Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 27 mei 2007, 12:21

De Philipsen, met de Moon ging het een stuk beter in het hoog maar vanwege het late tijdstip heeft Ed dat niet meer kunnen horen. Een laatste omwisseling zat er niet meer in.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

ralf

Berichtdoor ralf » zo 27 mei 2007, 12:37

zeer hoog niveau van speakers alhier
was helaas verhinderd, maar wel grappig om te horen dat de focal/scanspeak monitors erg goed beoordeeld worden
ik vraag me allen af of dit met het seriefilter van Jeroen is of het parallel
filter wat ik zelf gebruik in de Ultimo, met dezelfde focal tweeter

mikekiwi

Berichtdoor mikekiwi » zo 27 mei 2007, 12:51

rho schreef:@ Mikekiwi:
1) Mooie foto's!!!
2) Die monitors met die gele conus zijn van mij. Het zijn Josepf Audio RM7i clones (meer look-alikes).
3) Was dat jouw vrouw/vriendin die zo blij was dat er ook eens iets zoals Tool gespeeld werd? Als ze het goed vindt zal ik volgende keer enkel metal en punk-rock meebrengen. Van de rest is er genoeg aanwezig op zo'n luisterdag. Kunnen we eens lekker doorbeuken. ;)

Dank je! Nee, dat was niet mijn vrouw/vriendin, maar als ik het wel heb van degene die op de foto met dat stapeltje cd's op jouw speakers bezig is...
Net je topic doorgenomen over de RM7i-clones; vond het zelf dus erg prettig klinken!

doppedoos
Ook commercieel actief

Berichtdoor doppedoos » zo 27 mei 2007, 12:56

@Mikekiwi
Mooie foto's!! lijken wel professionele kunst foto's! Kunnen inderdaad zo in een tijdschrift!!
Groet , Simon

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 27 mei 2007, 13:01

ralf schreef:zeer hoog niveau van speakers alhier
was helaas verhinderd, maar wel grappig om te horen dat de focal/scanspeak monitors erg goed beoordeeld worden

Seriefilter. Zoals je wellicht weet maakt mij serie of parallel in principe niet uit, maar in dit geval (zoals trouwens vaker bij 2-weg systemen) pakt seriefilter beter uit. Je moet de midwoofer nogal dempen. In de parallelle versie leidde dit tot teveel verlies boven 1000 Hz. In de seriefilter variant blijft het niveau tussen 1000 en 2000 Hz beter behouden en kan de midwoofer zijn kwaliteiten daar tonen. De luisterervaring van dre bevestigde dit, meer evenwicht en meer detail. Met tevens als gevolg een subjectief ervaren strakkere bas.

Probeer maar eens, zie schema hieronder. Blauw was het oude filter, groen is het seriefilter (plotjes op 15 graden, speakers dus slechts licht ingedraaid). Je zult wel eerst moeten wennen aan het rustiger geluid, klinkt minder spectaculair, eerst even rustig door je CD-verzameling heen gaan voordat je gaat horen wat de meerwaarde is. N.B. plotjes zijn natuurlijk alleen geldig voor de kast van dre, ik neem aan dat die van jou anders is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op zo 27 mei 2007, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

dre

Berichtdoor dre » zo 27 mei 2007, 13:04

ralph vroeg:

het was het seriefilter van jeroen.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 27 mei 2007, 13:06

drie minuten eerder :lol:

ralf

Berichtdoor ralf » zo 27 mei 2007, 13:17

bedankt Jeroen
toch van plan het filter extern te bouwen
ga toch het seriefilter eens bouwen en vergelijken
mijn scanspeak reference monitors zijn n u af dus weer tijd voor iets anders

doppedoos
Ook commercieel actief

Berichtdoor doppedoos » zo 27 mei 2007, 13:44

:?: iemand nog suggesties voor een andere tweeter in de d'appolito van de HMS :?:

Had zelf al in gedachte de XT-25 SC 50-04 van Vifa

Zie ook: viewtopic.php?t=3083&start=150

reacties gaarne op draadje geven van de HMS...hier is het off topic...

Groet, Simon

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » zo 27 mei 2007, 14:50

Ziet er uit alsof het heel leuk geweest is! Over de mooi gefineerde monitors met scanspeak woofer en focal tweeter kan ik geen info vinden. Iemand misschien een linkje?
Klinkt dat ding nog een beetje? :D

EDIT: domdom.... Ik had de laatste reacties in dit topic nog niet gelezen voor ik mijn post plaatste :oops: Als er toch meer info is, dan graag.

dre

Berichtdoor dre » zo 27 mei 2007, 15:06

helaas weinig info,omdat ik er geen foto`s van heb gemaakt tijdens de bouw.
het gaat om de scan-speak 18w/8531g00 en de focal tc120 td5.
afgefineerd met birdseye maple en gelakt met rustins plastic coating
20 liter gesloten,kast 30mm mdf en de baffle 60mm.

sven

Berichtdoor sven » zo 27 mei 2007, 16:18

Hallo allemaal,

Gisteren was een geweldig geslaagde dag wat mij betreft. Zeer goed georganiseerd door Jan, waarvoor dikke proficiat en dank. Wat ik vooral leuk vond was de mogelijkheid om eigen muziek te beluisteren. Kwestie van eens te vergelijken met wat ik thuis heb.
@ Rho : Volgende keer zal ik "echte" Metallica meebrengen.

Creaties die me bijgebleven zijn : Thesis van Edo, qua klank helemaal mijn ding. De monitor van Dre met Focal tweet, hier hoorde ik Nils Lofgren echt life. De halve maan van Doppedoos, spijtig dat ik hem maar even heb kunnen beluisteren. De J.A.RM7 van Rho en de Troels van ??? (kan effe niet op de naam komen...sorry) welke supermooi met fineer afgewerkt waren........ en zo kan ik nog even doorgaan. Alle creaties die er stonden waren zeker de moeite waard om te bekijken en vooral beluisteren.

Kortom, ik heb me zeer goed geamuseerd en weer wat bijgeleerd. Het doe het zelf virus is weer aangewakkerd bij mij en zodra ik in m'n huis een beetje klaar ben, ga ik zeker weer aan de slag.
Complimenten aan iedereen die er was en ik zie reeds uit naar een volgende luisterdag.

Sven

rho

Berichtdoor rho » zo 27 mei 2007, 17:07

jeroen_d schreef:De Philipsen, met de Moon ging het een stuk beter in het hoog maar vanwege het late tijdstip heeft Ed dat niet meer kunnen horen. Een laatste omwisseling zat er niet meer in.

Ahzo, dat verklaart al wel iets.

@Sven: Ik heb hier ook nog wel wat harder werk liggen. Misschien moeten we dan eens een metal-luisterstint inlassen voor de liefhebbers. :)

GerardJ

Berichtdoor GerardJ » zo 27 mei 2007, 20:08

Jan,

Hartelijk dank voor een prima georganiseerde luisterdag gisteren.

Groeten,

Gerard

PS. Jammer van je eindversterker, ik hoop dat je hem weer snel aan de praat krijgt.

sven

Berichtdoor sven » zo 27 mei 2007, 20:34

@ Rho, goed idee. Ik ben direct van de partij. Heb hier nog een Duits groepje liggen. Klinkt alleen lekker als het hard staat.

Misschien niet ieders favoriet, maar ik vind ze wel goed : Rammsteinn.

Sven

audioot
In memoriam †

Berichtdoor audioot » zo 27 mei 2007, 23:10

en de opnames zijn prima
audioot

doppedoos
Ook commercieel actief

Berichtdoor doppedoos » ma 28 mei 2007, 8:24

Kwam deze foto tegen....

weet iemand wat dit voorstelt?:

Afbeelding

Groet, Simon

SARK

Berichtdoor SARK » ma 28 mei 2007, 8:36

Staat op de print "Switched Attenuator" :wink:
Linkje
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

doppedoos
Ook commercieel actief

Berichtdoor doppedoos » ma 28 mei 2007, 9:51

Thanks Sark!
Had al zo'n vermoeden! maar kon de tekst niet duidelijk lezen.
Ga redelijk snel beginnen met het bouwen van een nieuwe buizenversterker samen met Daddy. Hij denkt, ik bouw O:)
Juist met die buizenversterkers heb ik gemerkt dat een stappenschakelaar onmisbaar is. Vind dit wel een hele relaxte uitvoering van een stappenschakelaar en na het lezen van het linkje zie ik dat er ook nog een selectie mogelijkheid is voor de inputs en een aan/uit functie :!:
Eigenlijk precies wat ik zoek!! Jammer dat ik het niet gehoord heb, gelukkig dat er foto's zijn!!
Wil dit alleen gebruiken als het minstens net zo goed is als bijvoorbeeld DACT potmeters. Iemand ervaringen mee? wie heeft dit printje gebruikt en waarin?
Groet, Simon

Porcino

Berichtdoor Porcino » ma 28 mei 2007, 10:22

Als ik het goed weet is hij van VooDooless, ik zag dat hij aan de moon CD speler zat... (moon/Halve maan, voorbestemd? :p)
"I prefer Coffee for Mental Stability!"

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 28 mei 2007, 10:28

Idd een zéér fraaie stappenschakelaar. Ik denk dat ik tzt ook maar eens zo'n ding ga doen als ik een fraaie voorvertserker wil bouwen..

Ik vind de foto's ook bijzonder geslaagd, echte kunststukjes!!!

Wowly

rho

Berichtdoor rho » ma 28 mei 2007, 13:04

sven schreef:@ Rho, goed idee. Ik ben direct van de partij. Heb hier nog een Duits groepje liggen. Klinkt alleen lekker als het hard staat.

Misschien niet ieders favoriet, maar ik vind ze wel goed : Rammsteinn.

Sven

Van Rammstein heb ik zelf ook wel een CDtje of 3 liggen. :) (Mutter, Reise reise en Rosenrot)

audiomanics

Berichtdoor audiomanics » ma 28 mei 2007, 16:39

't ging er ook wel heftig aan toe soms?? :shock:
Afbeelding

Mooi dat ik hier ook nog kan meegenieten van al die fraaie bouwsels..

Kees
Leather Cables by TechGraphix
---- sex for the ear ----

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 28 mei 2007, 17:20

Ja die subs gingen wel heftig tekeer. Anderen mogen vertellen wat ze van de ZiZoKlo vonden, maar voor mij waren er interessante zaken te horen. Die Vifa M26 was echt heel erg goed tot in de wat hogere regionen in de subsectie, maar liet wat liggen in het ultralaag (min 40 Hz) waar de Tumult nog veel resolutie liet horen (veel meer dan mijn zizoKlo). Je kon bij de DVD van Marcus Miller duidelijk horen dat de 20 Hz tonen nog goed gedefinieerd werden getoond, waar die van mij door al zijn traagheid toch een wat meer diffuus beeld liet horen. Wel ging ie idd lager dan de Tumult :twisted: . Eerlijk gezegd heb ik liever een sub die goed gedefinieerd de 20 Hz weergeeft dan een sub die de 13 Hz nog weergeeft maar dit wat fuzzy doet. Alleen heb ik niet de ruimte om er 750€ voor uit te geven. De andere heb ik niet zo goed gehoord, maar de Dubbel peerless in de ronde behuizing had wel een lekkere 100 Hz "punch" :D

Het leukste is dat ik denk dat sommigen voor het eerst hebben meegemaakt wat een ultrasub vermag; gewoon druk op je oren en je lichaam ipv muziek zoals je die hoort bij 100 Hz en daarboven. Voor mij persoonlijk voegt het ultrasubgeluid veel toe aan de muziekbeleving, al is het wel een kostbare. Voor dat kleine beetje moet je erg veel investeren in ruimte en prijs. Wat dat betreft is het geld wat mijn mid-woofer van scanspeak moet kosten een bijzonder rendabele investering ( vééél betrokkenheid, accuratesse, beleving, groot energiespectrum noem maar op).

Ik vond het erg leuk om de zizoklo aan de anderen te tonen!

Wowly

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » ma 28 mei 2007, 18:07

Die tramkaartjes tikker (volumeregelaar :P ) is idd van voodooless.

Leuk ding, is volledig passief, enkel de aansturing er van niet.
Zeer leuk ding, en heel gemakkelijk.

Je moet maar fftjes aan voodooless vragen wat het kost, hoe het werkt etc etc etc...

Terug naar “DIY Events door leden”