Luisterdag BredaIV !!! preliminary topic, nu gesloten

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder

Luisterdag BredaIV !!! preliminary topic, nu gesloten

Berichtdoor Wowly » zo 28 okt 2007, 15:46

Tja, aangezien de tijd idd erg snel kan gaan wil ik alvast een topicje openen over de 4e luisterdag. Deze zal traditiegtrouw plaatsvinden eind mei in Breda, natuurlijk in het gemeenschapshuis de Duiventil zoals de afgelopen 3 keer.

Ik heb een paar ideetjes, en die wilde ik toetsen met jullie. Als ze niks zijn, schiet ze maar af! Het zijn nu nog maar ideeen.

ideeën:
- Sets niet meer smaenstellen, maar alleen maar complete sets laten komen. Indien mensen geen complete set hebben om te laten horen dan kunnen ze dit onderling af gaan spreken met elkaar. Kunnen ze ook checken of de set zoals ie is mooi klinkt en dan aanmelden...
- Avondeten erbij regelen. kunnen we met z'n allen onze inwendige mensen versterken voordat (ja nu komt een unicum!) de AVONDSTINT gaat beginnen.
- In de avondstint een heuse "ultra Home Theater experience" plannen. Met een high end projector, high end surround set en high end surround luidsprekerset. Owja, de bruutste der bruten onder de subs natuurlijk (of meerdere stacken)

Enfin,wat mij betreft geen rem meer op de inschrijvingen off-course, iedereen moet mee kunnen doen

Shoot it!

Wowly
Laatst gewijzigd door Wowly op za 26 jan 2008, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » zo 28 okt 2007, 15:52

Ik ben natuurlijk weer voor !!!

Maar ik snap nog steeds niet helemaal wat er mis was met "niet complete" sets ?

De mensen die perse willen dat hun speaker-set goed klinkt, moeten dan zelf iets mee brengen, dat lijkt me logisch.
Maar voor mij maakt het niet veel uit, liever een UCD voor mijn monitors dan mijn huidige marantz :P

jantje-secuur

Berichtdoor jantje-secuur » zo 28 okt 2007, 16:01

Ik zou hier echt heel graag bij willen zijn!

Hoe wil je het echter doen met de home theater plannen? Wil je dan een klein stukje van een film steeds wisselen of een hele film kijken of steeds andere DTS stukjes of iets dergelijks? Hoe had je dat precies in gedachten?

Overigens vind ik een subwoofer niet alleen leuk voor bij HT maar vooral ook voor muziek!

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 28 okt 2007, 16:25

complete sets... misschien niet voor iedereen haalbaar.

avond.... geinig

CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » zo 28 okt 2007, 16:29

Henkjan schreef:complete sets... misschien niet voor iedereen haalbaar.

Hoe luisteren ze thuis dan :? :wink:

KT88

Berichtdoor KT88 » zo 28 okt 2007, 16:32

Bij HT haak ik af, sorry.

Films boeien me niet zo en voor muziek vind ik meerkanaals gedoe te vermoeiend om naar te luisteren.

Voor mij maar een soldeerhoekje inrichten dan! :wink:
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » zo 28 okt 2007, 16:35

Soldeer hoekje lijkt me (wederom) leuk :)

Zoals al eerder besproken lijkt me een (mini) speakers meten workshop ook leuk om te doen. (met anderen misschien)

Of misschien voor de beginnertjes onder ons, een mini workshop speaker ontwerpen. (leren met programma te werken en te gebruiken).

audioot
In memoriam †

Berichtdoor audioot » zo 28 okt 2007, 17:24

ik kom ook zeker terug
was een leuke dag met leuke mensen
mvg
audioot

Edo
Mede-oprichter

Berichtdoor Edo » zo 28 okt 2007, 17:34

Mmmm, tsja, moet ik eens gaan denken wat ik moet gaan maken dan....of Thesis moeten weer mee.. :)
luidspreker (m.), meubelstuk waar muziek uitkomt;-box (m.); -kast (v.(m.)).

CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » zo 28 okt 2007, 17:38

Zit `n beetje met dezelfde gedachten.

Ik denk dat ik 2 sets meeneem.Seas monitor met laatste versie van het filter (met dank aan Jeroen_D) en m`n rode zuiltjes (met seriefilterwerk van Edo).

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 28 okt 2007, 18:28

Woei wat een boel reacties alweer! had nu al enkele PB's gekregen ook al :P

Mijn ideen zijn ook nog maar ideën. Hoe e.e.a. in te vullen is me nu nog niet helemaal duidelijk.

Waarom complete sets: afgelopen keer (en in mindere mate de keren daarvoor) was het lastig om goede sets te maken. Vaak in onbalans, moeite met aansluitingen, matchte niet ideaal of kwamen simpelweg een onderdeel te kort (bijvoorbeeld een cd-speler). Omdat ik dan (en niet alleen ik) dan nog ad hoc een set moesten regelen (mag die cd-speler hierbij? pas deze daarop?) was ik naar mijn zin teveel bezig met het compleet maken van een goede set dan met relaxed luisteren. Vandaar dat ik graag complete sets wil zien en horen.
de truuk is dat mensen die geen complete set hebben of me willen nemen (je moet het allemaal maar mee willen nemen.....) zelf met anderen gaan kijken welke set je met anderen in elkaar kan zetten. Goed idee he? :lol:

Dat van die HT-plannen is nog helemaal niet uitgedokterd. Wilde eigenlijk meerdere gave muziekdvd's afspelen. Daar duren de nummers niet langer dan 10 minuten. Na een 3 kwartier wisselen van dvd of zelfs van een complete surroundset. Al met al zal het niet simpel zijn een kwaliteit hoge set van HT bij elkaar te sprokkelen, daar de meesten op dit forum zijn gefocussed op 2 kanaals of 2.1 kanaals.

Sander, als ik nou een mooie van stevie ray vaghn of simon en garfunkel live in New York opzet, met een spetterend audiofiel geluidsbeeld, doe je dan wel mee? :D had jij trouwens niet 4 maggies staan :twisted: ik durf het bijna niet te vragen, maar.................

Oja, dat soldeerhoekje blijft een goed idee, zou ik er graag bij hebben, en ik vermoed dat ik niet de enigste ben..

Meten workshop lijkt me een erg leuk idee!!! Moeten hier voldoende tijd voor hebben, of anders met inschrijving hiervoor werken. Misschien moet ik luisterdag weghalen en er gewoon Breda IV van maken als titel.

Wat me ook erg leuk lijkt is een aantal van die elementen van de Elektuur audio special uit te nodigen :)

Jan

rho

Berichtdoor rho » zo 28 okt 2007, 18:56

- complete sets: Ik volg Jan wel in z'n uitleg. Ik ben dus wel voor.
- Eten: Niet voor en niet tegen. Het hoeft niet, maar het kan leuk zijn.
- HT avond: Lijkt me fenomenaal. \:D/ :D

Soundexcel

Berichtdoor Soundexcel » zo 28 okt 2007, 19:14

Het lijkt mij ook erg leuk om er bij te zijn met mijn set die momenteel in productie is :)

Uiteraard een komplete set. Dit lijkt mij inderdaad ook wel zo handig.
Eventueel kan er altijd nog wat vergeleken worden.

Een HT avond lijkt me leuk. Ik heb er zelf niks mee (ik ga voor een film gewoon naar de bios) maar ben zeker geinteresseerd wat een goede set doet.

KT88

Berichtdoor KT88 » zo 28 okt 2007, 19:21

Wowly schreef:
Sander, als ik nou een mooie van stevie ray vaghn of simon en garfunkel live in New York opzet, met een spetterend audiofiel geluidsbeeld, doe je dan wel mee? :D had jij trouwens niet 4 maggies staan :twisted: ik durf het bijna niet te vragen, maar.................

Er staan nu 6 Magnepans, waarbij ik eindelijk een goede opstelling heb gevonden.
En nee, dat is geen surround maar gewoon stereo. :evil:
(overigens komen er binnen zeer kort nog 2 bij en ga ik ze horizontaal zetten a la Mark Levinson met de Quads voor mid/hoog).

Sorry, maar ik ga dus niet slepen met die dingen.
Ik wil best 1 of 2 complete sets (dwz. CD + amp en evt. DT) meenemen, sans luidsprekers.
Misschien heb ik tegen die tijd ook de ExtremA eindelijk eens af :roll:
De DT is ook zelfbouw, trouwens (leunend op Thorens techniek).

In ieder geval zijn de versterkers allemaal zelfbouw en zijn de CD spelers redelijk tot zwaar gemodificeerd.
En mischien zelfs wel een zelfbouw CD speler (maar dat beloof ik nog niet).

Oja, dat soldeerhoekje blijft een goed idee, zou ik er graag bij hebben, en ik vermoed dat ik niet de enigste ben..

No problem, dat doen we.
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

dre

Berichtdoor dre » zo 28 okt 2007, 19:21

tino en ik zijn zeker ook van de partij.
tegen die tijd zal ik waarschijnlijk ook de eton/focal combi wel spelend hebben dus die neem ik graag mee,maar een hele installatie erbij gaat niet passen :?
en dan de ht avond erbij,hoeft van mij niet maar dit geeft wel wat meer ruimte over de dag heen :wink:
en dan eten,wie wil er nou niet eten :D
misschien is het verzorgen van wat simpele broodjes onder de middag ook een strak plan(ik wil er wel aan meewerken,als het er maar geen 200 worden)

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 28 okt 2007, 19:31

CarloPJB schreef:
Henkjan schreef:complete sets... misschien niet voor iedereen haalbaar.
Hoe luisteren ze thuis dan :? :wink:
naar die set, die niet echt soepel mee te nemen is.... als ik m'n woonkamer set mee ga nemen, zit ook de TV zonder geluid en dat krijg ik dus niet door t parlement. en m'n set op zolder is me gewoon te zwaar, ik ga niet die 30kg HK de trap af zeulen, heb al genoeg last van m'n rug zonder dat soort kunstjes

maar ff wat overleggen lukt wel hoor 8)

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 28 okt 2007, 21:07

KT88 schreef:Sorry, maar ik ga dus niet slepen met die dingen.

Hahaha natuurlijk niet! Was ook als geintje bedoeld

jan

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 28 okt 2007, 21:40

Ik probeer ook van de partij te zijn, leuk!
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Martijn H

Berichtdoor Martijn H » zo 28 okt 2007, 22:22

Als ik de tijd heb, zou ik ook erg graag willen komen! Laatste keer werd ik tegengehouden door mijn studie.

Ik heb denk ik wel de juiste ingredienten voor indrukwekkend HT of muziek laagfundament (apocalypsia stereosub), maar dat werkt met een actief filter dat op 80Hz crosst. Er zit ook een high pass op, maar dat is alleen te gebruiken wanneer de frontluidsprekers met het rendement rond de 85-89dB zitten.

Als iemand een stereo Velodyne eq heeft is het natuurlijk geen probleem.

En ik ben niet aansprakelijk voor eventuele materiele of psychische schade! :lol:

mvg,

Martijn
Dipool-monopool systeem Do it right, Do It Yourself~!!

SSassen

Berichtdoor SSassen » ma 29 okt 2007, 16:16

Ik ben ook van de partij, moet ik nog wat meenemen? :shock:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mediocre is not my middle name.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 29 okt 2007, 17:16

SSassen schreef:Ik ben ook van de partij, moet ik nog wat meenemen? :shock:
nu je t zo vraagt: een zonnig humeur, wat lekkers te eten, en de ExtremA versterker :?:

SSassen

Berichtdoor SSassen » ma 29 okt 2007, 17:17

Ben ik wel 'ns chagerijnig dan? Nee toch? 8)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mediocre is not my middle name.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 29 okt 2007, 17:23

nooit wat van gemerkt :D

peter geerts

Berichtdoor peter geerts » ma 29 okt 2007, 19:04

Ik ben ook van plan om weer te komen. Afgelopen 2 keer dat ik er was, waren heel gezellig en leerzaam. Ik weet nog niet of ik wat mee ga nemen...

sietse

Berichtdoor sietse » ma 29 okt 2007, 20:13

ken je daar ook overnachten ?
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !
Maar ja, viewtopic.php?f=15&t=4440 ????

Terug naar “DIY Events door leden”