Zelfbouwaudiodag in Almelo, AANKOMENDE ZONDAG 16 MAART

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » za 15 mar 2008, 23:24

mooi, zou ik nog een gemodde cd5200 meenemen ?
Of zijn we reeds voorzien van een hoop cd spelers ? :P

MidiMaze

Berichtdoor MidiMaze » zo 16 mar 2008, 9:31

Wij vertrekken vermoedelijk tussen 10:45 en 11:00.

Gister hadden we de meuk hier in de woonkamer staan, en samen met een paar goede glazen whiskey werd het een uur of half 4...
Doe iets goed, of doe het niet.

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » zo 16 mar 2008, 9:56

b_force schreef:
Maargoed, ik hoor het morgen allemaal wel. Ik geloof dat Camiel geen zin meer had. dus dan maar alleen reizen.

Handig met die jongen. Dan komtie weer wel, dan weer niet, dan weer wel en dan weer niet. Dat betekent dus dat Lepain ook niet meer kan komen? Als ze me dat gisteren even hadden laten weten, had ik er rekening mee kunnen houden ivm de boodschappen.

lepain

Berichtdoor lepain » zo 16 mar 2008, 14:45

Martijn M schreef:
b_force schreef:
Maargoed, ik hoor het morgen allemaal wel. Ik geloof dat Camiel geen zin meer had. dus dan maar alleen reizen.

Handig met die jongen. Dan komtie weer wel, dan weer niet, dan weer wel en dan weer niet. Dat betekent dus dat Lepain ook niet meer kan komen? Als ze me dat gisteren even hadden laten weten, had ik er rekening mee kunnen houden ivm de boodschappen.

Spijt me! Ik had verwacht dat Camiel het zou doorgeven. Camiel heeft mij trouwens verteld dat Bart niet met ons mee wou reizen omdat de trein voordeliger was. Dan zou het voor ons ook te duur worden.

Ik hoop dat de aanwezigen zich er niet minder om vermaken. :)

MidiMaze

Berichtdoor MidiMaze » zo 16 mar 2008, 19:00

Zo de boel staat weer ongeveer op z'n plek :)
Straks maar es de foto's van mn cam halen en op het forum zetten.
Doe iets goed, of doe het niet.

Gobla

Berichtdoor Gobla » zo 16 mar 2008, 19:04

Hier staat ook alles weer op zijn plek.
Mooie, leuke, en grappige creaties vandaag. Ik heb er zelf zeker van genoten. De volgende keer kom ik toch met een mooie subwoofer martel CD!

Tevens klinkt stiekem je eigen setje alsnog het meest prettig :roll: aan het eind van zo een dag :wink: .

sevenup

Berichtdoor sevenup » zo 16 mar 2008, 20:13

Zo, ben weer thuis.

Leuke dag gehad, ondanks dat ik eerder terug moest voor een verjaardag.

We hebben onder andere geluisterd naar:

- Mijn needles aangesloten op de set van Martijn M. inclusief laagondersteuning van 2 stuks 18" woofer. Leuk geluid met redelijk wat volume voor zo'n kleine driver. Niet verkeerd voor een kostprijs van 50 Euro per kast.

- De infinity's van MidiMaze aangestuurd door zijn eigen mark levinson voor/eind combinatie. Veel power met een zeer goed midden gebied en hoog. Vooral stemmen/gitaar kwamen goed uit de verf. Het laag vond ik zelf iets te opdringerig.

- De dikke sub van Gobla. Wat een beest. Ongelofelijk veel power uit een 12" woofer. Denk alleen meer een sub voor 5.1 films dan voor luistermuziek.

- Mijn buizen voor/eind combinatie met de needles, ondersteund door de sub van gobla. Leuk geluid, maar iets te weinig vermogen voor het lage rendement van de needles. Had eigenlijk mijn Fostex speakers mee moeten nemen. Klonk wel lekker rond/rustig met aardig wat detail. Echt voor een rustig luisteravondje met een goed wijntje erbij :D .
Blijkbaar vondt men trouwens mijn frees/schuurkunsten erg goed, aangezien ik meerdere malen heb gezien hoe de randen van deneedles geaaid werden. Zijn natuurlijk ook lieve kleine speakertjes.

Na een tijdje nog een setje monitors van Martijn aangesloten met wat meer rendement. Hier kwam de versterker beter uit de verf en eea klonk niet verkeerd.

- De Apocalypsia speakers van Montana. Zeer mooie drivers en massieve kast. In combinatie met de 2 18" gesloten subs een zeer direct geluid zonder enige vorm van resonantie. Zeer veel power en detail. Vond het zelf erg goed klinken ( zeker ook de subs ) soms net iets te veel scherpte in het hoog, maar dat is natuurlijk mijn mening. Er werd op hoog niveau gespeeld op zeer realistische volumes ( moest even bijkomen op de weg terig in de auto :D )

- Ook stond mijn buizen hoofdtelefoon versterker nog aangesloten. Helaas is er niet zo veel naar geluisterd, omdat deze in de zelfde ruimte stond. Maar volgens mij viel hij wel in de smaak...

- De dipool speakers van Martijm heb ik maar kort kunnen horen, maar die hebben zeker potentie. Hier kwam meteen een rustig geluidsbeeld naar voren zonder enige vorm van resonanties. Lijkt me heerlijk relaxed luisteren. Hopelijk kan ik ze in de toekomst nog eens goed beluisteren.

Al met al een geslaagde dag, waar ook de inwendige mens goed verzorgd werd. Thanks aan de gastheren Martijn en Montana voor deze leuke dag, en tot de volgende keer ( met fostex hoorns en monacor subje )
Laatst gewijzigd door sevenup op zo 16 mar 2008, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

sevenup

Berichtdoor sevenup » zo 16 mar 2008, 20:14

Foto's :?:

Gobla

Berichtdoor Gobla » zo 16 mar 2008, 22:20

sevenup schreef:De dikke sub van Gobla. Wat een beest. Ongelofelijk veel power uit een 12" woofer. Denk alleen meer een sub voor 5.1 films dan voor luistermuziek.

Voel jezelf vrij de sub te beluisteren in zijn "Natuurlijke omgeving". Dan mag je je eigen muziek meenemen en beluisteren, maar tevens zal ik deze dan zijn echte kant laten zien. Dan zie je (hoop ik :roll: ) dat de sub zowel voor film als muziek geschikt is :). De koffie staat vast klaar!

Afstemmen met deze sub blijft lastig (eigenwijs beestje), maar ik heb deze voor thuis weer in orde.
Laatst gewijzigd door Gobla op zo 16 mar 2008, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn H

Berichtdoor Martijn H » zo 16 mar 2008, 22:52

Het was een leuke dag!

Het was goed te zien dat iedereen zijn eigen smaak had wat betreft "soort weergever" My-fi speelde weer een grote rol!

De infinity's vond ik mooi in balans, maar erg dik in het laag. Ik denk dat die speakers een bepaalde bult boven de afstemfrequentie hebben. De br zou ik zelf dichtstoppen. Wat een vette voor en eind van Mark Levenson! 8)

Leuke buizencreaties van sevenup ook! Ik heb nog even geluisterd door de phono amp. Als er meer tijd was had ik er nog wel meer naar willen luisteren. Ook om te vergelijken met de phonouitgang van een versterker. Needles hebben een lekker midden! :wink:

Zelf vond ik mijn systeem lekker presteren bij Martijn thuis. De balans ligt erg dicht bij de dipool, maar de dipool is net iets vrijer van kastklanken, wat de kwaliteit van het dipoolprinciepe weer benadrukken. Qua ruimtelijkheid wint een dipool natuurlijk altijd, vanwege het afstraalgedrag. De drumsolo op MartijnH zijn dipools vond ik heel erg mooi! De subwoofers voegen dan subtiel toch belangrijke info toe aan de muziek! Alsof er een drummer in de kamer stond. De br sub/systemen konden makkelijk veel volume genereren rond de afstemfrequentie, maar toen het een soort van showdown begon te worden werd het mij een beetje te hard! (de houten latjes op het dak vonden het ook niet leuk!)

Bedankt nogmaals voor de gastvrijheid! 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dipool-monopool systeem Do it right, Do It Yourself~!!

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » zo 16 mar 2008, 23:56

Zo OEF !!!!

Ik ben ook weer thuis zeg, wat een trip was dat, maargoed het was weer leuk :)

Ik kwam smiddags om een uurtje of 13:30 binnen druppelen (letterlijk zo ongeveer), kapot en moe na een 2,5 uur durende trein reis.

De heren zaten allemaal braafjes op stoeltjes te luisteren na een paar mini EL84tjes die de bekende needltjes voor de nodige warme sap zorgde.

voor mij een bekend systeempje en het klinkt voor die prijs zeer verrassend. Iets kastig en doffig, maar dat wist ik, omdat ik ze thuis ook heb staan.

Wat opviel was dat we wel een paar subwoofer freakjes hadden. en die werd dan ook direct gebruikt op de needles.
Hierna een korte luistersessie met de bekende combi met een Seas L woofertje en de onverslaanbare H1212.
Gewoon goed, zoals Seas moet zijn, naar mijn idee iets te schel.

Hierna kwamen de verhalen over de lieve kleine buizen bakjes naar boven en heb ik met sevenup fijn van gedachte kunnen wisselen (zoals dat zo mooi heet :D )

Hierna gingen we naar de bruine sinaasappels van Montana. :wink:
Zeer leuke driver, lekker veel kickbass en gaat nog lekker laag. Naar mijn idee waren ze wel wat schel, maar dat is maybe een kwestie van smaak en muzieksoort. Ze waren wel heerlijk ruimtelijk en kompleet.

Samen met een lekker versnapering en een glas cola besloten we toen om de matrix te bekijken, waarbij Martijn moest concluderen dat paarse tomaten toch vreemd waren op een tv.
Gelukkig is dit weer bij getrokken.

Maargoed we gingen niet voor de perfecte beeld kwaliteit, maar natuurlijk voor het bizarre vette laag, waar mijnheertje eens even mee wilde pronken.
Ik moet zeggen, ik was onder de indruk :P

Na dit subwoofer geluid kwamen de planken waar ik zeer zeer benieuwd naar was. De OB3W's.
Met zijn bekende Neo3, het schattige AL130je eronder ondersteund met 2 maal de SLS12 van Peerless.

En ik moet zeggen.....
Wat een heeeeerlijk systeem !!
Heerlijk rustig om naar te luisteren en heel anders als de 3-weg van montana.
Ik moet wel zeggen, tegen de mensen die hem nog willen bouwen, je moet er van houden.
Verwacht geen dikke bassen, romige randjes of analytisch hoog.
De dipooltjes zetten de muziek neer zoals het is, niet meer en niet minder.

Samen met de 18inch subwoofers klonk het geheel helemaal mooi. Het sublaag ging helaas wel wat ten koste van wat mid-laag en midden, maargoed dat blijf je houden.

Pfoe, en wat hadden we hierna ?
Owjha er kwam nog even een "neger-rap" subwoofer sessie, waar even bekeken (vooral geluisterd) werd wat een 12inch subje met een conrad ampje wel niet kon.
Ik denk dat Martijn + ouders omnieuw kunnen voegen :P

Na al dit geweld (vooral het laatste) waren Martijn, Martijn en ik nogal uit gekeken, en uit geluisterd op alles en zijn we onder het genot van een lekker beugelflesje, gaan filosoferen, praten, discussiëren over van alles en nog wat over speakers.
Zo lang dat we bijna het avond eten vergeten waren.

Na een lekker nasi schotel die we maar wee opgewarmd hadden, eindelijk naar huis.

Een vermoeiende, leuke en zeker imposante dag :)

Martijn H

Berichtdoor Martijn H » ma 17 mar 2008, 0:07

Leuke post! Het was inderdaad lang reizen voor jou, maar ik vond het erg gezellig nog.

Ik vond alle systemen wel mooi in balans. Ook de zaph monitor vond ik erg laid back klinken en verre van schel. Misschien hou je meer van wat
"kleuring" in het mid? Dan klinkt het al gauw wat ronder :)
Dipool-monopool systeem Do it right, Do It Yourself~!!

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » ma 17 mar 2008, 0:11

mjah, helaas moesten we al vroeg weg. Had graag nog langer gebleven.

Nee, het is niet kleuring, het is echt het schelle, wat bijna pijn doet aan je oren. (overdreven gezegd hoor)

Beetjes lastig uit te leggen, maybe moeten we ze nog eens keer luisteren en er dan echt langer voor gaan zitten.
(vond het nu allemaal wat kort en te rumoerig)

Gobla

Berichtdoor Gobla » ma 17 mar 2008, 0:23

Persoonlijk had ik het idee dat de gemodde cd-speler van midimaze een klein deel van het "schelle" weg haalde. Dit vond ik wat lastig beoordelen gezien het fanatieke volume waar sommige graag op luisteren :roll:. Alleen van sommige sets suizen mijn oren nog na nu (en dan niet van de lage tonen...).

Maar al met al ben ik door vandaag wel wat meer open komen te staan voor open baffle. Echter vind ik vrijwel iedere open baffle alsnog het sex appeal van een deurmat hebben, eerlijk geluid kunnen ze zeker produceren!

Ik had gehoopt zelf nog wat meer ideeën op te kunnen doen voor de revisie (of vervanging) van mijn huidige torens. Ik moet zeggen dat de seas (mid)woofers voor de huidige prijs toch wel leuk geluid geven (ga ik dan maar wat mee doen dan :D).

Editje:
Overigens snel de +6 db boost @ 30 hz uit de conrad amp halen. Ik heb gemerkt dat deze de subwoofer zelf niet ten goede doet tenzij je heel dicht vij de 30 hz de lowpass neerzet. Dit maakt het erg lastig voor de sub om goed in te kunnen zetten bij sets waarbij de subwoofer zelf hoger dan 40 hz moet komen aangezien deze (toen der tijd aan een signaal generator gehangen) uit zichzelf erg strak is.

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » ma 17 mar 2008, 0:40

Leuk om jullie reacties allemaal te lezen.

Ik vond het een gezellige dag en heb een aantal interessant dingen gehoord. Sevenup bracht de beroemde Needles mee. Deze speaker had ik nog nooit gehoord. De Needles klinken lekker. Een wat teruggetrokken geluid maar ik denk heel geschikt voor een muziekje op de achtergrond. Met piano klonken ze verrassend natuurlijk, maar bij iets verhoogde luisterniveau's merk je toch wel dat je met een 3" drivertje van doen hebt. Desondanks een fijn ding.
Na een tijdje naar de Needles (met maar ook zonder de twee machosubs) te hebben geluisterd, kwamen de heren uit Enschede. Ze waren met twee auto's en hadden deze afgeladen vol! Een paartje grote Infinity classics (ik geloof de Kappa 8.2), een gigantische basreflexsub met Infinitywoofer, een zware Mark Levinson voor-eindcombinatie en een Marantz cd-speler.
De hele set werd aan de andere zijde van de woonkamer opgebouwd. De klank van de speakers vond ik wel aangenaam. Een volle, krachtige en warme klank met een wat teruggetrokken hoogmid en hoog. Dit vind ik persoonlijk wel een prettige klank, maar het laag was naar mijn mening te sterk aanwezig, ondanks dat ze in een ruimte van 50 m2 opgesteld stonden.
De subwoofer liet al gauw horen flink wat power aan boord te hebben. Het klonk allemaal heel indrukwekkend en spectaculair, maar de sub liet zich wat lastig integreren met de Infinity's. Dit kwam doordat de lowpass niet lager dan op 40 hz ingesteld kon worden.
Na nog even naar een stel monitors van Zaphaudio te hebben geluisterd werd overgeschakeld naar het volledige Apocalypsiasysteem van Montana en mij. De fronts van Montana, de subs van mij. Dit is naar mijn mening een hele mooie combinatie. Perfect is het misschien nog niet, maar het zit naar mijn mening wel heel dicht bij het maximaal haalbare bij boxspeakers. Hier en daar zitten nog wat kleine kastresonanties, maar die kun je amper voorkomen. Ze vallen eigenlijk pas op als je ze vergelijkt met de OB3W. Dat hebben we daarna danook gedaan.
Het klinkt misschien wat stom om dat over je eigen speakers te zeggen, maar naar mijn mening was de OB3W de meest 'echt' klinkende speaker die er te beluisteren was. Gobla merkte op een gegeven moment op dat het haast 'te echt' klonk. Hij bedoelde dat volgens mij in negatieve zin, maar ik begreep niet helemaal wat hij bedoelde. Ik kan me echter goed voorstellen dat dipool niet bij iedereen in de smaak zal vallen. Het klinkt gewoon heel anders dan je van boxspeakers gewend bent.
Ik vond het wel opvallend dat je uit één enkele 12" driver op de afstemfrequentie zo'n enorm hoog geluidsniveau kunt bereiken. Op papier gaat deze sub bij 24 hz zelfs luider dan de twee machosubs in hun gesloten behuizingen. Macho boven macho. Het niveau van het laag werd zo hoog mogelijk opgedraaid om te testen hoe hard de boel kon. Nou, dat kon enorm hard! De kwaliteit vond ik bij dergelijke niveau's niet optimaal, maar dat mag je ook niet verwachten.

Gobla

Berichtdoor Gobla » ma 17 mar 2008, 0:57

Martijn M schreef:Gobla merkte op een gegeven moment op dat het haast 'te echt' klonk. Hij bedoelde dat volgens mij in negatieve zin, maar ik begreep niet helemaal wat hij bedoelde. Ik kan me echter goed voorstellen dat dipool niet bij iedereen in de smaak zal vallen.

Dat was zowel in positieve als negatieve zin. Ik zal even toelichten:
Uiteraard is een realistisch geluid heerlijk. Vooral als de opname er op gericht is geniet ik zelf heel erg van realistisch geluid (zowel instrumentaal als vocaal). Maar aangezien de reproductie van het geluid extreem realistisch is, zijn mij twee dingen opgevallen (eentje hiervan had ik vorige maand al laten blijken aan midimaze). Bij speakers die een perfecte opname ook perfect realistisch weergeven, is dit echt heerlijk (genieten!). Maar zo gauw de bron/opnamen/enz niet perfect is, hoor je dit meteen terug over je set. Op zo een moment "weet je dat het anders kan". Dat vind ik jammer. Natuurlijk kan je enkel naar perfecte opnames luisteren, maar lijkt me niet ideaal. Een ander punt betreft het realisme is het volume ten op zichten van het origineel. Dit volgende is heel persoonlijk, maar het stoort mij dat wanneer de klankreproductie perfect is (bijvoorbeeld een opname van een akoestische gitaar die niet van een echte te onderscheiden is) hoort in mijn ogen daar ook een perfect geluidsvolume bij (ben vrij veel bij onversterkte muzieksessies geweest). Uiteraard heb je hier een beetje speelruimte (hard of zacht spelen, of virtueel op een afstand zitten, enz). Maar toch viel het bij mij op dat de open baffle's voor mij net te hard stonden om het realistische plaatje compleet te maken. Ik zou graag dezelfde open baffle's ooit eens willen beluisteren op een wat lager volume (of in ieder geval een volume die sterk overeenkomt met wat je terugziet in een opname). Hopelijk krijg ik daar ooit de kans voor.

Hopelijk is dit toelichting genoeg. En begrijp me goed: De open baffle's waren geweldig!

Overigens vind ik het jammer (maar tevens ook weer goed) dat mensen eigenlijk net zo ontevreden waren over de afstelling van mijn sub ten opzichte van de rest van de sets.
Wat ik hier jammer aan vind is dat ik de sub zijn eerlijke geluid niet heb kunnen laten weergeven. Maar dat is voor de liefhebbers die eens komen luisteren bij mij thuis onder het genot van een kop koffie, of voor een volgende luisterdag waarbij ik ook mijn eigen opnames meeneem.

Het was stiekem ook wel weer lekker na vandaag om mijn eigen set weer terug te horen waarbij de subwoofer een mooi geheel vormt met de rest.

StevenW

Berichtdoor StevenW » ma 17 mar 2008, 4:05

Ik had graag mijn spullen willen meenemen. Ik had alles al klaarstaan en had er echt zin in. Voor het vervoer zou ik de auto van mijn broertje gebruiken.

En dan. Géén broertje, géén auto. Meneer had teveel gezopen, versliep zich en zijn vriendin neemt de auto vrolijk mee naar haar werk. Daar sta je dan 's ochtends in de regen, voor de deur te wachten op een reactie. Telefonisch geen contact mogelijk, want bier doet diep slapen.

Grrrrrrrrrrr!!!! :evil:

Hopen dat het de volgende keer niet zo gaat.
Cut The Crap

lepain

Berichtdoor lepain » ma 17 mar 2008, 9:15

Ah, die boy die koffie drinkt door een rietje!
Balen, man!

sevenup

Berichtdoor sevenup » ma 17 mar 2008, 10:38

Gobla schreef:Editje:
Overigens snel de +6 db boost @ 30 hz uit de conrad amp halen. Ik heb gemerkt dat deze de subwoofer zelf niet ten goede doet tenzij je heel dicht vij de 30 hz de lowpass neerzet. Dit maakt het erg lastig voor de sub om goed in te kunnen zetten bij sets waarbij de subwoofer zelf hoger dan 40 hz moet komen aangezien deze (toen der tijd aan een signaal generator gehangen) uit zichzelf erg strak is.

Dat zal denk ik de klank zeker goed doen, denk dat de response dan een stukje vlakker wordt, waardoor hij makkelijker te integreren is. Verder heeft de speaker potentie genoeg...

Olaffel

Berichtdoor Olaffel » ma 17 mar 2008, 11:36

zow al veel reacties:P

Ik vond het zeker een geslaagde dag. De mix tussen de projecten die aanwezig waren vond ik erg geslaagd. Ik was erg benieuwd naar de Apocalypsia set, en hoe uberhaupt een open baffle klinkt. Ook vroeg ik mij af hoe Needles nou eigenlijk klinken. Ik vind dat wel leuk, een kleine driver in een "slimme" kast, om zo een mooi geluid te creeren. De Needles verasten mij wel: mooi eerlijk geluid op laag volume. Met een kleine sub als aanvulling heb je aan de Needles een mooie set om rustig muziek te luisteren.

Ik was ook wel verrast door het laag dat een open baffle toch kan voortbrengen. De open baffle van Martijn vind ik iig in dat opzicht zeer geslaagd.(ik heb nog geen andere open baffles gehoord..) Wel vind ik een open baffle persoonlijk het mooiste klinken op lage volumes. Bijvoorbeeld een acoustische gitaar klinkt bijzonder mooi op een open baffle, wanneer het volume ook naar zo'n gitaar is.

Verder was ik erg benieuwd naar de Appocalysia set, aangezien deze set gebruik maakt van kostbare drivers. Allereerst vond ik deze set lekker vol klinken: er zitten geen "gaten" in het bereik. Wel ervaar ik het hoogmid en hoog als agressief, vooral op het hoge volume. Door dit "agressieve" vragen deze luidsprekers om naar geluisterd te worden. Maar dat ik dit als agressief ervaar kan natuurlijk ook komen door het vele detail dat in de set naar voren komt, wat ik in mindere mate gewend ben.
Voor het gebruik om een bijvoorbeeld rustig achtergrondmuziekje op te zetten zal deze set niet helemaal mijn smaak zijn, maar een film vond ik er toch wel lekker op klinken. Ook wanneer je echt aandachtig naar een stuk muziek gaat luisteren zal deze set daar uitermate geschikt voor zijn. Uiteraard is dit enkel mijn mening en ervaring van gisteren, want hoe dan ook is het gewoon een mooie set!

De sub van Gobla kende ik al, voor mij was het dus alleen even kijken hoe deze in een grotere ruimte zal klinken. Dit heeft de Cappuccino Flux prima gedaan.

Wat mij ook erg opviel, en wat ook leuk is zijn de verschillende meningen die dan samen in een kamer zijn vertegenwoordigd. Zo luisteren Gobla en ik onder andere Drum'n Bass, dus onze set's zijn zo gebouwd/afgesteld om de DnB tot zijn recht te laten komen. Montana luisterd, wat ik opving, veel klassiek en had naar mijn mening al snel het idee dat de bass te overdreven was. "Stop een sok in de bassbuis van de Kappa 8.2": want de kappa's gaan van zichzelf al lekker laag. (Overigens vond ik de kappa's erg prettig om naar te luisteren!!)

Klassieke muziek wil je juist zo realistich mogelijk horen, uiteraard ook omdat je het gevoel wilt hebben dat je bij de opname aanwezig bent. Maar DnB is electronisch muziek die toch wel anders bedoeld is als een hele mooie opname van klassieke muziek. En dat vind ikzelf dan weer mooi van zelf iets bouwen: dat je het kan aanpassen aan jouw smaak,luisterervaring ed.

Kortom een mooie geslaagde dag, met veel verschillende "soorten" geluid.

Olaffel

Berichtdoor Olaffel » ma 17 mar 2008, 15:06

Hmm overigens ben ik het helemaal met Gobla eens...
Tevens klinkt stiekem je eigen setje alsnog het meest prettig

Ik ben nu heerlijk aan het genieten van mijn set, onder het genot van een pizza en een lekkere Senseo :D

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » ma 17 mar 2008, 15:19

mm ik moet toch zeggen dat ik de OB3W's en het setje van Montana mis :P

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » ma 17 mar 2008, 16:40

b_force schreef:mm ik moet toch zeggen dat ik de OB3W's en het setje van Montana mis :P

Maar jij hebt danook geen eigen setje :lol: .

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » ma 17 mar 2008, 16:44

gene eigen setje ??

Jawel hoor :P
Maaruhm het is nog niet allemaal af. (het is nog niet afgewerkt en zit met externe bekabeling nog aan elkaar.)

als we eindelijk de ruimte hebben, heb ik heel wat setjes hier :D

Olaffel

Berichtdoor Olaffel » ma 17 mar 2008, 21:12

Waar ben jij dan mee bezig b_Force?? (staat er al wat van op t forum??) :wink:

Verder klinkt na een dergelijke dag je eigen set prettig en vertrouwd. Wel hoor ik bij mezelf dingen die beter kunnen (standaardfilter in de toekomst vervangen voor een "echt" filter, alleen heb ik die kennis en vaardigheid niet).

Terug naar “DIY Events door leden”