Mini-dsp (of iets dergelijks)

Voor vraag naar gebruikte, audio-gerelateerde zaken of wellicht een dienst....

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

arjen

Mini-dsp (of iets dergelijks)

Berichtdoor arjen » vr 10 mei 2019, 11:25

Ik ben weer eens aan het denken over nieuwe speakers en ik zou deze keer actief willen filteren. Maar om nou gelijk een paar honderd euro uit te geven voor een goede DSP wil ik er toch eerst even mee spelen.
De mini-DSP wordt op dit forum niet bepaald opgehemeld, dus er is vast wel iemand die er nog één heeft en er van af wil. Kan ik als ik echt ga bouwen altijd een betere kopen.
Dus wie heeft er een DSP in de aanbieding? Hoeft natuurlijk geen mini-DSP te zijn, maar meer dan zo'n 50 Euri wil ik toch niet uitgeven.

Shadow

Re: Mini-dsp (of iets dergelijks)

Berichtdoor Shadow » vr 10 mei 2019, 12:34

Zijn genoeg mensen die met de mini-dsp draaien hoor!

arjen

Berichtdoor arjen » vr 10 mei 2019, 13:36

Weet ik, en er zijn er ook genoeg die 'm verschrikkelijk vinden. De waarheid zal zoals gewoonlijk wel in het midden liggen, maar dat weet ik pas als ik het zelf ervaren heb :) . Maar de hobby is al duur genoeg, dus gewoon even een nieuwe mini-DSP aanschaffen is wat te veel van het goede.
Maar zoals gezegd, hoeft niet per sé een mini-DSP te zijn, een andere waar ik mee kan experimenteren tot ik weet wat ik echt wil is ook welkom.

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 10 mei 2019, 15:10

Op aliexpres is ook het eea te vinden hoor, zijn er hier ook al mee aan het experimenteren geweest.

arjen

Berichtdoor arjen » vr 10 mei 2019, 15:19

Had ik (natuurlijk, grootgebruiker van Chinees spul :hide: ) al gekeken, maar hoewel ik verwachtte dat ik daar een berg aan kopiëen zou gaan vinden zag ik helemaal niets. Alleen versterkers met ingebouwde DSP, wat dan eigenlijk niet meer is dan een toonregeling :lol: .
Maar als je een link hebt (ali, ebay of gewoon een topic hier op het forum) dan houd ik me aanbevolen.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » vr 10 mei 2019, 16:36

arjen schreef:er zijn er ook genoeg die 'm verschrikkelijk vinden.

Dat is wel erg sterk uitgedrukt. Men kan last hebben van een in-/uitschakelplop, en de DAC (vooral de SD-uitvoering) geniet niet ieders voorkeur. Het is geen high-end, maar functioneel doet het wat het moet doen. Het aantal forumleden dat het op voorhand echt niets vond, en dat ook vaker dan ééns aangaf, is op 2 vingers te tellen. De ene is niet te spreken over de opbouw, maar is dat (waarschijnlijk terecht) ook niet over veel andere Chinese schakelingen. De andere promoot vaak kent een veel beter product. :lol:

arjen schreef:Maar zoals gezegd, hoeft niet per sé een mini-DSP te zijn, een andere waar ik mee kan experimenteren tot ik weet wat ik echt wil is ook welkom.

Ben je bekend met de goedkopere boardjes die eveneens een ADAU DSP-chip gebruiken? Om mee te experimenteren zijn dat wellicht leuke alternatieven.

ADAU1701 viewtopic.php?f=21&t=26472
ADAU1452 viewtopic.php?f=21&t=5723&p=1884366#p1884366
ADAU1401 viewtopic.php?f=8&t=26883

Ps: ik had de laatste 2 posts gemist, merk ik nu.

arjen

Berichtdoor arjen » vr 10 mei 2019, 17:34

Interessant, weer voldoende leesvoer voor vanavond zie ik al.
Maar als iemand een mini-dsp in de aanbieding heeft blijf ik me aanbevolen houden. Scheelt toch weer 6 weken wachten :).

Terug naar “Gevraagd”