Ervaringen Luisterdag ZBA V

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
arjenh

Berichtdoor arjenh » zo 24 mei 2009, 23:34

Van mij ook nog een paar fotootjes...

edit: Fotos met gezichten verwijderd. Bij verdere verwijderingswensen graag melden per PM. Excuus voor de ongevraagde plaatsing in dat geval.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door arjenh op ma 25 mei 2009, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Ivo

Berichtdoor Ivo » ma 25 mei 2009, 1:18

Ik vond het een hartstikke leuke dag. Ik heb zondag de hele dag met een symfonie orkest in een repetitielokaal gezeten en het was constant vergelijken met dingen die ik op de ZBA dag heb gehoord en de muziek om me heen. Food for thought. Verder vond ik de sfeer heel prettig, u bent leuke mensen. :)
We want to be happy, bold and free

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » ma 25 mei 2009, 4:30

Zoals velen hoorde ik niet elke creatie, maar wát ik hoorde klonk dusdanig goed dat ik anderen alleen maar kan onderstrepen v.w.b. het niveau. Van groot tot klein, van complex tot eenvoudig: ik heb géén uitzondering kunnen vaststellen. Mijn bewondering uitspreken voor individuele bouwsels zou niet eerlijk zijn. Het zou slechts mijn voorkeur voor meerwegsystemen en voor een bepaalde afstemming weerspiegelen, wat geen enkel verband houdt met de getoonde kwaliteiten. Was aan deze luisterdag een verkiezing verbonden, en werd persoonlijke smaak opzij gezet, dan was het vast onmogelijk geweest om 1 of zelfs enkele winnaars te benoemen. De variëteit was groot, maar betere of slechtere bouwsels waren niet aanwezig! Daarom:

een dikke pluim voor elke zelfbouwer die zijn/haar kunnen heeft getoond :!:

De nieuwe opzet maakte het tot een nog gezelliger gebeuren dan vorig jaar. Het boodt veel bewegingsvrijheid en volop gelegenheid om elkaar te spreken of te leren kennen, wat de sfeer nog gemoedelijker maakte dan hij al was. Wat mij betreft een schot in de roos, en zo te horen denkt iedereen er zo over. Chapeau!

--
Overigens was er ook een keerzijde van de medaille, welke ik niet geheel onvermeld wil laten. De huidige opzet brengt met zich mee dat het moeilijker is geworden om die paar projecten te beluisteren welke je aan het eind van de dag persé gehoord "moet" hebben. Voorheen had iedereen een apparaat of luidspreker na enkele nummers wel gehoord, en werd de volgende aangesloten. Nu bleef een luidspreker aangesloten als na enkele nummers een aantal mensen binnenkwam die er ook naar wilden luisteren. Of een groot deel van de binnengekomen luisteraars wilde de vorige luidspreker beluisteren. Of mensen keerden enthiousiast terug naar hun favoriete ruimte om nog even dit en ook nog even dat over dat ene apparaat te horen. Zo kon het gebeuren dat iemand vaak heen en weer liep om te zien of een bepaalde luidspreker al aan de beurt was, maar dat hij daarbij telkens op dezelfde luidspreker met andere mensen of met andere muziek stuitte.

Elk voordeel kent zijn nadeel, al weet ik niet of iemand dit echt als nadeel ondervond. Wel kan het licht problematisch worden als het bezoekersaantal sterk stijgt, terwijl anderzijds steeds meer mensen een probleem ondervinden als het maximum bezoekersaantal hetzelfde zou blijven, waardoor enkel de wachtlijst groeit. Misschien is dat iets om alvast in het achterhoofd te houden.
Laatst gewijzigd door Marp op ma 25 mei 2009, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Verstuurd vanaf mijn koffiezetter. Deze tekst is gecontroleerd op virussen met bullsh.

Disclaimer: ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor mijn
uitspraken. Door lezen van mijn berichten gaat u daarmee akkoord.

structuurinformatie

Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi

Berichtdoor Geenius » ma 25 mei 2009, 8:50

Ik vond het een aangename en relaxte dag. Jan en iedereen bedankt! :D
Alles kleiner dan een 15" is een middentoner :wink:

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » ma 25 mei 2009, 13:24

Jemig, wat een contrast. Toch even mijn vorige bericht inkorten..... :oops: :)
Verstuurd vanaf mijn koffiezetter. Deze tekst is gecontroleerd op virussen met bullsh.

structuurinformatie

Porcino

Berichtdoor Porcino » ma 25 mei 2009, 16:33

:wink:
"I prefer Coffee for Mental Stability!"

ambox

DIY Event Breda

Berichtdoor ambox » ma 25 mei 2009, 20:21

:D Ja wat kunnen wij daar nog aan toevoegen na het lezen van al die toffe kritieken; het was ook voor mij een toffe relaxte dag met mooie dingen waar ik jaloers kan op zijn, ben een nabouwer(beperkte theoretische kennis).
Bedankt Wowly en andere mensen die aan de organisatie hebben meegewerkt voor de losse luistermogelijkheden , voor herhaling vatbaar,hopelijk tot volgend jaar .
Roland
Think compositive

Ronald_1

Berichtdoor Ronald_1 » ma 25 mei 2009, 20:27

Ook ik vond de luisterdag een erg geslaagde dag. Weer veel mooie creaties gehoord en gezien, o.a. de regenpijpen van Rody, de Founteks van Edo, de line array van Amanda, de Concaeve sats van Asterduc, de versterker RobertD. En nu vergeet ik nog de helft te noemen.

Verder was het vooral gezellig. Leuk om forumleden eens in het echt te spreken, verder was de sfeer lekker gemoedelijk. En dat er ook nog goed weer was geregeld door de organisatie was helemaal mooi. :D

Jan en de anderen, bedankt voor de organisatie! :)

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 25 mei 2009, 20:38

Ik zit toch nog met een vraagje:
voor het eten heb ik een half uurtje in de DSP ruimte zitten luisteren, en vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!

Wowly, volgend jaar neem ik een nieuwe vanaf de grond opgebouwde DAC met buizentrap (en waarschijnlijk optische ingang.....) voor je mee om uit te proberen.
Hou mijn topics in de gaten. :!:

en iedereen nog bedankt voor de komplimenten voor m'n CD speler. :D

fluppie

Berichtdoor fluppie » ma 25 mei 2009, 20:42

ray5150 schreef:Ik zit toch nog met een vraagje:
voor het eten heb ik een half uurtje in de DSP ruimte zitten luisteren, en vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!

Wowly, volgend jaar neem ik een nieuwe vanaf de grond opgebouwde DAC met buizentrap (en waarschijnlijk optische ingang.....) voor je mee om uit te proberen.
Hou mijn topics in de gaten. :!:

en iedereen nog bedankt voor de komplimenten voor m'n CD speler. :D

http://www.youtube.com/watch?v=V_CpaqoRUNc en dan op HG klikken voor goede kwaliteit ;)
En nu alles afwerken !

meanman64

Berichtdoor meanman64 » ma 25 mei 2009, 21:27

Wat voor mij het beste klonk zijn de OB3W speakers.De Line Array ,wow!
En bij Ed zijn monitors heb ik speciaal gelet op de bas en ik moet toegeven dat Ed zijn voorkeur van basklank ook de mijne is dus dat zat voor mij wel snor.Naar de rioolbuizen heb ik verschillende keren geluisterd en wou ze ook eens op mijn choke amp horen maar er was geen high voltage preamp voorhanden want dit is echt nodig daar de choke amp geen gain heeft :cry: :cry:

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » ma 25 mei 2009, 22:50

fluppie schreef:
ray5150 schreef:vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.

http://www.youtube.com/watch?v=V_CpaqoRUNc en dan op HG klikken voor goede kwaliteit ;)

En ook nog een linkje naar de oorspronkelijke hit. Zoals die in onze vroege jaren vaak op de radio te horen was, Ray. "Mah Nà Mah Nà" was toen een redelijke hit, dus het zou je bekend in de oren moeten klinken.

structuurinformatie

JvS

Berichtdoor JvS » di 26 mei 2009, 11:55

Zo, ik heb het echt een leuke en leerzame dag gevonden. Ik ben niet heel erg lang geweest (er moest nog ge BBQ'ed worden), maar ik heb weer met een aantal mensen gepraat en daardoor weer mee geleerd over wat ik wel en niet wil bouwen.

Ik vond eigenlijk de scanspeaks van Montana bijzonder, omdat dit eigenlijk de speakers waren die in die grote luisterruimte boven het rustigste klonken (ik vond ze beter klinken dan de dipools, maar ik stond achterin bij het luisteren daarvan, dat scheelt wellicht een hoop).

Ik ben er wel achter dat als ik echt iets gaafs wil maken, dat het dan toch een dsp based systeem zal zijn. Dat lost potentieel zoveel problemen op, echt ongelooflijk!

Leuk dat dit georganiseerd kan worden. Ik vind dit forum ook echt een relaxte sfeer hebben. Binnen audio heb je vaak de believers vs de wetenschappers. Hier ook, maar het gaat er wel echt ontzettend relaxed aan toe hoor.

Mooie quote wel van Montana over de vraag hoe de Meridian cd-speler klonk: "Erg goed! ... Net als elke andere cd speler". Ik mocht er wel om lachen in elk geval :).

Tnx voor de organisatie!

doppedoos
Ook commercieel actief

Berichtdoor doppedoos » di 26 mei 2009, 12:03

Een beetje of topic maar misschien toch een interesant vergelijk. na even zoeken heb ik op een site een oude foto gevonden van mn pipes....dit ter vergelijk met de gele pijpen op de beurs....
Deze waren gemaakt voor een artistiek concept ter muzikale begeleiding van een tentoonstelling in 2006....herkenbaar?
voor geïnteresseerden: http://www.smitinformatiesystemen.nl/de ... index.html kijk onder exposities/archieven; 2006 natalia/siau lee
Groet simon

doppedoos
Ook commercieel actief

Berichtdoor doppedoos » di 26 mei 2009, 12:16

help!!! de site doet gek...hoe krijg ik inXXXX een bericht verwijderd????

Martijn H

Berichtdoor Martijn H » di 26 mei 2009, 12:17

doppedoos schreef:help!!! de site doet gek...hoe krijg ik inXXXX een bericht verwijderd????

Je bent er wel erg trots op! :wink:
Dipool-monopool systeem Do it right, Do It Yourself~!!

doppedoos
Ook commercieel actief

Berichtdoor doppedoos » di 26 mei 2009, 12:20

ik geef het op...

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » di 26 mei 2009, 12:23

Arme jij, nu doet je plaatje het ook niet meer.....

Krijg trouwens ook een foutmelding:

Couldn't get mail server response codes

DEBUG MODE

Line : 116
File : smtp.php

bartsegers

Berichtdoor bartsegers » di 26 mei 2009, 12:49

Deze twee:

Martijn H

Berichtdoor Martijn H » di 26 mei 2009, 12:58

Ik heb nu van Bart en Doppedoos dubbele posts verwijderd.
Dipool-monopool systeem Do it right, Do It Yourself~!!

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » di 26 mei 2009, 15:59

ray5150 schreef:Ik zit toch nog met een vraagje:

dat kwam van deze cd.
de luidsprekers en versterking waren die van asterduc.
ik denk dat zelfs scheten daar goed op klinken... :roll:
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

asterduc

Berichtdoor asterduc » di 26 mei 2009, 16:08

anonamemouse schreef:ik denk dat zelfs scheten daar goed op klinken... :roll:

:lol: klopt, ze hoeven er zelfs niet voor aangesloten te zijn!

Arno

Berichtdoor Arno » di 26 mei 2009, 18:55

Ook ik heb erg genoten. Ik was er voor het eerst en ik vond het een speciale ervaring.

Ik heb niet alles uitgebreid kunnen beluisteren, onder meer omdat ik het te druk had met praten.

De rondstraler van Jeroen vond ik erg, erg mooi klinken. Een klankbeeld waar ik me in leek te bevinden.

Dat versterkertje waar de rondstralers op speelden, daar wil ik graag meer van weten.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download.php?id=18347

Kan in deze topic: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8838

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 26 mei 2009, 19:32

Voor het versterkertje, zie mijn homepage: http://home.wanadoo.nl/dezaire/AMP1-B_nl.htm
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

harryeng

Berichtdoor harryeng » za 30 mei 2009, 9:58

Nou, ik heb ook gevonden waarom mijn speakertjes minder klonken als thuis!

Net voor ik naar Breda vertrokken ben, heb ik mijn luidsprekerpluggen op mijn versterker definitief gemaakt. Hierbij is een van de aders van signaalkabel afgebroken.

Gevolg: mid links gaf 6DB te weinig. :oops:

Nu klinkt het weer een heel stuk beter! Helaas nog altijd met een woofer te weinig.

Groeten, Harry

Terug naar “DIY Events door leden”