Waarom tot opheden nog geen DDIY 2007

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
blu_line

Waarom tot opheden nog geen DDIY 2007

Berichtdoor blu_line » wo 07 mar 2007, 8:14

Hierbij wil ik even een korte verklaring afgeven mbt het uitblijven van een uitnodiging voor de DDIY 2007.
In November/December 2006 zijn we benaderd door Elektuur om een samenwerking op te zetten. Besprekingen verlopen langzaam omdat dit in de alreeds spaarzame vrije tijd moet gebeuren.

Aankomend vrijdag hebben we een 2de gesprek en vandaar uit zal een besluit genomen gaan worden.

We zien zowel voordelen als nadelen in de voor gestelde samenwerking.
Een enkeling onder jullie is daarvan op de hoogte en hebben we geconsulteerd.

Voordelen naar ons idee zijn :
- Mogelijkheid tot professionalisering
- Betere Locatie
- Een nog mooier (internationaal) programma

Nadelen naar ons idee zijn :
- Entree zal duurder kunnen worden
- Commercieler

DDIY is opgezet voor jullie en wordt breed gedragen en ondersteund door jullie ! We stellen iedere mening op prijs.

mvg

DDIY Audio team

sietse

Berichtdoor sietse » wo 07 mar 2007, 11:56

Dan zou het wel eens zo kunnen worden, dat één dag niet voldoende is i.v.m. zowel hobby- als wel commercieel aanbod voor demo's.
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !
Maar ja, viewtopic.php?f=15&t=4440 ????

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 07 mar 2007, 13:04

prof hulp zou zeer goed kunnen uitpakken, mits er aan de geest van het event maar niet wordt gesleuteld. zelfs vanuit het oogpunt van commercieel betrokken in de zelfbouw ben ik van mening dat het event in de kern de opzet "voor en door hobbyisten" moet houden. als daar dan een schil met commeciele presentaties omheen komt kan dat de waarde van het event voor zowel diy-ers als bedrijven wel vergroten.

vergelijk ik DDIY met de beurs in Gelsenkirchen (alleen bedrijfspresentaties) dan zorgt een opzet als DDIY voor een veel grotere betrokkenheid, meer nieuwe en bijzondere ideeen voor t voetlicht.

meerdere dagen... weet t niet, zo'n 1 dags event heeft als extra bonus dat het als ontmoetingsplek beter draait, bij meer dagen loop je minder makkelijk mensen tegen t lijf.

algemeen: goed te zien dat er door Elektuur meer leven in de zelfbouwscene in NL wordt geblazen

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » wo 07 mar 2007, 15:25

Hoi

Goed dat nu in ieder geval duidelijk is waarom het allemaal wat langer duurt.

Ik ben maar 1 keer op een DDIY dag geweest. Het belangrijkste element lijkt me naar elkaars zelfgebouwde luidsprekers kunnen luisteren en elkaar eens in het echt zien.

Wat me ook erg belangrijk lijkt is dat zon dag de mogelijkheid biedt om nu eens echt ontwerpen te zien en te horen die ver van de (comm.) mainstream afstaan. Breedbanders, dipolen, etc.

Als er betere ruimtes zijn om de luidsprekers te beluisteren vindt ik een iets hogere entree geen probleem.

Een tweede dag is ook geen slecht idee. Zeker als dat inhoud dat je niks meer hoeft te missen. Vorige keer was het of ik ga naar dit en mis dat en vice versa.

Het zou wel erg leuk zijn als het zou lukken bijvoorbeeld Bernd Timmermans van Hobby Hifi langs te laten komen. (of bijt dat de elektuur?)

Groeten Roland

Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi

Berichtdoor Geenius » ma 12 mar 2007, 10:40

Ik heb vroeger op de luisterdagen die door Elektuur werden georganiseerd n.a.v. de Luidspreker Specials gestaan. Prima sfeer. :)
Alles kleiner dan een 15" is een middentoner :wink:

blu_line

Berichtdoor blu_line » di 13 mar 2007, 10:57

Wat moest je destijds betalen voor de entree Tony ?

Hoe was dat opgezet ?

Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi

Berichtdoor Geenius » wo 14 mar 2007, 10:38

Ik weet niet meer wat de entreeprijs was, da's jaren terug. Het was een keer georganiseerd in een Van der Valk hotel, je had toen in een centrale hal allerlei stands waar je dingen kon kopen, daar omheen was een groot aantal luisterruimtes waar je van alles kon luisteren van importeurs maar ook van zelfbouwers.
Alles kleiner dan een 15" is een middentoner :wink:

NurEinTier

Berichtdoor NurEinTier » wo 21 mar 2007, 2:05

Als internationale gast wil ik deze graag zien

http://www.capaciti-diy.com/

Esl's modules en kits voor een betaalbare prijs.
Op de duitse zelfbouw gathering hebben ze ook gestaan.

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » zo 06 mei 2007, 20:18

Zijn er al weer vorderingen?
Als er nog problemen zijn; misschien helpt het om het hier op 't forum te melden: ik weet zeker dat er mensen zijn die kunnen en willen helpen. Als er iets is wat ik kan doen, dan hoor ik dat graag.

Terug naar “DIY Events door leden”