Printjes bestellen bij JLCPCB

Voor vraag naar gebruikte, audio-gerelateerde zaken of wellicht een dienst....

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

audiomanics

Printjes bestellen bij JLCPCB

Berichtdoor audiomanics » zo 20 okt 2019, 19:42

Zijn er mensen die zeer binnenkort nog printjes willen laten maken bij JLCPCB?
Nu laat je daar al 5 kleinere printjes (dubbelzijdig doorgemetalliseerd met soldeermasker en silkscreen opdruk) voor slechts 1,80 $
Maar de verzendkosten zijn dan een beetje buiten proporties: als je twee weken kan wachten is dat iets van 6-7$ maar wil je het overmorgen in huis hebben dan doet de DHL dat voor ca 35-40$
Misschien wel lekker om de verhouding printjes/verzendkosten wat beter te krijgen als er wat meer verschillende printen in 1 keer besteld worden.
Dus wie wil er binnenkort dus wat printjes bestellen.
Wat je nodig hebt is een ZIP-file met gerberdata en drilldata.

Kees
Leather Cables by TechGraphix
---- sex for the ear ----

Pjotr

Re: Printjes bestellen bij JLCPCB

Berichtdoor Pjotr » zo 20 okt 2019, 19:53

Kun je niet voor Snail Mail (China Post) kiezen. Kost je wel 8 a 12 weken maar het dan ook gratis. Ik betaal iets van €11 voor e-packet. Is ca 2 - 4 weken. Maar Postnl rekent dan nog wel €13 handling kosten extra (inklaring enz.).
Peter de Jong

audiomanics

Berichtdoor audiomanics » zo 20 okt 2019, 19:57

Vreemd, normaal betaal je alleen inklaring, btw etc als de prijs van de goederen meer dan 23$ is.. Met 1,80 per 5 printjes kan daar best wel wat printjes voor bestellen..
Oh ja, snailmail staat niet bij de opties..

Kees

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 20 okt 2019, 20:20

De eerste keer dat ik bij JLCPCB bestelde (was in het voorjaar) kreeg ik een flinke welkomstkorting op de verzendkosten.
Kwam erop neer dat het per DHL express was voor de prijs van normale en langzame pakketpost.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 20 okt 2019, 20:22

audiomanics schreef:Vreemd, normaal betaal je alleen inklaring, btw etc als de prijs van de goederen meer dan 23$ is.. Met 1,80 per 5 printjes kan daar best wel wat printjes voor bestellen..
Oh ja, snailmail staat niet bij de opties..

Kees

De ene keer wel de andere keer niet. Maar ik ga er niet over in discussie met ze. Ze zijn wel strenger geworden laatste jaar. Seed studio leverde toch gratis per China Post? Heb daar meerdere keren besteld, duurde wel 6 - 12 weken soms. Deze maar raadplegen dan: https://pcbshopper.com/
Peter de Jong

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 20 okt 2019, 20:28

het bedrag waarover je BTW en duties moet betalen is de goederen plus de verzendkosten. met DHL oid zit je dus al meteen boven die $23..
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

audiomanics

Berichtdoor audiomanics » zo 20 okt 2019, 21:13

Klopt: je betaalt BTW etc over het totaalbedrag, maar alleen als de kosten van de goederen zelf boven die 23$ uit komen. Ergo: iets van 20$ komt zo bij je deur en als het dan $25 is betaal je 21% over die 25$ plus de verzendkosten ( en als die gratis zijn berekent de douane de verzendkosten van hier naar waar het vandaan komt, die dus altijd veel hoger zijn..) en daar bovenop betaal je gemiddeld nog iets van 17,50 behandelingskosten..
Ik bestel heel veel uit china en het is altijd minder dan 20$, ook al is dat zo....;-) (de Chinezen houden er vaak zelf al rekening mee.. ik mag ze wel..)

Kees

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 20 okt 2019, 21:27

Printjes uit China zijn inderdaad altijd <$20. Ook al zijn ze dat niet....
Ik ga dins- of woensdag bestellen. Als je me de data stuurt en de afmeting kan het zo mee, ik bestel met DHL.
Ps kijk ook naar het aantal, vaak is 10 stuks nauwelijks duurder dan 5.

audiomanics

Berichtdoor audiomanics » zo 20 okt 2019, 22:25

Mooi! Ik heb er zelf maar 1 nodig maar omdat het minimum bestelaantal vaak 5 is bestel je er maar meteen 5.. Vandaar..
Voor die 1,79$ kan ik er zelfs sleutelhangers van maken..
De Zip met de gerber+drilldata zit in de bijlage in je PB

Oh ja, het formaat: 65 x 17,5mm Mag in groen of zwart.. gewoon twee lagen doorgemetalliseerd, niets speciaals, geen HASL of ENIG, gewoon het standaard 1,6mm epoxy.

Kees

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 20 okt 2019, 23:07

audiomanics schreef:Mooi! Ik heb er zelf maar 1 nodig maar omdat het minimum bestelaantal vaak 5 is bestel je er maar meteen 5.. Vandaar..
Voor die 1,79$ kan ik er zelfs sleutelhangers van maken..
De Zip met de gerber+drilldata zit in de bijlage in je PB

Oh ja, het formaat: 65 x 17,5mm Mag in groen of zwart.. gewoon twee lagen doorgemetalliseerd, niets speciaals, geen HASL of ENIG, gewoon het standaard 1,6mm epoxy.

Kees

Ben benieuwd. Als ik de reviews zo lees is het wel een beetje Russische roulette bij die lui. Goedkoop zijn ze beslist.
Peter de Jong

audiomanics

Berichtdoor audiomanics » zo 20 okt 2019, 23:15

Ach, bij JLCPCB heb ik al een keer of 10 printjes laten maken en ze zijn gewoon 100% prima. Ik kan in ieder geval niets bedenken dat iets minder is gegaan. Kan ook keurig het proces volgen op hun site, van opsturen van de gerbers tot het inpakken en verzenden..
Echt niet het idee dat het daar een stelletje amateurs zijn.. Ook als je ze een vraag stelt heb je snel antwoord.

't zijn wel altijd vrij eenvoudige printjes geweest.

Kees

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 20 okt 2019, 23:30

Ok prima. Denk ook dat ze voor simpele hobby printjes prima zijn. Maar wat ik lees: Gaat het goed dan gaat het goed. Is er iets mis, pech gehad. Kan ook niet anders voor die prijs. Is zo'n beetje de helft van een reguliere Chinees. https://pcbshopper.com/easyeda-reviews/
Peter de Jong

Bert61

Berichtdoor Bert61 » ma 21 okt 2019, 9:23

Heb hier een hele stapel JLPCB printen Allemaal 100% in orde
Verzenden via DHL kost je inklaring + invoer kosten ook over de verzendkosten ALTIJD :!: p
Via de langeweg niet omdat de totale kosten beneden de 22€ blijven
is het een grote stapel :?: meer dan die 22€ met verzending.
Dan kan je het beter in 2 afzonderlijke orders bestellen
Maar niet via DHL gewoon de goedkope post Optie nemen
Dan is voordeliger als in een zending verstuurt en je bij de douane de Sjaak bent
shit draadje vergeten :oops:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 21 okt 2019, 10:35

Dank je Bert voor de tips. Al is invoer niet zo heel veel t.o.v. de btw. Misschien probeer ik ze wel een volgende keer. Hoe versturen ze? Met een fake waarde op de doos of de echte? DHL hanteert altijd de eindwaarde die op de factuur staat. Dus incl. verzendkosten. Via China Post is het de waarde die op de doos staat. En Postnl hanteert dan weer die waarde of je wel of niet kosten hebt.
Peter de Jong

Bert61

Berichtdoor Bert61 » ma 21 okt 2019, 11:35

Pjotr schreef:Dank je Bert voor de tips. Al is invoer niet zo heel veel t.o.v. de btw. Misschien probeer ik ze wel een volgende keer. Hoe versturen ze? Met een fake waarde op de doos of de echte? DHL hanteert altijd de eindwaarde die op de factuur staat. Dus incl. verzendkosten. Via China Post is het de waarde die op de doos staat. En Postnl hanteert dan weer die waarde of je wel of niet kosten hebt.

Volgens mij staat de echte waarde er op maar dat is normaal iets van 16-17 euro Dus beneden die 22€
DHL is het versturen een 10-5€ meer en mijn ervaring is dan dikke tranen
Ander voorbeeld
Alieexpress een setje ugt gekocht 45€ meen ik 5K 30 Watt
Weet de bedragen niet exact meer, :!: maar Versturen via dhl iets van 35€-40€ rekening DHL erbij van 40€ Alles bij elkaar weet ik was 120€ Dat Is nog wel in Topic CTA4.0 te vinden.
Kwam nog bij dat ze 4K waren ipv 5K :? Dus dat ook nog :(
Was ik bijna net zoveel kwijt als voor een set bij AE 30Watt 5K ( twee keer zo zwaar als de Chinees op z’n minst hoor :!: ) 168€ afgehaald
shit draadje vergeten :oops:

audiomanics

Berichtdoor audiomanics » ma 21 okt 2019, 13:14

Dat is sowieso met grotere bestellingen, dat je die beter kan splitsen.. Voor de machines die ik maak moet ik nog wel eens wat motoren met drivers bestellen. Als ik er 5 voor een machine nodig heb, bestel ik er één bij aanbieder 1, een andere bij aanbieder 2 en als ik de melding krijg dat ze verzonden zijn doe ik de tweede bestelling, wel met de vraag of ze een waarde van 20$ maximaal wilden opgeven.. Op die manier heb ik over 50 motoren nog niet een keer gehad dat ik die extra kosten had.
Ook met DHL zendingen... en die enkele keer dat het toch fout ging, in het verre verleden, ging ik in beklag (wel veel papierwerk) en kreeg het bedrag geheel of goeddeels terug..soms niet de moeite, maar het blijft "sport"..
Voor sommige dingen is het afstruinen van de locale markt lucratief.. eBay en Ali zijn niet altijd de goedkoopste.. Laatst een paar dingen nodig gehad die lokaal 4-5 euro waren en op ebay bij de goedkoopste 15 dollar.... Maar 100 smd-ledjes kan je hier niet scoren voor 38 cent inclusief verzendkosten.. Ook al heb je er dan maar 5 nodig..

Kees

Terug naar “Gevraagd”