiken. Als ik van het bouwen van luidsprekers mijn hobby zou gaan maken, mij in de theoretisch achtergronden gaan verdiepen, er veel mee zou gaan experimenteren, dan geloof ik best dat ik dat inregelen onder de knie krijg.
Maar dat is niet mijn doel. Ik wil mijn oude Yamaha 1000M speakers gaan voorzien van Hypex modules omdat ik weet dat ze daar echt beter van worden. Ik ga ook niet zelf aan de kasten knutselen, want daar heb ik het gereedschap niet voor. Ik wil dat laten doen door een meubelbouwer, dat is goedkoper, en dan loop ik niet het risico de kast te vernielen. Ik wil ze ook laten spuiten in zwarte pianolak, ga ik ook echt niet zelf doen.
Als dan alles in elkaar gezet is, dan wil ik de speakers echt optimaal professioneel ingeregeld hebben, en dat is meer dan 'redelijk'.
Het is voor mij een éénmalig project, ik wil er geen hobby van maken.