Luisterdag BredaIV !!! preliminary topic, nu gesloten

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
doppedoos
Ook commercieel actief

Berichtdoor doppedoos » za 03 nov 2007, 9:02

Al zit ik ver weg in Maleisie! Ik volg het wel!tegen die tijd hoop ik m'n 'Needles' af te hebben en ben ik zeker weer in NL....wordt weer een appart subje met misschien een nieuwe d' appolito met RT-1516S Aluminum Foil, Ribbon tweatertje van (je raad het al :)tangband en natuurlijk mn nieuwe buizenversterker waar ook dit keer daddy echt al z'n know how in heeft gestopt (al dan niet in nieuwe kast). Natuurlijk niet te vergeten mn koolstof kabeltjes....kortom...ben druk bezig!!! misschien venyl een ideetje??
Groet, Simon

jurriaan

Berichtdoor jurriaan » do 08 nov 2007, 22:44

heren, dit komt echt een jaartje te vroeg 8)
half april komt ons tweede kind en ik ben nu in de avond uren druk met klussen in ons nieuwe huis.
De HT set krijgt boven een eigen ruimte, maar helaas bestaat de sub nog steeds enkel op papier. Bovendien hoe de speakers aan te sluiten, kabels worden tzt immers weg gewerkt. Hoe gaan andere dat doen, kabels meenemen?

De stereo set voor de woonkamer bestaat ook enkel nog op papier dus dat is ook geen optie. (idee van mijn echtgenote om voor beneden een nieuwe set te bouwen als de HT ruimte ingericht is)

Ben absoluut voorstander van HT sets.
Apple user

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 08 nov 2007, 22:58

Hoi Jurriaan,

Je kunt ook zonder spulletjes meeluisteren natuurlijk! Het is geen must dat je wat meeneemt. De meesten komen zelfs zonder spullen geloof ik.

Wowly

hopsa
In memoriam †

Berichtdoor hopsa » do 08 nov 2007, 23:25

Doppedoos je boft maar in maleisieje

hopsa
In memoriam †

Berichtdoor hopsa » do 08 nov 2007, 23:27

Welk gehoorapparaat heb jij?
(dit terzijde)

indoubt

Berichtdoor indoubt » di 13 nov 2007, 20:48

Is er eigenlijk al een idee voor een datum?

Ik ben van plan te komen maar van de datum hangt veel af.

B force, als ik ga kun je meerijden
Always be in doubt until sure

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 13 nov 2007, 20:56

datum word een van de weekeinde´s van eind mei, dus 24 of 31 mei (zal wel 24 mei worden schat ik)

Wowly

harryeng

Berichtdoor harryeng » di 13 nov 2007, 21:05

Beide vastgezet in de kalender!

Zal tegen die tijd nog even reageren over de mogelijkheden.
Ik verwacht mijn installatie mee te kunnen nemen. Aleph X monoblocks (30KG per stuk) :evil: , P1.7 voorversterker, ONO voorversterker, gekochte speakers (Cadence Arista) met aangepaste wanden en filter.

Groeten, Harry

rho

Berichtdoor rho » di 13 nov 2007, 21:09

harryeng schreef:Beide vastgezet in de kalender!

Zal tegen die tijd nog even reageren over de mogelijkheden.
Ik verwacht mijn installatie mee te kunnen nemen. Aleph X monoblocks (30KG per stuk) :evil: , P1.7 voorversterker, ONO voorversterker, gekochte speakers (Cadence Arista) met aangepaste wanden en filter.

Groeten, Harry

Die Cadence speakers klinken bijlange na niet slecht. Hebt ze ooit op een beurs in Genk kunnen beluisteren (was in goede omstandigheden, niet echt een doorsnee beurs dus) en was wel onder de indruk. Dat hoog is SUPER!!

harryeng

Berichtdoor harryeng » di 13 nov 2007, 21:17

rho schreef:Die Cadence speakers klinken bijlange na niet slecht. Hebt ze ooit op een beurs in Genk kunnen beluisteren (was in goede omstandigheden, niet echt een doorsnee beurs dus) en was wel onder de indruk. Dat hoog is SUPER!!

Klopt! Hoog klinkt super, zeker met een echte Class A versterker. Het laag daarintegen was warm en wollig. De kast resoneerde nogal, laag was verkeerd op gepoold en een goedkoop filtertje. Na dit allemaal te hebben aangepast heb ik ook nog de basreflex frequentie gewijzigd zodat die net boven de eerste staande golf van de kamer uit kwam. Nu klinkt hij perfect! Er is trouwens ook al een upgrade te krijgen vanuit India voor het hoog... moet ik nog eens bekijken.

Maar nu weer on-topic: ik hoop mijn installatie met een aantal mooie andere installaties te kunnen vergelijken! Krijg ik vast weer ideen over wat nog beter kan. 8)

Groeten, Harry.

rho

Berichtdoor rho » di 13 nov 2007, 21:39

harryeng schreef:
rho schreef:Die Cadence speakers klinken bijlange na niet slecht. Hebt ze ooit op een beurs in Genk kunnen beluisteren (was in goede omstandigheden, niet echt een doorsnee beurs dus) en was wel onder de indruk. Dat hoog is SUPER!!

Klopt! Hoog klinkt super, zeker met een echte Class A versterker. Het laag daarintegen was warm en wollig. De kast resoneerde nogal, laag was verkeerd op gepoold en een goedkoop filtertje. Na dit allemaal te hebben aangepast heb ik ook nog de basreflex frequentie gewijzigd zodat die net boven de eerste staande golf van de kamer uit kwam. Nu klinkt hij perfect! Er is trouwens ook al een upgrade te krijgen vanuit India voor het hoog... moet ik nog eens bekijken.

Maar nu weer on-topic: ik hoop mijn installatie met een aantal mooie andere installaties te kunnen vergelijken! Krijg ik vast weer ideen over wat nog beter kan. 8)

Groeten, Harry.

Als jij komt met die speakers heb ik weer een heel goeie reden om zeker aan wezig te zijn. :)
Onbeleefd vraagje: Wat kosten die speakers, ongemodificeerd?

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » di 13 nov 2007, 21:46

24 mei, once, 24 mei twice, 24 mei Afbeelding

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » di 13 nov 2007, 21:48

ik kan wel beiden. :)

harryeng

Berichtdoor harryeng » di 13 nov 2007, 22:00

rho schreef:
Als jij komt met die speakers heb ik weer een heel goeie reden om zeker aan wezig te zijn. :)
Onbeleefd vraagje: Wat kosten die speakers, ongemodificeerd?

De speakers hebben nieuw 5.600 EURO gekost. Tegenwoordig ook in Belgie te koop: Technologyfactory.be, hier staan ze voor 6.350 euro.

De foto is van mijn huidige set die ik wilde meenemen: nog geen monoblokken maar een Aleph V, de zwarte gevaartes aan de achterkant zijn 4 helmholz resonatoren tegen ruimtefrequenties, met daarvoor breedband dempers. (neem ik niet mee, teveel werk). Het rack is ook diy, een kopie van de grote creaktiv creaties. Links beneden is een DIY stekkerdoos, met geintegreerd filter en "kabelwegwerk compartimenten" zoals vereist door mijn vriendin. Mijn DIY DAC is momenteel weg, hij is vervangen door een Marantz SA-1, waar ik langzaam aan begin te modden.

Groeten, Harry.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

rho

Berichtdoor rho » di 13 nov 2007, 22:43

Da's niet goedkoop. Maar 't zijn wel erg goeie speakers.

Ik heb ze toen ook via Technology Factory kunnen beluisteren. Hij had ze op een buizen-bak hangen en er diende een Clearaudio draaitafel als bron. Klonk helemaal niet slecht. Enkel de subsonische brom zat duidelijk in de weg.

jurriaan

Berichtdoor jurriaan » do 15 nov 2007, 21:17

CarloPJB kom je ook en neem je je speakers mee? Het klonk zo mooi...
Apple user

Edo
Mede-oprichter

Berichtdoor Edo » do 15 nov 2007, 21:20

Ondertussen staat Thesis in de verkoop, dus of die meekomt weet ik niet, maar ben wel bezig met een nieuw ontwerpje. Niet zo gek veel tijd, maar we gaan rustig verder en ik denk wel dat ze voor Breda af zijn.
luidspreker (m.), meubelstuk waar muziek uitkomt;-box (m.); -kast (v.(m.)).

CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » do 15 nov 2007, 21:45

jurriaan schreef:CarloPJB kom je ook en neem je je speakers mee? Het klonk zo mooi...

:D :D :D

Ik ben wel voornemens te komen en zal even kijken wat ik meeneem.

Je mag anders wel eens hier komen luisteren,mei is nog ver weg :wink:

asterduc

Berichtdoor asterduc » za 08 dec 2007, 0:38

Eind mei zou volgens mijn agenda moeten lukken.

Is er nog plaats om 2 Concaves te zetten?

Als alles goed gaat is ook de bijpassende versterking klaar tegen die tijd.

... is er 's middags bbq oid voorzien? :roll:

Ed.

CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » za 08 dec 2007, 0:41

asterduc schreef:Eind mei zou volgens mijn agenda moeten lukken.

Is er nog plaats om 2 Concaves te zetten?

Als alles goed gaat is ook de bijpassende versterking klaar tegen die tijd.

... is er 's middags bbq oid voorzien? :roll:

Ed.

Als jij voor de coteletten zorgt neem ik de kooltjes mee...........

En wat voor versterking mag dat zijn .....?

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 08 dec 2007, 11:49

Het avondeten is nog niet geregeld. Mocht er iemand zijn die dit op zich wil nemen is dit fijn. Als ik het toch zou moeten regelen word dit een eenvoudige aangelegenheid.

Jan

rho

Berichtdoor rho » za 08 dec 2007, 12:00

Voor mij hoeft het niets speciaals te zijn, maar als we met z'n allen er iets groots van kunnen maken zou ik dat zeker niet tegenwerken. :D

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » za 08 dec 2007, 12:49

hoor ik het woord groots? dat ging toch over de steaks voor de bbq toch :D =P~

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » za 08 dec 2007, 14:01

chinees vind ik ook prima eigenlijk :P

Ik heb nog een gemodde cd5400 die ik mee kan nemen en wellicht wat anders, maar daar heb ik nu nog weinig zicht op.

mischa72

Berichtdoor mischa72 » do 13 dec 2007, 23:42

Henkjan schreef:hoor ik het woord groots? dat ging toch over de steaks voor de bbq toch :D =P~

Die moeten niet groots maar gewoon groot zijn :D

Ik zal er ook bij zijn, al weet ik niet of ik iets tastbaars mee kan brengen om te beluisteren.

Ook ben ik zeer geïnteresseerd in beide workshops!

Als er mensen zijn uit Limbabwe die dan mee willen rijden: ik heb nog 4 plaatsen vrij :D . Als er apparatuur mee moet, zal het aantal zitplaatsen echter snel teruglopen. :wink:

Groeten,
Mischa
The world sucks, but if it wouldn´t suck, all DAC's would fall off.

Power to the recyclers !!

Terug naar “DIY Events door leden”