Luisterdag van het noorden, hoe was het?

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
sietse

Luisterdag van het noorden, hoe was het?

Berichtdoor sietse » za 13 okt 2007, 20:09

Tja, erg leuk... \:D/
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !
Maar ja, viewtopic.php?f=15&t=4440 ????

richard

Berichtdoor richard » za 13 okt 2007, 20:11

Ja, ik vond het ook erg leuk. En ik heb ook leuke, mooie en indrukwekkende dingen gehoord.

Ik ben trouwens de nieuwe eigenaar van een zwart jasje. Wie is er zijn jasje vergeten?
Laatst gewijzigd door richard op za 13 okt 2007, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Genoeg is beter.

weidok

Re: Luisterdag van het noorden, hoe was het?

Berichtdoor weidok » za 13 okt 2007, 20:17

sietse schreef:Tja, erg leuk... \:D/

Ha.. je hebt al een topic voor de ervaringen van de 2de luisterdag
van ZBA in Beetsterzwaag geopend

nog even dit

weidok schreef:
audiomanics schreef:volgens mij moeten de eerste mensen toch al ruim thuis zitten... of is iedereen er nog kompleet stil van?? Waar blijven de vette stories en platen??

Kees

Voor ervaringen zal ik een nieuw draadje openen ....

Kees.... de HOORN was een geweldige en unieke ervaring

Sietse z'n creaties vielen wel HEEL in de smaak

Over Edo z'n 3 weg :) basrefex was men ook erg te spreken

Kortom... een zeer nuttige en geslaagde dag .. denk ik

Deze meeste speakers zijn met buizen beluisterd .. :)

IEMAND HEEFT Z'N JAS VERGETEN ..
RICHARD HEEFT HEM MEENGENOMEN

:roll:
Laatst gewijzigd door weidok op za 13 okt 2007, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
" there is no box like no box" :)

sietse

Berichtdoor sietse » za 13 okt 2007, 20:17

Ja ja, Nou het was best een geslaagde dag. Leuk elkaar te ontmoeten en kennis te maken. Ik heb eigenlijk alleen maar goed werkende kasten gehoord, waarbij die van Edo qua afwerking erg mooi zijn. We hebben overigens bijna de hele tijd met buizenversterkers gewerkt en dat beviel goed. Ook de class A versterker deed het best goed. Ook mooi gebouwd.

Ik geef nog ff geen commentaar op de weergave van de diverse boxen, want dat moet ik eerst es ff laten bezinken. En de mijne?
Tja ikke heeft vanavond stiekem een feestje...... \:D/ \:D/
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !

richard

Berichtdoor richard » za 13 okt 2007, 20:21

sietse schreef:En de mijne?
Tja ikke heeft vanavond stiekem een feestje...... \:D/ \:D/
Nou dat mag je met recht doen. De Rambo is een erg mooi en evenwichtig klinkende creatie waar je best trots op mag zijn.
Genoeg is beter.

sietse

Berichtdoor sietse » za 13 okt 2007, 20:26

Ik heb twee plaatjes
Op de tafel de WK versterker en de klasse A. In het midden de cd spelers.
Later ook de buizenampen van Roland beluisterd.
En dat alles beviel goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door sietse op za 13 okt 2007, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 13 okt 2007, 20:27

Fotoo :D

Breedsprakige reviews

Wat viel er te genieten...

ik wacht met spanning af!

Wowly

sietse

Berichtdoor sietse » za 13 okt 2007, 20:30

De broer van Roland heeft veel foto's gemaakt. ff afwachten wanneer die worden geplaatst.

TL

Berichtdoor TL » za 13 okt 2007, 20:40

Ik vond het een erg leuke en leerzame dag!!! :D ...voor herhaling vatbaar!!!
Groetjes Gerben E.

MxTheo

Berichtdoor MxTheo » za 13 okt 2007, 20:50

Ben ook wel heel benieuwd naar de zelfbouwcreaties, dus ...Fotoooos...

weidok

Berichtdoor weidok » za 13 okt 2007, 21:03

MxTheo schreef:Ben ook wel heel benieuwd naar de zelfbouwcreaties, dus ...Fotoooos...

Tja.. je hebt wat gemist dus.... er was nog plaats :)

de volgende speakers zijn beluisterd

Speakers

1: Quadro TL. 3 weg Tangband mid............Sietse

2: FAB4 monitor..........Henkjan was ziek jammer

3: Thesis..3 weg............................Edo

4: Azumi's 2 weg TL........................Roland

5: Rambo TL 3 weg Sideloaded bas..........Sietse

6: Optimos EHCT.............................De Timmerman

7: Smackshoorn.............................Pompebled

8: Mordaunt-Short , type VS-206?? ....Jaap

De Timmerman

Berichtdoor De Timmerman » za 13 okt 2007, 21:24

Ik vond het heel erg leuk en de rit (450 km heen en terug) zeker waard.

De TL's van Sietse zijn indrukwekkend. Jammer dat mijn Optimo's (nog) niet konden imponeren. Ik ga nog wat sleutelen aan het filter.

Marc

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » za 13 okt 2007, 22:55

Hoi,

Wij (Louis en ik) vonden het ook een erg leuke dag!

De luisterruimte was wel wat hard in het hoog en mid. Volgende jaar nemen we graag wat anti echo paneeltjes mee om dat eruit te halen. We hebben zeer goede ervaring met erg simpele vilten paneeltjes.

Mijn Azumi speakers klonken ivg met de andere speakers erg forward. De zuiltjes van Edo hadden hier ook last van. Zij het minder. Dat was duidelijk de akoustiek van de ruimte.

Mischien moet ik mijn Azumi's maar gewoon mini tl monitors gaan noemen...

De smackshoorns waren vooral met percussie erg indrukwekkend. Ze kwamen minder laag dan ik gehoopt had (Orgel).

Op een gegeven moment (op de smack hoorns ) schakelde Sander op zijn wk versterker over naar een ander merk condensator* :shock: Erg leuk om te horen. Ik had dit nog niet eerder zo gehoord inclusief het even terugvallen van het geluid tijdens het opladen van de condensator.

De smaak verschillen tussen de verschillende deelnemers waren ook erg leuk om terug te horen. Sietse wat minder hoog en wat terughoudend mid, vooral op rust getuned, nooit vervelend. details in het geluidsbeeld iets naar achteren. Ik zou zelf de tweeter een db of twee harder gezet hebben en het midden naar voren gehaald. Maar dat is puur een smaak kwestie, menigeen zal dat bij de Azumi's net vice versa hebben willen doen :)

De Yarland klonk ten opzichte van de wk ook een stuk meer forward en wat feller. de wk was duidelijk meer op flow (ja weet het ook even niet) getuned. Beiden versterkers pushpull kt88. De Wk in triode en de pro88se ultralinear meen ik. ( Sander vult dat morgen vast wel even aan, ik ben nog steeds aan het bijleren over buizenversterkers).

Groeten Roland

*Rode Wima mkp en Clarity SA
Laatst gewijzigd door Roland op za 13 okt 2007, 23:16, 4 keer totaal gewijzigd.

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » za 13 okt 2007, 23:04

Om in de auto pech sfeer te blijven. Wij moesten ook een keer of 8 starten voor we weg konden rijden ui B'Zwaag.

Jooch

Berichtdoor Jooch » za 13 okt 2007, 23:38

Ik vond het event geslaagd, relaxte sfeer zoals verwacht en eindelijk eens wat gezichten kunnen plaatsen bij de internet identiteiten.

Luidspreker demo's waren erg goed en leuk, al was het een beetje behelpen met de opstelling.
Een extra versterker (klasse A of D) zou ik erg interessant gevonden hebben.

Iets meer luistermateriaal zou er ook nog wel aan wel toegevoegd kunnen worden, volgende keer zal ik in ieder geval zelf ook wat meenemen.
Je komt niet ver als je niet dichtbij begint.

MxTheo

Berichtdoor MxTheo » zo 14 okt 2007, 0:00

Als er weer eens een dag wordt georganiseerd dan zal ik kijken of ik kan, lijkt me reuze gezellig.
Over pech gesproken, deze week 2x met pech langs de weg gestaan.
Is dan wel een leaseauto maar toch behoorlijk balen.
Vooral de eerste week na mijn vakantie, een goed begin zal ik maar zeggen. :)

pompebled

Berichtdoor pompebled » zo 14 okt 2007, 0:11

Roland schreef:
De smackshoorns waren vooral met percussie erg indrukwekkend. Ze kwamen minder laag dan ik gehoopt had (Orgel).

Om de langste pijpen van een orgel te kunnen weergeven met een hoorn, had ik een setje Shearerhoons moeten meenemen, met de bijbehorende versterking.
Nadelen; da's beslist geen huiskamer apparatuur met 200 x 90 x 50 cm (x2) en ik had een bus moeten huren...

Misschien iets voor een PA-luisterdag?

Met een hoekopstelling kun je de laagste frequentie van een Smackshoorn nog wel wat naar beneden trekken, maar het totale geluidsbeeld gaat er niet op vooruit.
Dan heb ik liever de dynamiek van het vrijstaande hoornsysteem, met een vrijwel rechte weergave tot 35Hz.

Groeten, Jan.
Een Shearerhoorn is niet groot...

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » zo 14 okt 2007, 4:42

Nu ga ik toch even vervelend doen. IK heb een half jaar stage gelopen bij een orgel restaurateur, mijn overbuurman in de straat waar ik opgroeide was orgelbouwer en ik heb thuis verschillende speakers staan die tot 24, 35 , 40 en 55 Hz in het laag komen. Ik heb niks uit die hoorns onder de 40 Hz horen komen.....Ik ben "redelijk" op de hoogte van hoe een orgel kan klinken.

Om nu een hele rel te schoppen over die 5 Hz meer of minder lijkt me ook niet de moeite. Ik hoorde het gewoonweg niet beven en dat verwachte ik wel. Het blijft het nog steeds een indrukwekkend hoorn systeem. Maar ga nu niet claimen dat het tot 35 Hz laag ging...Niks aan de hand toch...40Hz is nog steeds heel erg indrukwekkend zeker op dat volume.

Groet Roland

weidok

Berichtdoor weidok » zo 14 okt 2007, 10:37

Jooch schreef:Ik vond het event geslaagd, relaxte sfeer zoals verwacht en eindelijk eens wat gezichten kunnen plaatsen bij de internet identiteiten.

Luidspreker demo's waren erg goed en leuk, al was het een beetje behelpen met de opstelling.
Een extra versterker (klasse A of D) zou ik erg interessant gevonden hebben.

Iets meer luistermateriaal zou er ook nog wel aan wel toegevoegd kunnen worden, volgende keer zal ik in ieder geval zelf ook wat meenemen.

Dankje Jooch... inderdaad leuk om forumleden
in het eggie te ontmoeten :)

Klasse A hebben we even mogen beluisteren van HenryS
erg indrukwekkend ...
kreeg de indruk dat ie lager ging
dan de Wk - amp of in ieder geval anders in het laag

De klasse D (UcD's) stonden op de lijst.. de Minimono's van Ovni
maar die heeft zicht op het laatste moment afgemeld...

Tja de aanbod van de gedraaide muziek ??
iedereen had wel genoeg bij zich denk ik..
heb ook een bak vol vinyl gezien ..
maar het is verstandiger ? om in eerste instantie de
speakerbouwer(eigenaar) de muziekkeuze over te laten
tenminste zo hebben we dat vorig jaar "democratisch"besloten
en dat vonden een goede "huisregel" zal ik maar zeggen..

Andere ervaringen laat ik als "bescheiden" regelateur van deze
luister- en samenzijndag graag aan de "bezoekers/ gasten" over...

met een heleboel foto's natuurlijk :) :) :) :)
Laatst gewijzigd door weidok op zo 14 okt 2007, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

pompebled

Berichtdoor pompebled » zo 14 okt 2007, 11:00

Roland schreef:Nu ga ik toch even vervelend doen. IK heb een half jaar stage gelopen bij een orgel restaurateur, mijn overbuurman in de straat waar ik opgroeide was orgelbouwer en ik heb thuis verschillende speakers staan die tot 24, 35 , 40 en 55 Hz in het laag komen. Ik heb niks uit die hoorns onder de 40 Hz horen komen.....Ik ben "redelijk" op de hoogte van hoe een orgel kan klinken.

Om nu een hele rel te schoppen over die 5 Hz meer of minder lijkt me ook niet de moeite. Ik hoorde het gewoonweg niet beven en dat verwachte ik wel. Het blijft het nog steeds een indrukwekkend hoorn systeem. Maar ga nu niet claimen dat het tot 35 Hz laag ging...Niks aan de hand toch...40Hz is nog steeds heel erg indrukwekkend zeker op dat volume.

Groet Roland

Da's niet vervelend hoor, je hebt gewoon gelijk.
Het hoornoppervlak en de gebruikte speaker komen gewoon niet lager.

Groeten, Jan.
Een Shearerhoorn is niet groot...

sietse

Berichtdoor sietse » zo 14 okt 2007, 12:51

Zo, ik heb er even een nachtje over geslapen.
Dus es even mijn indrukken.
We zijn gestart met de Quadro's. En ja, wat Roland ook al aangeeft, het mid en hoog werd door de ruimte wat opgepept, waardoor ik ook ff ging twijfelen aan m'n boxjes. Desalnietemin werd er toch best wel positief gereageerd op wat er aan muziek werd neergezet samen met de WK van Sander.

Toen de Thesis van Edo, eerst met de WK? weet ik ff niet meer zeker, en later met die kleine Yarland en daarna de klasse A versterker.
Nou, die kastjes zien er niet alleen goed uit, maar doen het ook goed. Verwachte het ook niet anders. Ik was natuurlijk erg nieuwschierig hoe dat zou klinken, omdat Edo daar op hogere orde filterd dan ik. Want ik moet natuurlijk wel oppassen met mijn gedoe dat ik niet ga "afstompen" t.o.v. andere mogelijkheden.
Dus dat ging ook best goed, maar die kleine Yarland liet het toch een beetje afweten t.o.v. die klasse A amp. Netjes gebouwd en goed klinkend en goed beheerst in het laag. Was goed waarneembaar.

De Asumus van Roland. Nou dat was eerst ff niet helemaal wat Roland graag wou. Maar toen we die boxen even naar achter hadden verplaatst naar de muur toe, werd alles anders in positieve zin. Mooi klein en toch wel een volwassen boxje en dus ook de moeite waard.

En toen de Rambo's. Nou, wat zal ik zeggen. Ik ben erg verheugd dat er op werd gereageerd zoals er werd gedaan. En er is zo ongeveer alles op losgelaten wat kon, behalve de klasse A. Dus de WK, de Yarland met KT88 bezetting. Platenspeler werd er ook bij gehaald en alles was ok. Voor mij was het ook erg belangrijk wat het met andere versterkers zou doen omdat ik een beetje twijfelde aan mijn Denon. Nou, gelukkig, die kan nog steeds de wedstrijd aan.
Het grootste compliment wat ik kreeg was wel, "je hebt een uniek stel boxen neer gezet" Waar een wild idee al niet toe kan leiden.:roll:

De Optimo's van de Timmerman. Nou, het hoefd niet indrukwekkend te zijn om als goed te worden beoordeeld. Persoonlijk zou ik er een bas/midje bij zetten denk ik, maar slecht, nee echt niet. Wel redelijk aan het gewicht die kastjes.

Toen de hoorns. Ik heb kennelijk iets niet meegekregen vorig jaar. De hoorns van Kees. Ben ik ff kwijt. Sorry Kees, maar dat snap ik zelf ook niet helemaal. Dus zoals al werd aangegeven ook zeer goed en heb daar dus nu wel bewust naar geluisterd. Best interessant een dergelijk systeem. Maar niet voor in mijn huiskamer. Het kerkorgel vond ik alles behalve verkeerd.

En last but not least, de Mordaunt kastjes van Jaap. De kleinste kastje van de dag. Als ik het goed heb mee gekregen, getweakte fabrieks kastjes die ook eerst op de verkeerde plek stonden en na verhuizing beter uit de verf kwamen. Nou, ik heb de indruk dat Jaap het wel gelukt is om ze te verbeteren, hoewel we natuurlijk het verschil tussen nu en de niet getweakte versie niet kennen. Maar heus, ook al helemaal niet slecht.

Tot slot, ik had gegronde redenen om Sander te vragen zijn WK mee te nemen. En toen ik die Yarland met de KT88 zag, moesten mijn kasten uiteraard ook daaraan.
Nou, zoals ik al zei, mijn Denon kan meedoen, maar als ik er ooit de centjes voor heb, zou het wel es kunnen wezen dat ik zo'n Yarland, getweakt door Sander, ga aanschaffen. Want voor dat geld kan ik het zelf niet bouwen. Ook al lijkt me dat erg leuk.. :D

richard

Berichtdoor richard » zo 14 okt 2007, 14:02

Roland schreef:De luisterruimte was wel wat hard in het hoog en mid.
Ik denk eerder dat er erg veel absorbtie van het laag was, de wandbetimmering trilde aardig mee met de rambo's van Sietse en de hoornspeakers van pompeblêd. Bovendien waren de niet aangesloten luidsprekers niet kortgesloten waardoor ze als basabsorber gaan werken. Door het gebrek aan laag wordt het midden en hoog juist extra benadrukt waardoor de laagweergave soms wat erg slank klonk.

Sietse zijn rambo's konden de laagafval prima compenseren waardoor er toch een mooi evenwichtig frequentiespectrum overbleef en de hoorns hadden ook genoeg power om de ruimte met laagenergie te vullen.

Van 10 cm woofertjes kun je natuurlijk niet verwachten dat ze in staat zijn voldoende laag voor een dergelijke ruimte te produceren, al viel me dat bij plaatsing bij de wand toch wel heel erg mee.

Ook had ik soms het idee dat het laag dat er wel was wat strakker had gekund. Dat kan aan de ruimte (houten vloer) liggen maar misschien ook aan de controle van de gebruikte versterkers over de luidsprekers.

Maar als je een beetje door de tekortkomingen van de omgeving en een misschien wat minder optimale combinatie van verschillende componenten heen kan luisteren bleef er nog genoeg over om van te genieten.
Genoeg is beter.

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » zo 14 okt 2007, 15:42

Hoi Richard,

Je hebt gelijk met die basabsorbtie door de ruimte. Ben beton gewendt, was het probleem aan het zoeken waar ik het ken. Mag daar graag mee bezig zijn. Ik denk dat ik niet de enige was die zijn speakers thuis heel anders kent.

Het was een erg leuke dag in ieder geval. En nu weer wat bij geleerd :wink: .

Groet Roland

KT88

Berichtdoor KT88 » zo 14 okt 2007, 17:42

Roland schreef:De Yarland klonk ten opzichte van de wk ook een stuk meer forward en wat feller. de wk was duidelijk meer op flow (ja weet het ook even niet) getuned. Beiden versterkers pushpull kt88. De Wk in triode en de pro88se ultralinear meen ik. ( Sander vult dat morgen vast wel even aan, ik ben nog steeds aan het bijleren over buizenversterkers).

Even wat opheldering dan: de WK gebruikt dezelfde eindbuizen (KT88 beam-tetrodes) als de Yarland Pro88SE (verwarrend, SE wekt bij mij associaties met Single Ended).
Alleen staan die bij de WK "in triode", hetgeen wil zeggen dat de schermroosters aan de anode zijn verbonden.
De Yarland heeft de "Ultra-lineair" schakeling, waar de schermroosters aan aftakkingen op de primaire wikkeling van de uitgangtsrafo zitten.
Dat heeft tot gevolg dat de Yarland meer vermogen aan de luidsprekerklemmen kan ontwikkelen (ca. 50 watt /ch tegenover ca. 20W/ch voor de WK), maar ook een iets hogere uitgangsimpedantie heeft.
Dat wordt min of meer gecompenseerd door loop tegenkoppeling, die de WK NIET heeft.
M.a.w. de WK moet van zichzelf al een lage uitgangsimpedantie hebben om enige controle over de speakerbewegingen te houden (dempingsfactor).

Omdat dempingsfactor middels loop tegenkoppeling frequentieafhankelijk is, zal de grip aan de uiteinden van de frequentieband minder worden.
Bij een niet-loop tegengekoppeld ontwerp is deze factor constanter en bovendien vrijwel niet frequentie-afhankelijk.

Bij een tetrode/penthode versterker, ook al staat die in UL, is er iets meer interactie tussen de belasting en de versterker hoorbaar.
Aangezien de "grip" aan beide zijden van het frequentiespectrum afneemt, kan het voorkomen dat het midden iets geprononceerder wordt weergegeven, ook al omdat de meeste luidsprekers daar een vrij regelmatig impedantieverloop hebben zonder nare faseverschuivingen.
M.a.w. meer "presence", de versterker lijkt meer "forward" te plaatsen.

Wat je dan voornamelijk hoort is het verschil in karakter tussen de triode en de beam-tetrode.
Uiteraard zijn er meer factoren verantwoordelijk voor de "klank" van een (buizen) versterker, zo heb ik de WK inderdaad "getuned" naar mijn persoonlijke voorkeur.
En die is rust en terughoudendheid, dat klopt dan wel met de waarneming.
Ook een factor is de uitgangstrafo, twee van die van welke in de WK zitten kosten evenveel als een gehele Yarland Pro88SE..........

De schakelaartjes schakelden om tussen 0.47 uF 630V Wima MKP (de bekende rode vierkante blokjes) en twee stuks Clarity Caps 0.22 uF /400V in parallel, samen dus 0.44 uF.
De "missende" 0.03 uF in waarde is niet verantwoordelijk voor het klankverschil, wel de condensatorbouw en materiaalkeuze.
De Clarity geeft voor mij nog iets meer rust en neutraliteit, terwijl de laagcontrole nog een fractie beter lijkt te zijn.

Een jammerlijk bij-effect van het omschakelen was dat de Clarities blijkbaar een beetje ontladen waren, zodat het omschakelen met een oplaad-effect gepaard ging.
De bedoeling was om dit "seamless" te laten verlopen.

Enfin, genoeg over de versterkers.

Ik heb genoten van Sietse's creaties, en dan met name de grote Rambos.
Elders schreef ik al dat ze me heel erg deden denken aan mijn Maggies, en dat mag Sietse wat mij betreft al een heel groot compliment beschouwen. :wink:
Maar ook de kleinere versies deden het goed, uitgewogen en gebalanceerd. Mijn soort geluid, za'k maar zeggen.

De vloerstaanders van Edo klonken ook subliem, zeker gezien het formaat. Mooi in balans en in een kleinere ruimte lijke ze me helemaal ideaal.

En dan de Smackhorns van Pompebled: wat een geweld!
Was ik voorheen gewend de volumeregelaar rond de 12 uurs positie te hebben, hier was 10 uur al meer dan voldoende om "Planet Dada" van Yello op oorlogssterkte weer te geven.
Inderdaad had ik hier, net als Roland, nog iets meer laag verwacht, maar wat een enorm dynamisch bereik hebben die dingen!
Heel indrukwekkend, maar niet een speaker waar ik lang naar zou kunnen/willen luisteren thuis.

De Azumis van Roland kwamen in deze te grote ruimte niet helemaal goed tot hun recht, vond ik.
Nadat ze tegen de wand waren geplaatst, klonk dit al een stuk beter alhoewel naar mijn smaak de klank nog iets te fel was in het hoog.
Dat is bewust zo door Roland ontworpen heb ik begrepen.
In een kleinere ruimte komen ze zeker beter tot hun recht, dat heb ik al eerder mogen ervaren.

De Optimos van Timmerman deden niets spectaculair, maar stonden gewoon fijn muziek weer te geven.
Lijkt me echt een speaker om langere tijd thuis te beluisteren, ik denk dat het karakter dan door mij zeer wel gewaardeerd zou worden.
De schotel-tweak hielp zeker om de plaatsing wat beter te krijgen, de tweeters zouden feitelijk boven de bas/midjes moeten staan voor de gebruikelijke luisterpositie.

De Mordaunt-Shortjes tenslotte: naar mijn idee te klein voor de ruimte, en na alle geweld van de dag vielen ze mij wat tegen helaas.
Daarbij niet vergeten dat ik thuis naar ruim 5 m2 vlies zit te luisteren en dus "grote" weergave ben gewend.

De kleine Yarland FV34CIII versterker (klopt dat nummer nou? :wink: ) blijft me telkenmale weer verbazen.
Wat een karakter en fijnzinnigheid uit zo'n klein kastje!
T.o.v. de WK en de Pro88SE mis je uiteraard wat authoriteit en een stukje laag, maar met de juiste speaker/ruimte is dit gewoon een ongeslagen kampioen wat mij betreft.

De Pro88SE kende ik al wel van thuis, ik heb hier een beetje aan gemodificeerd en dat deed de plaatsing en rust veel goed.

Tenslotte de John Linsley Hood JLH-15 van Henry: ongehoord wat een single ended transistor aan kracht en controle in huis heeft!
Vroeger heb ik zelf de 10watts versie wel eens gebouwd, maar die was beslist niet zo goed als deze.
Henry heeft de voeding fors aangepakt en dat was duidelijk merkbaar.

Het karakter neigde wat naar een goede SE buis, ik vermoed dat er wel wat 2e harmonische vervorming in het spel is.
Maar soit, een goede substituut voor een single ended 300B, met wat transistorvoordelen en natuurlijk geen buisslijtage.
Mooi ontwerp!

De Astin Trew 3000 CD speler stond ook zijn mannetje, en gelukkig liet mijn gemodde Sony CDP-XA20ES ook geen steken vallen.

Al met al een zeer geslaagde dag, met erg leuke, interessante en aardige mensen die vol passie met hun hobby bezig zijn.

Volgend jaar weer, mannen (en Kees, kom je dan over alsjeblief? Ik heb je gemist....... :( ).
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

Hififiel

Berichtdoor Hififiel » zo 14 okt 2007, 19:45

Hallo Allemaal
Door een kabelstoring heb ik gisteravond geen foto`s meer kunnen plaatsen en heb ik vandaag de Moto GP gemist :lol: :(

Ik zal nu beginnen met het verkleinen van de foto`s en ze vanavond plaatsen.

8)
Waarom geen Vliezen? Ik mag geen Vliezen, het enig vlies dat mijn vrouw had heb ik verprutst ;)

Afbeelding

Terug naar “DIY Events door leden”