ZBA luisterdag in Almelo

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » zo 21 jan 2007, 21:10

Hoi Martijn,

Net thuis maar wil je bij deze nogmaals bedanken voor je gastvrijheid!

Groet,Carlo

lepain

Berichtdoor lepain » zo 21 jan 2007, 21:22

Heej,

ja man, bedankt! Ik heb veel moois gezien en gehoord. Het was leuk.

Martijn H

Berichtdoor Martijn H » zo 21 jan 2007, 22:27

Het was erg gezellig! Leuk om de creaties van anderen te bewonderen!

:D
Dipool-monopool systeem Do it right, Do It Yourself~!!

b_force
Ook commercieel actief

Berichtdoor b_force » zo 21 jan 2007, 22:48

en dan willen de mensen die niet geweest zijn natuurlij kweer pics enzo zien 8) :wink: :lol:

CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » zo 21 jan 2007, 22:51

En dat gaat denk ik niet lukken.Had wel een fototoestel bij me maar we hadden het met z`n allen zo druk met luisteren en wisselen van diverse systemen dat het er niet van gekomen is....................

RobT

Berichtdoor RobT » zo 21 jan 2007, 22:54

Oei, ik geloof dat er wel foto's zijn gemaakt, ik meende te zien dat ik nog een keer in de kijkerd werd genomen....

Martijn, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en het natje en droogje.

Leuk om creaties van anderen te horen en de eigen speaker eens in een andere ruimte te horen, het bevestigt me een beetje in het idee om het scheidingsfilter van de XT18's te laten zoals het is en dat is weer winst.

Rob

CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » zo 21 jan 2007, 22:58

Hoi Rob,wou toch nog eens zeggen dat ik het erg knap vindt dat je zover gekomen bent zonder te meten.Klinkt erg goed.Ga je nog met wat vulling experimenteren?

RobT

Berichtdoor RobT » zo 21 jan 2007, 23:13

Dankjewel Carlo.
Ik ga zeker experimenteren met Bailey's longhair wat jij aanraadde.

Jouw speakers klonken goed toen we op het laatst nog naar de platenspeler luisterden, een goede match, beter dan met Arcam cd-speler en met die HK 7600 van mij, er kwam meer rust in, opvallend.

Hififiel

Berichtdoor Hififiel » ma 22 jan 2007, 13:33

Hoi allemaal.
Ik vond het gisteren een zeer geslaagde middag, leuk om ontwerpen van anderen zo te kunnen bewonderen, ze waren duidelijk allemaal anders maar er was eigenlijk geen 1 die tegen viel. :D
Wel was er voor mij 1 vavoriet, de speakers van CarloPJB vond ik namelijk erg smakelijk klinken :)
Ook leuk om de verschillen tussen buizen en transistorversterkers te horen, de NAD versterker van Martijn had duidelijk meer controle als mijn Dynavox VR70e buizenversterker ondanks het feit dat hij slechts 5 Watt meer geeft.
De luisterruimte was een gemiddelde woonkamer met meubels en tapijt, heel anders van klank als de ruimte op de luisterdag in Beetsterzwaag, laag / mid en hoog kwamen best goed uit de verf en het was dus ook best genieten tijdenshet luisteren. 8)
Het was een gezellige middag waarbij er regelmatig humoristische opmerkingen over apparatuur en audiofielen gemaakt werden :lol:

Ik wil Martijn en zijn ouders hartelijk bedanken voor de gastvrijheid, en ik denk dat we dit soort dingen in de toekomst nog maar eens moeten doen.

Kevin
Waarom geen Vliezen? Ik mag geen Vliezen, het enig vlies dat mijn vrouw had heb ik verprutst ;)

Afbeelding

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » ma 22 jan 2007, 16:33

Hey allemaal!

Ik vond het ook een heel geslaagde middag. Het is leuk de mensen achter de forumnamen te leren kennen. Er is bovendien een aantal zeer interessante dingen meegenomen. Ik beperk me even tot de luidsprekers.

Als eerste luisterden we naar de Seas Excel monitors van Carlo. Een heel accurate weergave waarin geen enkel detail verzuipt. Het hoog van de Crescendo is heel mooi: zijdezacht bedoelde klanken klinken zijdezacht, maar de softdome is ook in staat om bijvoorbeeld de metalige klank van sommige stukken percussie weer te geven. Naar mijn smaak mocht het hoog in onze toch wel redelijk gedempte woonkamer (van 12 bij bijna 5 meter) wel een klein tandje lager in sterkte. Carlo gaf aan dat het bij hem thuis prima in balans klinkt en daar gaat het natuurlijk ook om. Zoals misschien te verwachten was het laag in deze ruimte ook wat aan de magere kant. Toch is dit denk ik wel mijn favoriet van de dag, maar dan 't liefst wél in combinatie met een subwoofer.
Als tweede kwam de Vifa XT / Dynaudio combi van RobT. Rob heeft deze luidspreker volledig op het oor gefilterd. Eerlijk is eerlijk: hij heeft er een heel net klinkende speaker van weten te maken. De rest gaf na een aantal nummers beluisterd te hebben aan een paar kleine onvolkomenheden in de klankbalans van de speaker te horen, maar gelukkig heeft Rob de speaker juist op iets meer presence getuned. Ik ben benieuwd wat een frequentiemeting zou laten zien.
De derde luidspreker die we hebben beluisterd is de Seas EX2 van Audiojohn. Toen ik deze speaker hoorde, realiseerde ik me weer dat het zelf ontwerpen van een luidspreker voor de klank totaal overbodig is: er is helemaal niks aan te merken aan dit ontwerp. De EX2 klinkt heel mooi rustig en ongekleurd, met een in deze setting enigszins warme klank. De EX2 had ook duidelijk het meest volwassen laag van alle beluisterde systemen. Een heel fijn ding.
De als laatst beluisterde speaker was de Jordan breedbandluidspreker van Hififiel. Over het algemeen hou ik niet zo van breedbanders, maar deze klonk toch wel heel mooi. De luidspreker klonk onverwacht vol in het laag en het midden klonk mooi open. Het hoog had, vooral als de volumeregelaar wat opgedraaid werd, soms wat last van hardheid. Hoewel deze luidspreker mij persoonlijk al met al het minst kon bekoren van het stel, was het wél de grootste positieve verrassing van de dag.

Wat betreft de foto's: ik heb er volgens mij drie gemaakt, maar die zullen eerst nog afgedrukt moeten worden. Het rolletje is nog niet vol. Helaas had mijn vriendin de digitale camera per ongeluk meegenomen.

Hififiel, je zegt dat mijn NAD maar 5 watt meer levert dan je Dynavox. Dit is onjuist. Als ik me niet vergis, zei je dat je Dynavox 35 Watt aan 8 ohm levert. De NAD levert met 120 Watt bijna drie en een half keer zoveel. De EX2 heeft een nogal lage gevoeligheid, dus dat de Dynavox op die oorlogssterkte in moeilijkheden kwam, is niet gek!

Allemaal bedankt voor de leuke dag!

Hififiel

Berichtdoor Hififiel » ma 22 jan 2007, 18:24

Martijn M schreef:Hififiel, je zegt dat mijn NAD maar 5 watt meer levert dan je Dynavox. Dit is onjuist. Als ik me niet vergis, zei je dat je Dynavox 35 Watt aan 8 ohm levert. De NAD levert met 120 Watt bijna drie en een half keer zoveel. De EX2 heeft een nogal lage gevoeligheid, dus dat de Dynavox op die oorlogssterkte in moeilijkheden kwam, is niet gek!

Hoi Martijn
Ik had begrepen dat je NAD 2x 40Watt/rms leverde, vandaar de 5Watt meer (per kanaal) die ik noemde. :?

Met de EX2 in combinatie met het gitaar geweld van Metallica ging het inderdaad net niet helemaal goed meer :lol:

Kevin
Waarom geen Vliezen? Ik mag geen Vliezen, het enig vlies dat mijn vrouw had heb ik verprutst ;)

Afbeelding

audiojohn

Berichtdoor audiojohn » ma 22 jan 2007, 18:36

Hallo allen,
Het was een leuke dag met vele soorten muziek en verschillende settings van apparatuur.
Wat mij is bijgebleven is dat alle creaties op hun eigen manier positief opvielen en dat is wat aangenaam verrast heeft.
Door de wisseling van apparatuur en muziek zijn de speakers niet direct met elkaar vergeleken. Maar is er wel genoten van de onderling verschillende kwaliteiten die de speakers bezaten. :lol:
Het was een onvergetelijke dag die we zeker eens een keer over moeten doen.

P.S. Martijn en familie bedankt voor jullie gastvrijheid en de goede verzorging echt top. :D

weidok

Berichtdoor weidok » wo 24 jan 2007, 20:44

Hififiel schreef:De luisterruimte was een gemiddelde woonkamer met meubels en tapijt, heel anders van klank als de ruimte op de luisterdag in Beetsterzwaag, laag / mid en hoog kwamen best goed uit de verf en het was dus ook best genieten tijdenshet luisteren. 8)
Kevin

Leuk zo'n luisterdagje van ZBA'ers .... komen er nog foto's ?

Denk dat de opstelling van de speakers in Beetsterzwaag
voor een behoorlijk groot podium met gesloten gordijnen
niet goed voor de (bas)weergave was..
een harde reflecterende wand op 1 a 2 meter
achter de speakers is misschien beter :)
Huiskamer akoestiek in een grote ruimte is moelijk
te benaderen... en de meeste speakers zijn afgestemd
onder huiskamer omstandigheden...

Hebben jullie de speakers die niet speelden ook kortgesloten...

Waren de Sastratos van Ovni er niet deze luisterdag ??

:)
" there is no box like no box" :)

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » wo 24 jan 2007, 22:55

Sostratos en Ovni konden vanwege het slechte weer helaas niet komen.

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » wo 14 feb 2007, 15:36

Sinds de luisterdag bij mij thuis ben ik een dubbelalbum (live) van de Counting Crows kwijt. Het gaat om het album met de titel Across a Wire, Live in New York City.
Heeft één van jullie deze cd misschien per ongeluk meegenomen met zijn eigen cd's?

lepain

Berichtdoor lepain » wo 14 feb 2007, 18:02

Oei, dat is erg vervelend. Ik heb m niet.
Ik hoop dattie boven water komt.

CarloPJB

Berichtdoor CarloPJB » wo 14 feb 2007, 19:18

Erg vervelend.Wist het al bijna zeker maar toch even nagekeken en hier issie ook niet.

Hififiel

Berichtdoor Hififiel » do 15 feb 2007, 11:08

Hoi Martijn da`s erg vervelend :(

Ik heb hier ook even gekenen of ik hem dubbel heb, want ik heb dat album ook, maar hier is hij niet.

Stuur de mannen anders allemaal even een persoonlijk berichtje, want toevallig dat ik hier nog even zat te lezen anders had ik het ook niet geweten dat je een CD kwijt was.

Kevin

Afbeelding

RobT

Berichtdoor RobT » zo 18 feb 2007, 1:49

Helaas Martijn, hier is ie ook niet. Zal effe checken bij Wim maar het lijkt me niet dat hij 'm heeft want dat had ik absoluut gehoord.

Zoek nog even in alle hoeken en gaten, ik hoop dat die terecht komt.

Terug naar “DIY Events door leden”