9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
AatV

Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020

Berichtdoor AatV » zo 02 feb 2020, 23:51

Heb mijn tijd (behalve de demonstratie van Wrinex' produkten) voornamelijk besteed aan de wedstrijd speakers.
En (buiten het feit dat het altijd nog beter kan) onder de indruk van de ernst en de moeite die er aan besteed is om dit tot een echte wedstrijd/vergelijking van te maken. =D>
Het viel me vooral op hoe stil het kan zijn bij de luistersessies. Uniek tijdens luisterdagen!
(voor mij was de top drie, in willekeurige volgorde : SSassen, Mtraxx en Dre. Niet dat het iemand interesseerd maar toch :lol: )
Voor de rest als altijd een goede sfeer, toch weer verrassingen en het feit dat je in Slangenbeek prima hamburgers (met friet) kunt nuttigen.

groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op ma 03 feb 2020, 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.
That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

SSassen

Berichtdoor SSassen » zo 02 feb 2020, 23:56

WrineX schreef:
SSassen schreef:Akoestisch hoogtepunt voor mij tijdens de luisterdag waren Joppe z’n magnetostaten > prijs-kwaliteitverhouding = onverslaanbaar!

dank u ! dat is leuk om te horen ! geeft weer energie om er mee verder te gaan !

Geen dank! Daarnaast ben je nog reuze sympathiek ook, daarom zou je eigenlijk eens een topic moeten openen hier met een bouwbeschrijving voor een ‘koelkastmagneet magnetostaat’ die door de gemiddelde zelfbouwer te volgen en na te bouwen is, dat gaat gegarandeerd een succes worden!
Mediocre is not my middle name.

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 03 feb 2020, 0:32

AatV schreef:
WrineX schreef:
SSassen schreef:Akoestisch hoogtepunt voor mij tijdens de luisterdag waren Joppe z’n magnetostaten > prijs-kwaliteitverhouding = onverslaanbaar!

dank u ! dat is leuk om te horen ! geeft weer energie om er mee verder te gaan !

Die hoofdtelefoon was ook niet verkeerd! :goedzo: Jammer dat die magnetostaten ook stonden te spelen. :lol:

groet,
Aat

Ja met een open back..... niet echt handig had ik eigenlijk niet aan gedacht.. ik had hem op een stil plekje moeten leggen maarja... dan werd hij nooit gebruikt denk ik. ben ook vergeten in mijn praatje hem te noemen. ik denk dat niet veel mensen hem gehoord hebben. wel nog tot 02:00 een nieuw membraam voor gemaakt de avond er voor.

(bedankt Chris om me tot een praatje over te halen, duurt bij mij paar minuten dan vind ik het hardstikke leuk, beetje planken koorts)

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 03 feb 2020, 0:36

bedacht me op de terug weg ineens volgens mij had ik me wel aangemeld voor de wedstrijd. maar op een of andere manier was ik er van overtuigd dat die eerder was en dat ik die toen afgezegd had. misschien maar beter, met zo weinig slaap vond ik dit alles al spannend genoeg haha. ik heb jammer genoeg er niets van gehoord :( zoals dat gaat ik had zoveel meer willen luisteren nog bij anderen.

sevenup

Berichtdoor sevenup » ma 03 feb 2020, 7:36

WrineX schreef:
AatV schreef:
WrineX schreef:

Die hoofdtelefoon was ook niet verkeerd! :goedzo: Jammer dat die magnetostaten ook stonden te spelen. :lol:

groet,
Aat

Ja met een open back..... niet echt handig had ik eigenlijk niet aan gedacht.. ik had hem op een stil plekje moeten leggen maarja... dan werd hij nooit gebruikt denk ik. ben ook vergeten in mijn praatje hem te noemen. ik denk dat niet veel mensen hem gehoord hebben. wel nog tot 02:00 een nieuw membraam voor gemaakt de avond er voor.

(bedankt Chris om me tot een praatje over te halen, duurt bij mij paar minuten dan vind ik het hardstikke leuk, beetje planken koorts)

Ik heb hem wel gehoord en ook nog even vergeleken met mijn sennheiser hd599. Middengebied was erg goed, in het laag kwamen ze naar mijn idee wat te kort. Het hoog had soms een scherp randje (ss'en) maar kon ook aan de opname liggen, mijn sennheiser had hier in mindere mate ook last van.
Rendement was niet behoorlijk laag , een goede hoofdtelefoon versterker is wel op zijn plaats.

Wel zul je wat mij betreft iets moeten doen aan het draagcomfort. De drivers drukken behoorlijk op je oor.

Verder klasse dat je dit zelf hebt gemaakt, erg leuk.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 03 feb 2020, 9:07

Mensen, er is een boek blijven liggen na de luisterdag, wie mist dit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 03 feb 2020, 9:20

Paulus probeerde die weg te geven. Het is van jou nu denk ik :lol:
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 03 feb 2020, 9:26

Henkjan schreef:Paulus probeerde die weg te geven. Het is van jou nu denk ik :lol:

:lagge:

Knightsamoht

Berichtdoor Knightsamoht » ma 03 feb 2020, 10:31

M'n vriendin en ik hebben echt weer genoten van al het moois afgelopen zaterdag. Helaas moesten we om 14:00 uur alweer terug naar Groningen om te gaan Escape Roomeneren.

Ik was erg onder de indruk van de MFB-speakers met Omnes Audio coax-unit. Verbazingwekkend hoeveel laag er dan uit zo'n klein kastje komt...
Ook de speakers die Ton mee had genomen vielen erg in de smaak. Vooral de DXT-ARA gaven een erg mooi en intiem geluidsbeeld. En allemaal prachtig gemaakt. :kwijl:

Bij m'n vriendin zijn blijkbaar met name de Nobudget monitoren die Sander vorig jaar had meegenomen blijven hangen. Leek haar toch wel een erg leuke luidspreker voor in de keuken en in de slaapkamer. Konden we er mooi een multi-room setup van maken volgens haar. Nou, vooruit maar dan! \:D/

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 03 feb 2020, 10:44

He wat vervelend :lol:

toetertje

Berichtdoor toetertje » ma 03 feb 2020, 10:47

SSassen schreef:
WrineX schreef:

Geen dank! Daarnaast ben je nog reuze sympathiek ook, daarom zou je eigenlijk eens een topic moeten openen hier met een bouwbeschrijving voor een ‘koelkastmagneet magnetostaat’ die door de gemiddelde zelfbouwer te volgen en na te bouwen is, dat gaat gegarandeerd een succes worden!

Mee eens, die techniek kriebelt bij mij ook behoorlijk. Bovendien kan ik erg genieten van de filmpjes van Joppe. :goeie: (helaas was ik er zelf niet bij. :oops: )

John P

Berichtdoor John P » ma 03 feb 2020, 10:58

SSassen schreef:Geen dank! Daarnaast ben je nog reuze sympathiek ook, daarom zou je eigenlijk eens een topic moeten openen hier met een bouwbeschrijving voor een ‘koelkastmagneet magnetostaat’ die door de gemiddelde zelfbouwer te volgen en na te bouwen is, dat gaat gegarandeerd een succes worden!

Ik denk dat er veel belangstelling bestaat voor een ontwerp met een toegevoegd bewerkt "zilverpapiertje". Als je denkt dat er veel mensen gaan reclameren omdat het geheel wat fragiel is, je kan hier ook iets zonder garantie verkopen. Het zijn hier allemaal grote mensen die weten dat dit geen bol.com is maar een hobbysite waar dingen ook wel eens mislukken.
Waar een weg is is ook een omweg.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 03 feb 2020, 12:19

Barry2001 schreef:Mensen, er is een boek blijven liggen na de luisterdag, wie mist dit?

Henkjan schreef:Paulus probeerde die weg te geven. Het is van jou nu denk ik :lol:

Okay, dan is dit boek dus voor de heb. Iemand interesse :?:

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 03 feb 2020, 16:42

sevenup schreef:
WrineX schreef:
AatV schreef:Die hoofdtelefoon was ook niet verkeerd! :goedzo: Jammer dat die magnetostaten ook stonden te spelen. :lol:

groet,
Aat

Ik heb hem wel gehoord en ook nog even vergeleken met mijn sennheiser hd599. Middengebied was erg goed, in het laag kwamen ze naar mijn idee wat te kort. Het hoog had soms een scherp randje (ss'en) maar kon ook aan de opname liggen, mijn sennheiser had hier in mindere mate ook last van.
Rendement was niet behoorlijk laag , een goede hoofdtelefoon versterker is wel op zijn plaats.

Wel zul je wat mij betreft iets moeten doen aan het draagcomfort. De drivers drukken behoorlijk op je oor.

Verder klasse dat je dit zelf hebt gemaakt, erg leuk.

scherpe randje klopt !, en het laag loopt niet zo zo ver door in volume, ze zijn inderdaad wat klein voor planarheadphones, wat het laag neit geheel ten goed komt. wat betreft het zitcomfort :) het idee is ontstaan nadat ik nog een kappote koptelefoon tegen kwam in een la (je kent die lades wel met alle kabel meuk). ik wou geen dure band aanschaffen voor een testje, ik luister zelf namelijk nooit naar een koptelefoon het was meer een dingetje voor het youtube kanaal. :) omdat ik weet dat er nogal veel mensen kicken op planar headphones en dat redelijk aansluit bij wat ik meestal maak.

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 03 feb 2020, 17:08

John P schreef:
SSassen schreef:Geen dank! Daarnaast ben je nog reuze sympathiek ook, daarom zou je eigenlijk eens een topic moeten openen hier met een bouwbeschrijving voor een ‘koelkastmagneet magnetostaat’ die door de gemiddelde zelfbouwer te volgen en na te bouwen is, dat gaat gegarandeerd een succes worden!

Ik denk dat er veel belangstelling bestaat voor een ontwerp met een toegevoegd bewerkt "zilverpapiertje". Als je denkt dat er veel mensen gaan reclameren omdat het geheel wat fragiel is, je kan hier ook iets zonder garantie verkopen. Het zijn hier allemaal grote mensen die weten dat dit geen bol.com is maar een hobbysite waar dingen ook wel eens mislukken.

ik ga eens kijken wat ik kan doen, in principe heb ik alle basis op mijn kanaal staan, een in depth 1:1 design van deze (of een nieuwe model )publiceren roept verschillende gevoelens op :) ik deel graag dat is een, anders had ik geen Youtube kanaal met 350+ video's, (wist niet eens dat het zoveel was, eens uitmesten :))
tegelijkertijd zou ik dolgraag mijn boterham willen verdienen met een ontwerp vergelijkbaar met deze. ik weet niet in hoeverre deze 2 dingen die ik beide hoog heb zitten elkaar in de weg zitten. (als ze elkaar al ooit in de weg gaan zitten maar hoop doet leven)

Er was bijvoorbeeld iemand, naam ontschoten die had een aantal vragen en zei zoiets als "ik zou later namelijk ook zelf wel zoiets op de markt willen brengen" (exacte zin is me ontgaan) maar dan is mijn bereidheid om uit te leggen wat ik weet/ervaringen heb met veel trial and error toch net even wat lager dan normaal :)

kennis valt moeilijk een open source project van te maken dat niet commercieel gebruikt mag worden.

Als iemand een idee heeft hoe je hier mee om moet gaan hoor ik het graag, het liefst deel ik alles. maar ik wil niet voor altijd ergens werken waar het werk verschrikkelijk is :) en ik 0.0 passie voor heb :)

P.S wat bedoel je met bewerkt zilverpapiertje, ribbon ? ik heb een ribbon build op mijn kanaal staan :) a tot z hihi.

zie https://www.youtube.com/watch?v=3e9bAkDny0Y&t=

in combinatie met deze video

https://www.youtube.com/watch?v=42JljAb2Y1w
Laatst gewijzigd door WrineX op ma 03 feb 2020, 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 03 feb 2020, 17:17

ik zal een denken over iets waar ik eens een foto bouwverslag van kan maken plaats van een video. naja of beide :)

motoindo

Berichtdoor motoindo » ma 03 feb 2020, 17:39

SSassen schreef:een bouwbeschrijving voor een ‘koelkastmagneet magnetostaat’ die door de gemiddelde zelfbouwer te volgen en na te bouwen is, dat gaat gegarandeerd een succes worden!

Helemaal mee eens dat dat een gegarandeerd succes kan worden alleen heb ik wel mijn twijfels of de gemiddelde zelfbouwer over voldoende tools & techniek beschikt om zoiets tot een goed einde te brengen. Joppe, jouw verzameling Youtube filmpjes is met 335 filmpjes nogal overweldigend en ik vermoed dat een lijstje met de meest belangrijke info hier wel gewaardeerd zou worden ?

WrineX schreef:(bedankt Chris om me tot een praatje over te halen, duurt bij mij paar minuten dan vind ik het hardstikke leuk, beetje planken koorts)

Ik vond dat je het erg goed deed hoor en als ik de reacties hier zo lees ben ik niet de enige ...

Knightsamoht schreef:Ik was erg onder de indruk van de MFB-speakers met Omnes Audio coax-unit. Verbazingwekkend hoeveel laag er dan uit zo'n klein kastje komt...

Ja, die Omnes Audio heeft een erg fijne prijs/kwaliteit verhouding en laat zich met een 8 inch mfb woofer prima combineren tot een groot geluid uit een relatief klein kastje. Vooral dat laatste - de afmetingen - blijf ik een van de belangrijkste argumenten vinden om voor MFB te kiezen, dat grote boxen helemaal geen MFB nodig hebben om erg goed te klinken is tijdens de boxenwedstrijd nog weer eens bewezen dacht ik.

toetertje schreef:Bovendien kan ik erg genieten van de filmpjes van Joppe. :goeie:

Alle 335 stuks - lees net je laatste posts Joppe en begrijp dat je er al mee aan de gang wil :goedzo: :goedzo:

John P schreef:Ik denk dat er veel belangstelling bestaat voor een ontwerp met een toegevoegd bewerkt "zilverpapiertje".

Helemaal mee eens, en als we dan toch aan het knutselen zijn er meteen iets betaalbaars onderzetten om recht vanaf 30hz te gaan :shock:

mfbficatie.jpg
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 03 feb 2020, 17:40

WrineX schreef:ik zal een denken over iets waar ik eens een foto bouwverslag van kan maken plaats van een video. naja of beide :)

Volgens mij neemt het maken en uploaden van een handje foto's een stuk minder tijd in beslag dan het filmen en editen van zo'n video.
Of vergis ik mij nu ?

SSassen

Berichtdoor SSassen » ma 03 feb 2020, 17:43

motoindo schreef:mfbficatie.jpg

Niet uitschieten nu Chris, want anders kan je een nieuwe woof bestellen! :? :mrgreen: ...
Mediocre is not my middle name.

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 03 feb 2020, 17:49

motoindo schreef:
SSassen schreef:een bouwbeschrijving voor een ‘koelkastmagneet magnetostaat’ die door de gemiddelde zelfbouwer te volgen en na te bouwen is, dat gaat gegarandeerd een succes worden!

Helemaal mee eens dat dat een gegarandeerd succes kan worden alleen heb ik wel mijn twijfels of de gemiddelde zelfbouwer over voldoende tools & techniek beschikt om zoiets tot een goed einde te brengen. Joppe, jouw verzameling Youtube filmpjes is met 335 filmpjes nogal overweldigend en ik vermoed dat een lijstje met de meest belangrijke info hier wel gewaardeerd zou worden ?

WrineX schreef:(bedankt Chris om me tot een praatje over te halen, duurt bij mij paar minuten dan vind ik het hardstikke leuk, beetje planken koorts)

Ik vond dat je het erg goed deed hoor en als ik de reacties hier zo lees ben ik niet de enige ...

Knightsamoht schreef:Ik was erg onder de indruk van de MFB-speakers met Omnes Audio coax-unit. Verbazingwekkend hoeveel laag er dan uit zo'n klein kastje komt...

Ja, die Omnes Audio heeft een erg fijne prijs/kwaliteit verhouding en laat zich met een 8 inch mfb woofer prima combineren tot een groot geluid uit een relatief klein kastje. Vooral dat laatste - de afmetingen - blijf ik een van de belangrijkste argumenten vinden om voor MFB te kiezen, dat grote boxen helemaal geen MFB nodig hebben om erg goed te klinken is tijdens de boxenwedstrijd nog weer eens bewezen dacht ik.

toetertje schreef:Bovendien kan ik erg genieten van de filmpjes van Joppe. :goeie:

Alle 335 stuks - lees net je laatste posts Joppe en begrijp dat je er al mee aan de gang wil :goedzo: :goedzo:

John P schreef:Ik denk dat er veel belangstelling bestaat voor een ontwerp met een toegevoegd bewerkt "zilverpapiertje".

Helemaal mee eens, en als we dan toch aan het knutselen zijn er meteen iets betaalbaars onderzetten om recht vanaf 30hz te gaan :shock:

mfbficatie.jpg

hihi ik moet nog steeds de MFB's maken :( ik had een tang gekocht op ali voor die dupont connectoren maar. HELL wat een ***** dingen, ik vermoed dat mijn tang nogal ruk is :) ik had denk ik liever eentje met een minder brede bek deze knijpt alles aan gort. knipt zelfs soms de draden er af haha. ik heb maar 30Cm leads gekocht met de juiste stekkertjes er aan :) ik heb hier geen geduld voor haha. ik ben nog steeds GIGA benieuwd hoe die combo klinkt ! en nog maar eens als ik ooit een kleine speaker zou aanschaffen met een prachtig bereik en in mijn ogen wat Engelse sound dan is het de little one. ik was alweer verrast over hoe die klinken. de grotere zijn wellicht beter(mid) en kunnen luider maar. de combinatie van de grote en heerlijk lekker achtergrond geluid dan wel laat luisteren , spreekt mij elke keer weer aan !

ik hoop dat je de panelen die je ooit eens meegenomen hebt ook nog eens kunt gebruiken, als je wil kunnen we nog eens kijken of we het hoog wat kunnen upgraden !

AatV

Berichtdoor AatV » ma 03 feb 2020, 17:49

motoindo schreef:….., dat grote boxen helemaal geen MFB nodig hebben om erg goed te klinken is tijdens de boxenwedstrijd nog weer eens bewezen dacht ik.

Toch lijkt me de mfbficatie van een (semi)PA woofer van 15"of 18" wel iets hebben.

groet,
Aat
That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 03 feb 2020, 17:54

ray5150 schreef:
WrineX schreef:ik zal een denken over iets waar ik eens een foto bouwverslag van kan maken plaats van een video. naja of beide :)

Volgens mij neemt het maken en uploaden van een handje foto's een stuk minder tijd in beslag dan het filmen en editen van zo'n video.
Of vergis ik mij nu ?

Dat is waar paar fotos is geen werk, in detail uitleggen daar in tegen wel, ik kan sneller kletsen dan typen + je ziet de helft en dat hoef ik dus ook niet uit te leggen :) meeste videos zijn half half. niet een tutorial. sommige wel. waaronder how to make a planar magnetic loudspeaker tutorial :) haha en dat geeft een aardig beeld. wel van een tijdje terug. en wellicht dcat ik over sommige dingen anders denk nu. de speakers uit die video staan nu weer hier (waren de hybride uit breda vorig jaar) de kat had de achterkant gesloopt..... zei nog tegen hem ik zou er iets achter doen in verband met de poes.... naja :) nu moeten ze beide opnieuw.

mijn poes sloopt gelukkig geen folies :)

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 03 feb 2020, 18:21

AatV schreef:
motoindo schreef:….., dat grote boxen helemaal geen MFB nodig hebben om erg goed te klinken is tijdens de boxenwedstrijd nog weer eens bewezen dacht ik.

Toch lijkt me de mfbficatie van een (semi)PA woofer van 15"of 18" wel iets hebben.

groet,
Aat

dan zou ik wel voor MFB in opem baffle gaan :) lijkt me helemaal top

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » ma 03 feb 2020, 18:25

Maar MFB is bedoeld voor een gesloten kast.... :wink:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 03 feb 2020, 18:32

VintageHarry schreef:Maar MFB is bedoeld voor een gesloten kast.... :wink:

Klopt niet helemaal, in theorie zou het ook moeten werken met open baffle. Alleen moet iemand dat eens proberen...
Fusion Filterdesign

Terug naar “DIY Events door leden”