ZBA op Dutch Audio Event?

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
cve

Re: ZBA op Dutch Audio Event?

Berichtdoor cve » vr 06 mar 2020, 11:36

wie weet heeft iemand nog wel een Extrema rondslingeren ?

Rondslingeren nog wel, alsof dat ding zonder er erg in te hebben ineens verdwijnt. :lol: :lol: :lol:

Corona
Ik heb ja/nee/geen mening.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » vr 06 mar 2020, 11:47

John P schreef:Voor 10 euro een interlink maken onder begeleiding? Beetje draadstrippen, solderen, krimpen en een mooi sokje eromheen zodat het geluid niet koud wordt in de winter.

Klein koelkastje erbij voor de broodnodige cryogene behandeling. :lol:

cve schreef:
wie weet heeft iemand nog wel een Extrema rondslingeren ?

Rondslingeren nog wel, alsof dat ding zonder er erg in te hebben ineens verdwijnt. :lol: :lol: :lol:

Corona

Was er niet een forumlid uit Wormer die zo'n monster had gebouwd ? :mrgreen:

cve

Berichtdoor cve » vr 06 mar 2020, 15:01

Was er niet een forumlid uit Wormer die zo'n monster had gebouwd ? :mrgreen:

Ja, die ja. Ding verbruikt meer stroom dan een Tesla. Als de ExtremA aanstaat is er geen laadpaal meer waar prik uitkomt. :lol:
Ik heb ja/nee/geen mening.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » vr 06 mar 2020, 16:43

ATFW!

Anti Tesla Front Wormer! :rock:

Goed initiatief want electrisch rijden is niet milieuvriendelijk! :-&

motoindo

Berichtdoor motoindo » vr 06 mar 2020, 16:58

Even puur kijkend naar de rol van de ZBA als groep en niet naar onze individuele minidsp, mfb en rumoh handel :

jeroen_d schreef:De eis van de organisatie zal dus vooral zijn: kom met een professionele opzet die goed overkomt bij het publiek. Het belang van de organisatie is vooral veel goede exposanten en veel bezoekers hoe meer hoe beter.

Klopt, met als aanvulling een opmerking die ik vorig jaar een aantal malen kreeg: dat we dan misschien geen super gelikte stand hadden maar ons verhaal & geluid & innovatieve product dat ruimschoots compenseerde. Ik denk dat vooral op het gebied van kennis en kunde ZBA een hoop te bieden heeft.

SSassen schreef:Goed, er zit weer beweging in. De organisatie wil graag weten hoe wij onze aanwezigheid gaan vormgeven, ik proef een beetje angst dat we, nuchter als zelfbouwers doorgaans zijn, gaan ageren tegen de fabrikanten van dure accessoires en apparatuur. Dat was ik niet van plan, maar laten we eens kijken of we een opzet kunnen verzinnen met daarin in grote lijnen hoe we zo’n dag gaan invullen?

Angst is misschien een beetje te groot woord, dat speelde wellicht meer bij de xFi organisatie die als importeur van diverse stekkers & kabels daar zelf duidelijk meer gevoelig voor was. Hifi.nl vertegenwoordigd weliswaar ook die markt maar ik voel toch een duidelijk verschil in de communicatie tussen beide, ze lijken er wat meer boven te staan. Een aantal hifi.nl recensenten is zelf trouwens uitgesproken kritisch over snakeoil producten maar zal dat om begrijpelijke redenen niet van de daken schreeuwen.

De kernvraag van Hifi.nl is wat voor meerwaarde deelname van ZBA aan de xFi/DAE biedt. Ze zien zichzelf als communicatie vehikel tussen het audio industrie verkoopkanaal en de consument en willen graag van ons horen hoe wij daarin een positieve rol denken te kunnen spelen. Aansluiting als liefhebbers met een wens tot kennisdeling is hun te vaag, er moet duidelijk sprake van een gain zijn.

Henkjan schreef:Dat ook, maar vooral ook de bijzondere unieke dingen die je alleen maar bij zelfbouw ziet.

Als ik de handel moet geloven staat het er reeds vol met bijzondere unieke dingen :hide:

SSassen schreef:
Henkjan schreef:Heeft men een hint gegeven over de soort ruimte die voor ons beschikbaar is?
En voor ons zelf de vraag: willen we ook sets laten horen, of alleen laten zien en uitleggen?

Nee. Ik denk dat we iets alternatiefs moeten overwegen, alleen sets luisteren brengt volgens mij niet direct de boodschap over dat zelfbouw loont. Een stuk educatie en wat handvaten voor wat betreft deze hobby interessant maakt lijkt mij wel nuttig.

De hele xFi staat reeds vol met sets, het is volgens mij een gemiste kans als wij daar 1:1 op aansluiten. Ben het met Sander eens dat educatie een beter handvat voor meerwaarde biedt. Wat voor kennis, tips en trucs kunnen we bedenken die zich in een demo / project laten gieten waar de gemiddelde bezoeker van denkt dat ga ik thuis meteen uitproberen ! De reden waarom SnakeOil zo popi is onder de audiofilia is omdat het gemiddelde technische kennis niveau laag is. Wat voor Nemo achtige proefjes kunnen we bedenken om te laten zien hoe je je set simpel naar een hoger niveau kan tillen. Zoals bijvoorbeeld de opmerking uit de MFB op impulsgecompenseerde woofers draad dat niet aangesloten drivers in een demo ruimte sublaag opvreten, is dat in een demo te gieten ? Of het express in tegenfase aansluiten van een set - iets wat ik nog regelmatig tegenkom 8-[

John P schreef:Voor 10 euro een interlink maken onder begeleiding? Beetje draadstrippen, solderen, krimpen en een mooi sokje eromheen zodat het geluid niet koud wordt in de winter.

Neem je interlink mee naar de zba stand en doe een gratis nultest, heeft zeker een educatieve insteek al weet ik niet of de organisatie dit als meerwaarde beoordeelt :hide:

[ Bekijk op youtube ]
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

WrineX

Berichtdoor WrineX » zo 08 mar 2020, 22:08

wij gebruikte de null test altijd op mijn studie, voor encodings/compressie. Losssles vs de rest :) fijne test want je hoort wat het verandert heeft :)

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 13 mar 2020, 15:35

Heren, er is kennelijk weinig animo om op dit event aanwezig te zijn, gezien het aantal reacties in dit topic of via PB. Helaas heb ik niet de tijd, of goesting, om de kar alleen te gaan trekken dus ik laat de organisatie weten dat wij afzien van aanwezigheid op dit evenement.
Mediocre is not my middle name.

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 13 mar 2020, 21:42

SSassen schreef:Heren, er is kennelijk weinig animo om op dit event aanwezig te zijn, gezien het aantal reacties in dit topic of via PB. Helaas heb ik niet de tijd, of goesting, om de kar alleen te gaan trekken dus ik laat de organisatie weten dat wij afzien van aanwezigheid op dit evenement.

Denk dat met de huidige stand van zaken er geen event gaat zijn Sander...

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 13 mar 2020, 21:52

Eind September? Ik denk dat dit alles dan allang al achter ons ligt.
Mediocre is not my middle name.

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 13 mar 2020, 22:02

Ik hoop het...de gevolgen zullen misschien nog voelbaar zijn...

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 14 mar 2020, 0:37

Ben toch bang dat de animo om audio zelf te bouwen een soort van persoon op persoon geburen is. Hetzij erfelijk, hetzij via studievrienden, hetzij via collega's. Heb zelf eigenlijk niet zo het idee dat dat iets op een commercieel audio evenement te zoeken heeft.
Peter de Jong

motoindo

Berichtdoor motoindo » di 31 mar 2020, 16:25

Zojuist verstuurd :

Hoi Ivo,

Na overleg binnen de ZBA gelederen is besloten om vooralsnog van verdere DAE deelname af te zien omdat er te weinig aanknopingspunten gevonden zijn om aan de eerder gestelde eis voor meerwaarde aan dit event te kunnen voldoen. Onze wens om kennis, kunde en producten met een breder publiek te delen blijft onverminderd van kracht, maar er is besloten eerst te kijken of e.e.a ingepast kan worden in onze bestaande DIY events en luisterdagen. Ik zelf wil als Piratelogic hier een fiks grotere rol in gaan spelen en zal daarom dit jaar deelname aan de DAE voorbij moeten laten gaan.

--
Met vriendelijke groeten,

Chris Camphuisen
Piratelogic Audio
0643871211
@motoindo
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

Terug naar “DIY Events door leden”