ds23man schreef:VintageHarry schreef:Maar MFB is bedoeld voor een gesloten kast....
Klopt niet helemaal, in theorie zou het ook moeten werken met open baffle. Alleen moet iemand dat eens proberen...
ja volgens mij moet dat werken net als servo woofers. nu ben ik absoluuuuuuuuut geen expert op dat gebied, maar lijkt mij heerlijk goede bass met de voordelen van MFB (en helaas giga veel power en super veel membraan oppervlakte of grote uitslag

klein puntje nog, ik kwam er achter waarom ik mijn speakers zo zacht vond staan. ten eerste omdat ik er precies tussen in zat... open baffle dus precies op een 0. maar daarnaast heb ik de MiniDsp die maar 0.9 RMS Volt output heeft..... extreem laag zelf onder consumenten voltage. de versterkers van Henkjan hebben een vrij lage gain.... die 2 matchen niet. vandaar dat ik dacht er is iets mis was, op mijn lelijke versterker heb ik veel meer headroom. di9e heeft dus een veel grotere gain en waarschijnlijk zelfs veeeeeel lager vermogen dan de versterkers van Henkjan.
nogmaals bedankt voor het lenen ! mooie kleine units !