Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
dekkersj

Berichtdoor dekkersj » wo 30 mei 2007, 11:24

asterduc schreef:[...]

dekkersj schreef:De koeken en de bonbons vielen bij mij in alle geval erg in de smaak (weet niet van wie ze waren)!

van een belg natuurlijk.
Welk volk is er anders zo vriendelijk, loyaal en vrijgevig! ... en maken de beste friet, chocolade en koffiekoeken.

Ed.

Ik had het kunnen weten! Nogmaals bedankt, ze waren erg lekker.

Groet,
Jacco
Koolstof zit het best in potloden, zilver in sieraden en kurk als afdichting van flessen wijn of bier.

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » wo 30 mei 2007, 12:29

rho schreef:3) Was dat jouw vrouw/vriendin die zo blij was dat er ook eens iets zoals Tool gespeeld werd? Als ze het goed vindt zal ik volgende keer enkel metal en punk-rock meebrengen. Van de rest is er genoeg aanwezig op zo'n luisterdag. Kunnen we eens lekker doorbeuken. ;)

dat was mijn eeg, en wat mij betreft had er VEEL meer stevig materiaal gedraaid mogen worden. ik had een en ander bij me, maar helaas vond iemand het tot 2 keer toe nodig om "een goed gesprek" te hebben tijdens mijn 6 minuutjes luisteren, en de boel flink zachter te zetten.
we hebben na thuiskomst nog effies de tool cd hier opgezet, en ik ben eigenlijk toch wel redelijk tevreden met het geluid hier. gelukkig kan het altijd beter... :)
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » wo 30 mei 2007, 12:47

ook van mijn kant: geweldig georganiseerd! enorm bedankt, het was een bijzonder leerzame en luisterzame dag, en ik heb met volle teugen genoten.

de dingen die me opvielen... vergeleken met het geluid dat ik hier thuis heb (marantz sa7001 ki sacd speler, aaron 7 pre amp, aaron millennium 3 power amp, nordost red dawn snoertjes, verbouwde visaton skyline) was het geluid dat ik hoorde op de luisterdag over het algemeen een stuk nadrukkelijker in het midhoog en hoog. dit is iets waar ik persoonlijk niet zo ondersteboven van ben, en alhoewel ik weet dat het geluidsbeeld niet 100% vlak is uit mijn spekaers vind ik het toch een "rustiger" geluid geven dan de meeste systemen die ik op de luisterdag heb gehoord.

ik heb mijn oor goed te luisteren gelegd bij de scan speak monitoren, en was onder de indruk van het gedetailleerde geluid dat hieruit kwam. deze speakers zullen zeker een grondige luistersessie ondergaan voor een eventueel nieuw project voor mijn woonkamer. ook de thieles klonken heel helder, maar vallen helaas een tikkie buiten mijn budget... wellicht in de toekomst.

nogmaals hartelijk bedankt voor een zeer geslaagde dag, ik hoop een aantal van jullie nog een keer te mogen ontmoeten!

rho

Berichtdoor rho » wo 30 mei 2007, 12:56

anonamemouse schreef:
rho schreef:3) Was dat jouw vrouw/vriendin die zo blij was dat er ook eens iets zoals Tool gespeeld werd? Als ze het goed vindt zal ik volgende keer enkel metal en punk-rock meebrengen. Van de rest is er genoeg aanwezig op zo'n luisterdag. Kunnen we eens lekker doorbeuken. ;)

dat was mijn eeg, en wat mij betreft had er VEEL meer stevig materiaal gedraaid mogen worden. ik had een en ander bij me, maar helaas vond iemand het tot 2 keer toe nodig om "een goed gesprek" te hebben tijdens mijn 6 minuutjes luisteren, en de boel flink zachter te zetten.
we hebben na thuiskomst nog effies de tool cd hier opgezet, en ik ben eigenlijk toch wel redelijk tevreden met het geluid hier. gelukkig kan het altijd beter... :)

Dat is ook het enige wat me soms stoort op die dagen. Als er wat harder werk gedraaid wordt wil men nogal vlug iets anders op zetten of staat het blijkbaar vaak te luid, terwijl een pianoconcert aan 100dB moet beluisterd worden. Van mij mag dat, maar dan mag tool of wat dan ook toch ook wel ff stevig doorbeuken vind ik. Gelukkig hebben we dat dan op Edo's Thesis wel kunnen doen.

rho

Berichtdoor rho » wo 30 mei 2007, 13:03

anonamemouse schreef:ook van mijn kant: geweldig georganiseerd! enorm bedankt, het was een bijzonder leerzame en luisterzame dag, en ik heb met volle teugen genoten.

de dingen die me opvielen... vergeleken met het geluid dat ik hier thuis heb (marantz sa7001 ki sacd speler, aaron 7 pre amp, aaron millennium 3 power amp, nordost red dawn snoertjes, verbouwde visaton skyline) was het geluid dat ik hoorde op de luisterdag over het algemeen een stuk nadrukkelijker in het midhoog en hoog. dit is iets waar ik persoonlijk niet zo ondersteboven van ben, en alhoewel ik weet dat het geluidsbeeld niet 100% vlak is uit mijn spekaers vind ik het toch een "rustiger" geluid geven dan de meeste systemen die ik op de luisterdag heb gehoord.

Klopt. die indruk heb ik ook elke keer. Maar dat effect heb ik ook bij m'n eigen speakers als ze in Breda staan opgesteld. De eerste keer iets minder dan nu de derde keer (eerste keer had ik de Classic 180 bij). Over het algemeen is dat ook niet zo m'n smaak en ik was dus van mening dat de JA RM7i clones niet echt goed klonken in breda. Ik heb ze gisteren nog eens lekker laten spelen thuis en daar was de nadruk op hoog en hoog-mid veel minder.
Ik heb dan wel een redelijk goed gedempt luisterkamertje. Waarschijnlijk ligt het daar ook wel wat aan hoor.

Bij de Seas Excels had ik daar geen last van, hoewel uit metingen bleek dat de tweeter zo'n 5dB te luid zou staan. Dat vond ik wel vreemd. Ze klonken me heel evenwichtig en relaxed in de oren.

De Thiels kosten zowat evenveel als de Excels denk ik.

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » wo 30 mei 2007, 13:43

rho schreef:Dat is ook het enige wat me soms stoort op die dagen. Als er wat harder werk gedraaid wordt wil men nogal vlug iets anders op zetten of staat het blijkbaar vaak te luid, terwijl een pianoconcert aan 100dB moet beluisterd worden. Van mij mag dat, maar dan mag tool of wat dan ook toch ook wel ff stevig doorbeuken vind ik. Gelukkig hebben we dat dan op Edo's Thesis wel kunnen doen.

Hi this is Toni (girlfriend of Anonamemouse)
I am also of the opinion that there should be a wider variety of music to sample with the various speakers. This would give a better range of what each speaker can achieve as not everyone has the same music taste. I did find one cd tested to be very good and will most likely buy it even though it is not my usual listening genre. Granted, some heavier stuff played just sounded wrong on the speakers tested but its one way of differentiating between whats possible and whats not.
As I wasn't able to bring along some of my cds to test it proved to be harder to really experience the difference between speakers, which is why hearing Tool pleased me so much. I thank you for that :)

The speakers that did impress me the most that day were the "yellow banana" ones (says Menno! Talk about technical :lol: ) and the Scan Speak monitors.

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » wo 30 mei 2007, 14:12

ok, volgende keer neem ik wel, ac/dc, dreamtheater, metallica, tool en rage against the machine mee goed ? :P

Nadeel is alleen dat die cd's vaak klote geremasterd zijn. (met name dreamtheater)

En de dynamic sowieso niet echt heel groot is. Vandaar dat ik vaak met heel andere muziek naar mijn speakers luister.

fgroen

Berichtdoor fgroen » wo 30 mei 2007, 14:19

Tjeemig!

Ik zit hier ff 5 pagina's posts weg te werken sinds afgelopen vrijdag. Maakt dat ik die geweldige zaterdag als het ware opnieuw zit te beleven.

Ok van mijn kant alle hulde naar Jan en alle deelnemers. Geweldig initiatief, en een geweldige invulling.

Jan's idee om er de volgende keer ook een avond aan vast te plakken kan ik alleen maar verwelkomen. Helaas stond ik aan het eind van de middag een beetje achterstevoren in mijn schoenen omdat mijn vrouw een migraineaanval kreeg en dan zijn kinderen niet echt een bonus...

Voor mij waren ook de halve maantjes van Doppedoos een openbaring. Geweldig om te ervaren wat er met relatief weinig middelen voor elkaar te boksen is.

Ook Dré's monitors en Edo's Thesis speakers waren voor mij een hoogtepunt. Vooral die laatsten lieten een soort luchtigheid horen die je niet vaak tegenkomt.

Zoals hier en daar reeds is aangegeven, is het lastig om in de totaal verschillende context (acoustiek en elektronica) luidsprekers te kunnen vergelijken. Of om voor iemand te voorspellen hoe zijn luidspreker op een onbekende bron gaat reageren. Jan's eerdere opmerking om de volgende keer complete sets te demonstreren (dus speakers met "daarbij behorende" elektronica) snijdt wat mij betreft wel hout. Betekent de volgende keer wat meer sjouwen, en nog meer spullen in Breda!!! :P

Voor mij was ook het AB vergelijk met Ed's A4-tjes een verrassing. De troels-speakers klonken in een direkt vergelijk tam. We draaiden o.a. een stuk Cello waarbij de A4 van Ed het aanstrijken van snaren door de strijkstok veel duidelijker liet horen. De Troels speakers waren een stuk terughoudender en laid back.

Terug thuis klinken ze toch anders dan in Breda. Ik denk, dat naast de elektronica ook de luisterruimte een rol speelt. Ed's speakers zijn m.i. meer "analyse instrumenten", die een wat dodere acoustiek nodig hebben om tot hun recht te komen. De Troels speakers zullen in die omstandigheden dan te duf klinken. Dat doen ze in mijn luisterruimte (dik tapijt tegenover een houten vloer in mijn woonkamer) ook.

Het is wel de eerste keer dat die ring radiator mij kon bekoren. Eerdere ervaring deden mij zeggen dat het niet mijn kopje thee is, maar Ed had heb goed onder controle.

Ik moet zeggen dat ik ook behoorlijk verrast was door Carlo's monitors. Wat een puntige weergave!! Misschien iets té. Maar er was ook nog een probleem met wat weerstanden begreep ik. Tevens meende ik te bemerken, dat er een beetje een resonerend laag in zat (kwam voor mij naar voren bij het spelen van een stukje gitaarmuziek, waarbij de grondtonen van de gitaar te sterk waren en lang doorklonken). Wellicht dat een stukje BAF tussen speaker unit en poort een verschil maakt.

Al met al een geweldige dag. Super om een hele groep mensen die ik ken uit de virtuele wereld in levende lijve te ontmoeten. Dat is voor mij een bonus van onschatbare waarde.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » wo 30 mei 2007, 14:48

anonamemouse schreef:de dingen die me opvielen... vergeleken met het geluid dat ik hier thuis heb (marantz sa7001 ki sacd speler, aaron 7 pre amp, aaron millennium 3 power amp, nordost red dawn snoertjes, verbouwde visaton skyline) was het geluid dat ik hoorde op de luisterdag over het algemeen een stuk nadrukkelijker in het midhoog en hoog. dit is iets waar ik persoonlijk niet zo ondersteboven van ben, en alhoewel ik weet dat het geluidsbeeld niet 100% vlak is uit mijn spekaers vind ik het toch een "rustiger" geluid geven dan de meeste systemen die ik op de luisterdag heb gehoord.

Hier ontkomen we helaas niet aan in Breda. Het is daar hartstikke gezellig, maar je moet echt leren door die akoestiek heen te luisteren. Geen enkel systeem zal daar optimaal presteren, het is gewoon te onrustig van klank en te hard in het mid en hoog. Zaterdag was voor mij alweer de derde keer en ik begin er eindelijk een beetje aan te wennen en de systemen te kunnen waarderen door de akoestiek heen. Wat dat betreft vond ik ruimte 4 eigenlijk nog de beste, een gewone standaard rechthoekige kamer met het meest rustige geluid van alle 4.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » wo 30 mei 2007, 14:55

ruimte 4 was toch de "budget ruimte" ?

Die vond ik vrij vreemd eigenlijk qua klank, persoonlijk vond ik ruimte 1 (waar de monitors stonden en ucd van voodooless) meer op een huiskamer lijken.

Ik vond het eigenlijk niet zo heel vervelend om iets anders voor mijn speaker te hebben. Ik wil sowieso nog gaan upgraden dus ik kan dan gelijk luisteren wat zo ongeveer het verschil gaat worden.

asterduc

Berichtdoor asterduc » wo 30 mei 2007, 15:06

fgroen schreef:Tjeemig!
Voor mij was ook het AB vergelijk met Ed's A4-tjes een verrassing. De troels-speakers klonken in een direkt vergelijk tam. We draaiden o.a. een stuk Cello waarbij de A4 van Ed het aanstrijken van snaren door de strijkstok veel duidelijker liet horen. De Troels speakers waren een stuk terughoudender en laid back.

Terug thuis klinken ze toch anders dan in Breda. Ik denk, dat naast de elektronica ook de luisterruimte een rol speelt. Ed's speakers zijn m.i. meer "analyse instrumenten", die een wat dodere acoustiek nodig hebben om tot hun recht te komen. De Troels speakers zullen in die omstandigheden dan te duf klinken.

Kamerakoustiek: Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben Fokke.
Ik heb mijn A4's op punt gesteld in mijn studio / luisterruimte, en die is overvloedig gedempt.

Anderzijds heb ik ze laatst bij een kennis in een ruimte geplaatst zonder enige demping. Het rare was dat ze daar ook niet verkeerd klonken.
Misschien dat de kwaliteit van die ringstraler hier toch voor iets tussen zit.

Ed.

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » wo 30 mei 2007, 18:05

Nou ben ik vergeten te luisteren(lees vergelijken) naar de buizen ucd van dekkers :(, nouja volgende keer weer

fgroen

Berichtdoor fgroen » wo 30 mei 2007, 18:26

asterduc schreef:
Kamerakoustiek: Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben Fokke.
Ik heb mijn A4's op punt gesteld in mijn studio / luisterruimte, en die is overvloedig gedempt.

Anderzijds heb ik ze laatst bij een kennis in een ruimte geplaatst zonder enige demping. Het rare was dat ze daar ook niet verkeerd klonken.
Misschien dat de kwaliteit van die ringstraler hier toch voor iets tussen zit.

Ed.

Grappig.

Wat mij bij de Troelsen is opgevallen, is dat ze heel sterk reageren op hun omgeving. Akoestiek speelt een erg belangrijke rol, ik heb van CD speler moeten wisselen om een goed resultaat te krijgen (ik had eerst een VRDS-20 van Teac, en dat was een drama) en ook luidsprekerkabels kunnen het ding omtoveren tot een lieftallig speakertje (bijvoorbeeld met Linn K20) naar een brutaal monstertje (Inakustik LS-1002).

Ik heb op termijn nog wel wat plannen met dit speakertje. :twisted:

Hans Nootdorp

Berichtdoor Hans Nootdorp » wo 30 mei 2007, 21:26

Dus.....
de ideale luidspreker bestaat niet,
de ideale versterker bestaat niet,
de ideale CD-speler bestaat niet,
de ideale LS-kabels bestaan niet,
en de ideale luisterruimte bestaat ook al niet.
Kortom, onze hobby raakt voorlopig niet uitgesorven. Gelukkig maar. :)

We moeten het meer zoeken in combi's, lijkt het.

ps Het lijkt een beetje op de zoektocht naar de ideale vrouw. Die bestaat nl. ook niet... (volgens mij) :?
De soldeerbout staat weer even uit.... LM4780 versterker is klaar en speelt...Nu genieten van mijn HATT monitors.
Menhir 3 weg, mid/hoog passief gefilterd, DLCP voor filtering wooofer/midhoog, 2x UCD180 voor midhoog, 2x UCD400 voor de woofer

Martijn H

Berichtdoor Martijn H » wo 30 mei 2007, 21:28

Hans Nootdorp schreef:
ps Het lijkt een beetje op de zoektocht naar de ideale vrouw. Die bestaat nl. ook niet... (volgens mij) :?

Heb je weeres ruzie? :lol:

mvg,

Martijn
Dipool-monopool systeem Do it right, Do It Yourself~!!

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » wo 30 mei 2007, 21:42

Even over die monitors van Carlo waar ik wat metingen aan verrichtte omdat hij vond dat ze niet meer klonken. Nu, dat klopte op zich want met een nieuwe montage van zijn filter was de tweeter aan beide kanten omgepoold geraakt. De metingen waren nuttig in die zin, we hebben de tweeters goed gezet en zo hebben we geluisterd. Prima geluid, de monitors van Carlo klonken net zo fraai als dat ik van ze gewend was (even door de akoestiek heen luisterend want in een normale huiskamer klinken ze nog mooier).

Verder mogen er geen conclusies worden verbonden aan de metingen. Op de een of andere manier kwam de meetversterker (T-amp klasse D) in oscillatie als de monitors er met filter aangesloten op werden gezet. Dan kan je aan de meting wel zien of een tweeter goed staat of niet (geeft erg grote afwijking), maar het oplopende hoog van de meting moeten we laten voor wat het is. In werkelijkheid loopt het wellicht wat op, maar zeker geen 5 dB. Dat kan gewoon niet op basis van het filter dat er in zit en het rendement van woofer en tweeter. Ook liet de meting van de impedantie het net lijken of er kortsluiting in het hoog optrad. Aangezien dit correspondeert met een versterker die in oscillatie gaat, moeten we dit meetresultaat ook met een korreltje zout nemen. Wellicht gaan Carlo en ik dit nog een keertje uitzoeken, mocht hij er behoefte aan hebben.

Ik heb er nog over nagedacht, ook Edo er nog even naar laten kijken afgelopen zaterdag, maar de meetresultaten kunnen niet worden teruggevoerd op kapotte weerstanden of iets dergelijks, hoewel ik daar zelf in de drukte en haast eerst aan dacht. En daarmee helaas de nodige verwarring heb gesticht.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 30 mei 2007, 21:51

doppedoos schreef::?: iemand nog suggesties voor een andere tweeter in de d'appolito van de HMS :?:

Had zelf al in gedachte de XT-25 SC 50-04 van Vifa

hoezo eigenlijk? ik vond die Ti erg goed klinken hoor. of ben ik de enige fan van metal domes?

Maurice01

Berichtdoor Maurice01 » wo 30 mei 2007, 22:02

Henkjan schreef:
doppedoos schreef::?: iemand nog suggesties voor een andere tweeter in de d'appolito van de HMS :?:

hoezo eigenlijk? ik vond die Ti erg goed klinken hoor. of ben ik de enige fan van metal domes?

Nee, ik heb ze ook :)

Alleen bij Doppendoos klonken ze voor mijn beleving niet erg verfijnd.
Neemt niet weg dat het een schitterend ontwerp is, super Retro.

En de XT-25 kan on axis ook aardig hard zijn. ( weer mijn persoonlijke belevenis he )

asterduc

Berichtdoor asterduc » wo 30 mei 2007, 22:05

Henkjan schreef:

euhhm,

die tweeter klonk echt voor geen meter!
De rest (dus mid, laag en ja, zelfs sublaag) vond ik super.

Ed.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » wo 30 mei 2007, 22:07

Eens. Die tweeter, dat kan echt niet. Het zeer mooie project verdient beter. Het was als geintje begonnen volgens doppedoos, dit project, maar het is zo geslaagd dat het pas echt af is met een goede tweeter. En dan ook niet meer filteren met 22uF eerste orde, daar kom je echt niet mee weg!

rho

Berichtdoor rho » wo 30 mei 2007, 22:30

Hmmm, ik wou het al niet zeggen na al die mooie commentaar, maar die tweeter vond ik ook redelijk... slecht, laten we maar zeggen. De rest was inderdaad heel mooi, maar door die tweeter was het plezier er voor mij nogal vanaf.

Wat de monitors van Carlo betreft: Na enig denkwerk kwamen we er ook niet uit wat het zou kunnen zijn met die tweeters. (ik denk dat ik er met Peter Geerts nog over heb nagedacht ... of wie was dat weer die naast me zat toen ...) Jeroen, je verklaring maakt weer heel wat duidelijk. Ik vond het al niet kunnen dat een tweeter die 5dB te luid staat niet te schel overkomt.

doppedoos
Ook commercieel actief

Berichtdoor doppedoos » do 31 mei 2007, 6:37

@ Henkjan, Maurice
Wat is slecht klinken? Sluit me dan bij Maurice aan; Het kan wat verfijnder en het is 'de zwakste schakel' van het setje. Zelf dacht ik in het begin dit ook al te horen en heb het proberen te vergelijken met de Mini TL met VifaXT 25TG30-04 tweeter ( viewtopic.php?p=26581&highlight=#26581)
Het probleem is bij zo'n vergelijk dat het middengebied zoooo anders (beter) klinkt bij de d'appolito dat je het hoog al snel 'vergeet'. Als je dan op een luisterdag bent hoor je weer heleboel echt mooie tweeters! en kan ik me alleen maar aansluiten bij de anderen: Dit kan beter! Denk ook dat dit project net dat iets beters verdient.

@Jeroen
Filter nu met 20 uF! dat is toch een heel verschil :wink: . Denk je dat dat niet goed gaat? Vond het juist zo lekker simpel! Net als mn buizen versterkers 8) daar is meer dan de helft uitgeknipt en het wordt alleen maar beter :lol:
Volgens j. d'appolito zou ik dan naar 3de orde moeten? Of denk je hier anders over??

Albert Einstein tegen zijn vrouw: Alles is relatief, behalve mijn liefde voor jou

Misschien dit toppic verder laten gaan bij het draadje van de HMS
viewtopic.php?t=3083&start=150

Groet, Simon

CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » do 31 mei 2007, 20:45

jeroen_d schreef:Even over die monitors van Carlo waar ik wat metingen aan verrichtte omdat hij vond dat ze niet meer klonken. Nu, dat klopte op zich want met een nieuwe montage van zijn filter was de tweeter aan beide kanten omgepoold geraakt. De metingen waren nuttig in die zin, we hebben de tweeters goed gezet en zo hebben we geluisterd. Prima geluid, de monitors van Carlo klonken net zo fraai als dat ik van ze gewend was (even door de akoestiek heen luisterend want in een normale huiskamer klinken ze nog mooier).

Verder mogen er geen conclusies worden verbonden aan de metingen. Op de een of andere manier kwam de meetversterker (T-amp klasse D) in oscillatie als de monitors er met filter aangesloten op werden gezet. Dan kan je aan de meting wel zien of een tweeter goed staat of niet (geeft erg grote afwijking), maar het oplopende hoog van de meting moeten we laten voor wat het is. In werkelijkheid loopt het wellicht wat op, maar zeker geen 5 dB. Dat kan gewoon niet op basis van het filter dat er in zit en het rendement van woofer en tweeter. Ook liet de meting van de impedantie het net lijken of er kortsluiting in het hoog optrad. Aangezien dit correspondeert met een versterker die in oscillatie gaat, moeten we dit meetresultaat ook met een korreltje zout nemen. Wellicht gaan Carlo en ik dit nog een keertje uitzoeken, mocht hij er behoefte aan hebben.

Ik heb er nog over nagedacht, ook Edo er nog even naar laten kijken afgelopen zaterdag, maar de meetresultaten kunnen niet worden teruggevoerd op kapotte weerstanden of iets dergelijks, hoewel ik daar zelf in de drukte en haast eerst aan dacht. En daarmee helaas de nodige verwarring heb gesticht.

Dank je Jeroen,nu is het voor ons allen weer `n stuk helderder allemaal :wink:
En de behoefte om het allemaal nog eens na te meten is er zeker.Misschien gelijk wat weerstanden meenemen :twisted:

audioot
In memoriam †

Berichtdoor audioot » do 31 mei 2007, 20:55

en toch vond ik hem zeer goed klinken carlo
mvg
audioot

CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » do 31 mei 2007, 21:00

audioot schreef:en toch vond ik hem zeer goed klinken carlo
mvg
audioot

Ik was ook niet ontevreden :wink:

En je bent natuurlijk vrij om ook zo`n setje te maken.Heb het belangrijkste in m`n Topic staan en als je meer wil weten dan hoor ik het wel via PM.

Terug naar “DIY Events door leden”