Hypex Fusion Plate amps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

holco

Re: Hypex Fusion Plate amps

Berichtdoor holco » ma 30 dec 2019, 9:53

Net de universal control software voor de PreSonus AudioBox iOne geinstaleerd, onder Tools in FCD de AudioBox ASIO Driver geselecteerd en meteen 100% draaien :D

Dit noem ik plug and play :goeie: :yeah: :goeie: :yeah:

Wat mij betreft mag deze AudioBox iOne als geluidskaart advies in de manual aanbevolen worden.

holco

Berichtdoor holco » ma 30 dec 2019, 10:07

1 meter meting op mid hoogte van mijn Mordaunt-Short Performance 6 LE speakers.

Voor mij, Case Closed :D

3a59c404fadba88a714c8b318bd531a4.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Marp op di 31 dec 2019, 3:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: extern geplaatste afbeelding(en) bij het bericht gevoegd. Gelieve dit met alle afbeeldingen te doen, zodat ook in de toekomst het topic kompleet blijft.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 30 dec 2019, 10:10

Probeer het nog eens met de Behringer, zou kunnen dat het nu wel werkt na een herstart. Zo niet, dan zou ik hem eens testen op een windows pc. Kan zijn dat ie gewoon stuk is.
Fusion Filterdesign

holco

Berichtdoor holco » ma 30 dec 2019, 10:21

Die behringer heeft van mij nu zo'n 7 uur aandacht gehad :boos: geen haar op mijn hoofd die daar nog 5 min aan toe wil voegen [-X
buiten het retour zenden dan.

Mijn broer had trouwens ook eerst een behringer gekocht waar geen land mee te bezeilen was, toen ingeruild voor deze PreSonus en
100% werken, You get what you pay for!! denk ik dan maar.

holco

Berichtdoor holco » ma 30 dec 2019, 10:51

Ik heb nu op de 3 kanalen dezelfde meting gedaan en de response's zijn exact gelijk aan elkaar.

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 17:52

Vandaag beide FA 253 amp's binnen gekregen, uiteraard meteen er even mee spelen op een 18 Sound 12NMB420 die in een proefkastje zit.

Eerste amp geeft iig problemen :(

Updaten naar 1.41 lukt moeizaam maar lukt uiteindelijk wel, kanaal open gezet in filter design en vanaf mijn pre
een uitgang naar de plate via XLR, geen geluid nog dus volume omhoog, enkel ruis en springerig signaal als ik aan de volume zit,
XLR los maar de ruis blijft inclusief het zelfde gedrag als ik aan de volume zit, downgraden naar v1.33 brengt ook niks.

Volgende amp dan maar, updaten in 1x goed kanaal open in filter design en draaien, wat ik ook doe deze reageert overal goed op
en geeft het vertrouwen dat alles met deze wel goed zit.

1e amp er weer aan, zelfde verhaal nog steeds na meerdere keren een update te doen, wat nu opvalt na met een goede amp
gespeeld te hebben, via device settings op de soft-clip-limiter CH1 blijkt na een verse update dat deze op 1,0 Ohm staat met
0 Watt aan power, omzetten naar 4 Ohm 250W en dan Update limiter en afsluiten, bij opnieuw device settings openen staat
alles weer terug naar 1,0 Ohm en 0 Watt, wat nog meer opvalt is dat onder Filter Design als je file aanklikt dat de amp niet
herkent wordt (dat was wel zo bij de goede amp) en er New Unknown staat?

Iemand een idee of oplossing?

satefan

Berichtdoor satefan » do 02 jan 2020, 17:55

Kun je plaatjes delen van wat je te zien krijgt? En de device-instellingen? Heb je ook een digitale bron geprobeerd?
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 02 jan 2020, 18:22

holco schreef:Vandaag beide FA 253 amp's binnen gekregen, uiteraard meteen er even mee spelen op een 18 Sound 12NMB420 die in een proefkastje zit.

Updaten naar 1.41 lukt moeizaam maar lukt uiteindelijk wel, kanaal open gezet in filter design en vanaf mijn pre
een uitgang naar de plate via XLR, geen geluid nog dus volume omhoog, enkel ruis en springerig signaal als ik aan de volume zit,
XLR los maar de ruis blijft inclusief het zelfde gedrag als ik aan de volume zit, downgraden naar v1.33 brengt ook niks.

Volgende amp dan maar, updaten in 1x goed kanaal open in filter design en draaien, wat ik ook doe deze reageert overal goed op

1e amp er weer aan, zelfde verhaal nog steeds na meerdere keren een update te doen, wat nu opvalt na met een goede amp
gespeeld te hebben, via device settings op de soft-clip-limiter CH1 blijkt na een verse update dat deze op 1,0 Ohm staat met
0 Watt aan power, omzetten naar 4 Ohm 250W en dan Update limiter en afsluiten, bij opnieuw device settings openen staat
alles weer terug naar 1,0 Ohm en 0 Watt, wat nog meer opvalt is dat onder Filter Design als je file aanklikt dat de amp niet

Even Hypex support contacten, die plate is rot.
Fusion Filterdesign

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 18:24

Daar zie je niks anders aan als dat ik beschrijf, punt is de ene doet het wel en de andere niet met exact dezelfde manier van benaderen, een visuele inspectie laat ook niks geks zien, enige wat ik nog kan bedenken is dat er een soort harde reset optie is maar dat haal ik iig niet uit de manual, is die er niet zal hij als een DOA naar Hypex moeten

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 18:25

Dus geen harde reset optie?

ds23man schreef:
holco schreef:Vandaag beide FA 253 amp's binnen gekregen, uiteraard meteen er even mee spelen op een 18 Sound 12NMB420 die in een proefkastje zit.

Even Hypex support contacten, die plate is rot.

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 18:29

Met firmware 1.41 uitgezet, toen gaan eten en daarna weer aangezet :think:

Afbeelding

En de bijbehorende Device settings.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door holco op do 02 jan 2020, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 02 jan 2020, 18:31

Support zal vermoedelijk eerst je een speciaal programmaatje sturen om de zaak op de regel te krijgen. Wat zie je in het blok rechtsonder in device settings? Daar horen de gegevens te staan van de gebruikte versterkermodule.
Fusion Filterdesign

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 18:35

Weer opnieuw een firmware erin proberen te gooien, die heb ik al een paar keer gezien vandaag ](*,)

Afbeelding

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 02 jan 2020, 18:37

Als je die melding krijgt gelijk weer de firmware updaten, meestal loopt ie dan door.
Fusion Filterdesign

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 02 jan 2020, 18:40

Ah, ik zie het al. Rechtsonder in device settings zijn de vakjes leeg. Dus Hypex contacten, de basisfirmware is niet goed gegaan in de fabriek. Dat kan met het eerder genoemde programma hersteld worden.
Fusion Filterdesign

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 18:50

Dan krijg ik de melding, Hypex Filter Design (reageert niet) te zien van windows 10 waardoor ik hem verplicht moet sluiten, opnieuw opstarten van HFD wil dan ook niet meer, amp uit en dan weer aan geeft het volgende plaatje,

Afbeelding

Van hier uit wil hij wel updaten naar v1.41, zonder wat te doen Device settings openen geeft dit plaatje,

Afbeelding

2 Ohm en 250 bij CH 1 en CH 2 ingevuld bij Soft-clip limiter geupdated en afgesloten, opnieuw Device settings openen en alles staat weer zoals bovenstaand plaatje.

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 18:52

Moet dat naar RMA of technical support?

ds23man schreef:Ah, ik zie het al. Rechtsonder in device settings zijn de vakjes leeg. Dus Hypex contacten, de basisfirmware is niet goed gegaan in de fabriek. Dat kan met het eerder genoemde programma hersteld worden.

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 19:00

Nog maar meteen een vraagje, kan de FA 253 nog harder spelen?

XLR uit vanaf de DAC en de Add +9dB aangevinkt geeft max open een rustig luister niveau, maar ook niet meer dan dat, zet ik het signaal in vanaf mijn voorversterker moet deze voor zo'n 50% open om op de FA 253 een mooi regel bereik te krijgen.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 02 jan 2020, 19:19

holco schreef:Moet dat naar RMA of technical support?

ds23man schreef:Ah, ik zie het al. Rechtsonder in device settings zijn de vakjes leeg. Dus Hypex contacten, de basisfirmware is niet goed gegaan in de fabriek. Dat kan met het eerder genoemde programma hersteld worden.

Even een mailtje sturen naar support@hypex.nl dan zal Jos je verder helpen.
Fusion Filterdesign

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 19:25

ds23man schreef:
holco schreef:Moet dat naar RMA of technical support?

Even een mailtje sturen naar support@hypex.nl dan zal Jos je verder helpen.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 02 jan 2020, 19:25

holco schreef:Nog maar meteen een vraagje, kan de FA 253 nog harder spelen?

XLR uit vanaf de DAC en de Add +9dB aangevinkt geeft max open een rustig luister niveau, maar ook niet meer dan dat, zet ik het signaal in vanaf mijn voorversterker moet deze voor zo'n 50% open om op de FA 253 een mooi regel bereik te krijgen.

De XLR zit op pro audio levels qua gevoeligheid en de meeste consumer dacs met xlr niet. Even opzoeken in de gebruiksaanwijzing van de plate zelf, is aan te passen met een soldeerbrugje.
Fusion Filterdesign

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 19:35

Dit staat bij de spec's van mijn DAC Output Level 2.5V (RCA) / 5V (XLR) / 2+2MA (ACSS)

Moet ik RCA dan ook maar meteen doen?

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 20:45

Best een priegel jobje, had daar niet beter een jumper stekkertje op kunnen zitten :think:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

satefan

Berichtdoor satefan » do 02 jan 2020, 21:05

Daar had een regulier jumpertje niet misstaan denk ik inderdaad. Zeker als je de mod ongedaan wil maken etc.

Maar misschien dat verkeerd/onkundig gebruik voor ellende kan zorgen?
Laatst gewijzigd door satefan op do 02 jan 2020, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

holco

Berichtdoor holco » do 02 jan 2020, 21:19

Dat is ook een beetje mijn punt, je moet namelijk het digitale printje wat er voor zit verwijderen om er goed bij te komen, en dan te bedenken dat ds23man eerder melde dat als er printen verwijderd worden de garantie vervalt, maar daarentegen vermeld de manual weer deze jumper door te solderen als je met consumenten XLR niveaus wil draaien, wordt wel een flink grijs gebied zo bij problemen :think:

satefan schreef:Daar had een regulier jumpertje niet mistaan denk ik inderdaad. Zeker als je de mod ongedaan wil maken etc.

Maar misschien dat verkeerd/onkundig gebruik voor ellende kan zorgen?

Terug naar “Persberichten”