Hypex Fusion Plate amps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Hypex Fusion Plate amps

Berichtdoor ds23man » ma 15 jun 2020, 22:00

dwijtsma schreef:Ben het helemaal eens met ds23man, maar ze weten het wel mooi te verkopen! https://www.purecable.nl/shop/interlink/analoog/linkmaster/

Maar je mag ze wel in drie termijnen betalen! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Fusion Filterdesign

R.A.M.

Berichtdoor R.A.M. » ma 15 jun 2020, 22:12

Kijk aan, daar heb ik wat aan, dank voor je antwoord :goedzo:

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » ma 15 jun 2020, 22:27

Dat "puntje" op die plug loopt toch gewoon door aan de binnenzijde en maakt daar contact met de buitenmantel van de rca op de hypex?
Geen probleem lijkt me.
RPI + Allo DigiOne Signature > Hypex Fusion FA253 > OBL-15 variant met een Viawave GRT-145 tweeter

R.A.M.

Berichtdoor R.A.M. » ma 15 jun 2020, 22:30

Volgens mij loopt die pen in een stuk door naar binnen en is daar soldeerlip.

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » ma 15 jun 2020, 22:37

Dat kan je toch zien?
Ik heb van dat soort pluggen de chinese betaalbare variant van gebruikt... Maken gewoon contact.
RPI + Allo DigiOne Signature > Hypex Fusion FA253 > OBL-15 variant met een Viawave GRT-145 tweeter

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 16 jun 2020, 10:12

ds23man schreef:En om even op het potentiaal verhaal terug te komen. De plaat is ( zoals het hoort tegenwoordig) netjes via de Xlr's via 100R weerstanden gekoppeld. Dus nee, de plaat is niet de massa.

De plaat is niet de massa maar hangt wel aan randaarde, wellicht handig om te weten.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 16 jun 2020, 10:37

Heb even gezocht naar een plaatje van deze plug:

rca.PNG

Dat bolletje maakt dus ook contact met de massa van het chassisdeel. Ik zie geen toegevoegde waarde om het bolletje ook nog eens contact te laten maken met de kast zelf.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fusion Filterdesign

R.A.M.

Berichtdoor R.A.M. » di 16 jun 2020, 11:12

Klopt, zag het gisteren zelf ook op een plaatje. Dank voor het opzoeken in ieder geval.
Ik was ermee in de weer om een brom te elimineren, bleek een aardlus te zijn en die is inmiddels opgelost!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Caesar

Berichtdoor Caesar » wo 17 jun 2020, 15:37

dwijtsma schreef:Ben het helemaal eens met ds23man, maar ze weten het wel mooi te verkopen! https://www.purecable.nl/shop/interlink/analoog/linkmaster/

Inderdaad, heel mooi. Ik hoop wel dat er pijltjes op de kabel staan zodat je kunt zien aan welke kant de input zit, en aan welke kant de output. Ik moet er niet aan denken wat er kan gaan gebeuren als de stroom de verkeerde kant op loopt. :rofl:

R.A.M.

Berichtdoor R.A.M. » wo 17 jun 2020, 15:45

Er staan inderdaad pijlen op. Niet goed gekeken? :D

Caesar

Berichtdoor Caesar » wo 17 jun 2020, 16:28

R.A.M. schreef:Er staan inderdaad pijlen op. Niet goed gekeken? :D

Waarachtig, je hebt gelijk.

Ik heb begrepen dat je ze voor nog eens € 2500 meer kunt laten opsturen naar India, om ze in te laten zegenen door de Dalai Lama, klinken ze nog beter. Verder hebben ze ongeveer een maand nodig om echt los te komen.

Ik zou trouwen de netsnoeren van de Hypex modules ook vervangen door die speciale high-end netsnoeren van ca € 2000 per stuk, klinken de modules veel beter. (Ik stond een keer in een audio zaak waar deze onzin verkocht werd).

In een blad las ik eens een verhaal over de kwaliteitsverschillen tussen een gewone en een 'high-end' HDMI kabel. Het was duidelijk hoorbaar. Nu zijn digitale signalen heel ongevoelig voor storing etc. , zolang de digitale pulsjes goed aankomen is het goed. Vergelijk het met morse signalen, zolang je de piepjes goed kunt onderscheiden maakt het niet uit hoeveel ruis en storing je hoort, het signaal komt goed over.

R.A.M.

Berichtdoor R.A.M. » wo 17 jun 2020, 16:32

Je bent grappig :D

Maar weer ontopic over Hypex Fusion ;)

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 17 jun 2020, 16:39

Een pijl duid eenrichtingsverkeer aan. Dat betekent dat de ingang geen afsluitimpedantie ziet van de bron. :shock: :shock: :shock:

En als je hem omdraait heb je geen geluid! :lagge: :lagge: :lagge:
Fusion Filterdesign

dwijtsma

Berichtdoor dwijtsma » wo 17 jun 2020, 19:00

R.A.M. heeft wel weer genoeg grappen gehad over zijn kabel.

Zit er ook een 4 kanaals plate amp in de planning, of is de vraag naar 4 kanaals te klein?
Audio set:
PI streamer - NAD 165BEE - 2xUCD180HG - Avalon Avatar - Hypex FA501 - CSS SDX15 closed sub

R.A.M.

Berichtdoor R.A.M. » wo 17 jun 2020, 19:06

Geen nood dwijtsma, ik heb een brede rug hoor :D

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 17 jun 2020, 19:43

Geen 4 kanaals. Dat zou betekenen dat de gehele dsp print helemaal opnieuw ontworpen moet worden.
Fusion Filterdesign

satefan

Berichtdoor satefan » wo 17 jun 2020, 21:37

ds23man schreef:Geen 4 kanaals. Dat zou betekenen dat de gehele dsp print helemaal opnieuw ontworpen moet worden.

Dat is een product/technology gedreven redenering, geen markt gedreven redenering. Ik zou ook geïnteresseerd zijn. Dan kan ik mijn impuls-gecorrigeerde woofers apart aansturen. :rock:

Echter dan zou ik ook graag zien dat er een andere form-factor komt dan de plate-amp. Voor kleine luidsprekers zal de amp dan al snel te groot worden denk ik. Of 4 x 100 watt modules, dat zou voor mij ook voldoende zijn.

Edit: zelfs met een 3 kanaals DSP waar twee versterker-kanalen hetzelfde DSP kanaal delen zou ook prima zijn!

Satefan
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 17 jun 2020, 21:54

Ik zie het probleem niet, je kan toch meerdere plates parallel zetten?
Fusion Filterdesign

Caesar

Berichtdoor Caesar » wo 17 jun 2020, 22:18

R.A.M. schreef:Geen nood dwijtsma, ik heb een brede rug hoor :D

Maar alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk wel redelijk idioot om de signaalmassa via de kast te laten lopen, daar is geen enkel apparaat op gebouwd.

De contactvlakken van die chassis connectoren zijn van een corrosie bestendig materiaal, dat kun je niet van de kast zeggen.

Je kunt het beste metalen connectoren gebruiken van hetzelfde materiaal als de chassisconnectoren. Dat voorkomt galvanische spanningsverschillen tussen twee ongelijksoortige metalen, want dat kan weer tot corrosie leiden. Dus niet vergulde connectoren willen toepassen, dan kunnen de chassisconnectoren gaan corroderen.

R.A.M.

Berichtdoor R.A.M. » wo 17 jun 2020, 22:44

Caesar schreef:Maar alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk wel redelijk idioot om de signaalmassa via de kast te laten lopen, daar is geen enkel apparaat op gebouwd. .

Idioot, idoot, noem het maar gebrek aan kennis, no problem. Ik heb er weer van geleerd. Uiteindelijk lag het aan iets anders en wat niets met de Hypex of de rca pluggen van doen had. Maat is opgelost gelukkig!

satefan

Berichtdoor satefan » wo 17 jun 2020, 22:59

ds23man schreef:Ik zie het probleem niet, je kan toch meerdere plates parallel zetten?

Technisch gezien kan dat. Praktisch gezien is dat geen gezicht en lastig in te passen in mijn concept (qua vormgeving). Een enkele plate-amp is al te groot qua afmeting.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

Caesar

Berichtdoor Caesar » wo 17 jun 2020, 23:11

R.A.M. schreef:Idioot, idoot, noem het maar gebrek aan kennis, no problem. Ik heb er weer van geleerd. Uiteindelijk lag het aan iets anders en wat niets met de Hypex of de rca pluggen van doen had. Maat is opgelost gelukkig!

Dat idioot was niet aan jou gericht, maar aan de 'ontwerper' van die pluggen en die kabels. En trouwens ook aan dat bedrijf dat jou die kabels verkocht heeft, een beetje vakman verkoopt die rommel niet. Maar ja, daar zit een marge op, dat wil je niet weten.

R.A.M.

Berichtdoor R.A.M. » do 18 jun 2020, 7:16

Het blijkt ook ander te zijn dan ik dacht, signaalmassa loopt niet via de kast.
De marges zijn me bekend :)

Caesar

Berichtdoor Caesar » za 20 jun 2020, 12:21

Ik heb vorige week Hypex nog eens een e-mail gestuurd met de vraag of zij een bedrijf kennen dat hun versterkers kan inregelen, in de vorm van een service. Antwoord: nee, kennen we niet.

Ik vind dat niet handig. Er zijn genoeg hobbyisten die in staat zijn speakers (om) te bouwen, en deze Hypex versterkers te gebruiken, maar het inregelen daarvan is iets wat je niet op een trieste zondagnamiddag eventjes doet. Je moet weten wat je doet, en er beslist ervaring mee hebben. De gebruiksaanwijzing van de software is niet geschreven voor beginners. En dan moet je ook nog over meetapparatuur beschikken.

Als ze een lijstje zouden hebben van bedrijven die zo'n service kunnen verlenen, dan zou dat beslist de verkoop bevorderen. Hypex zou zo'n service natuurlijk ook zelf kunnen leveren. Als het niet in hun huidige pand past, dan zijn er genoeg van die bedrijf verzamel gebouwen bij hun in de buurt waar je een kleine unit als meetkamer kunt inrichten.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » za 20 jun 2020, 12:45

Je hebt mogelijk dit antwoord gemist :
viewtopic.php?p=1956787#p1956787

Met alle respect, maar er word bij die dingen een zeker kennis en kunde niveau van de eindgebruiker verwacht.
Dat was bij de DLCP ook al zo.

Terug naar “Persberichten”