Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
AatV

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Berichtdoor AatV » zo 24 nov 2019, 0:39

ray5150 schreef:Hoeveel keer ik vandaag wel niet de naam van Floor Jansen heb horen voorbijkomen. :shock:
Dat kwam om dat er in het publiek 2 discipelen der Symphonische Metal aanwezig waren, en het niet na konden laten om bij vrijwel ieder afgespeeld muziekstukje een verwijzing naar deze jongedame te plaatsen. :lol:

Om met Armand te spreken; en een van hen ben ik.
Buiten dat wil ik graag een gezegde van Wowly aanhalen; "wat een leuke groep mensen is dit" (of zoiets.. :mrgreen: ) Heb me erg vermaakt.
Voor de eerste keer het systeem van ds23man gehoord. Hoewel mijn gehoor niet op orde is, kon ik wel horen dat deze luidsprekers een detaillering op referentieniveau produceren. Kunnen inderdaad ook gigantisch laag maar had ook niet anders verwacht. :-"
Voor de rest heb geen slechte luidsprekers gehoord, wel heel mooi geverfde van forumlid jsjeroenjs uit Belgie. Een echte eye-opener!
Hebben met een klein, maar heel gezellig groepje nog uitstekend gegeten in restaurant de "Lelie". Erg goed erg prettig geprijsd.

Voor de rest, horns up!
Aat

edit: helemaal vergeten de organisatoren van deze dag te bedanken. Heren, het was weer prettig vertoeven! :yeah:
That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

m_cruiser

Berichtdoor m_cruiser » zo 24 nov 2019, 0:59

Vandaag wat laat toegekomen en (te) veel gekletst, iets te weinig geluisterd, maar toch weer wat opgestoken.
Die Owatrol was ik volledig vergeten, moet ik ook dringend een keer proberen lijkt een superproduct.
Nog een goeie tip gehoord van Jeroen, lijmen met verschillende viscositeit en versnellers; om eventueel spider te plakken.
https://www.willyvanhoutte.com/EN/produ ... -1oz/12935
jullie waren weer super gezellig, bedankt organisatie, ik heb redelijk wat koffie gedronken O:)

Walt

Berichtdoor Walt » zo 24 nov 2019, 9:01

Bedankt voor de vele foto’s, zag er gezellig uit!

Gr. Walter

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 24 nov 2019, 9:49

ray5150 schreef:Hoeveel keer ik vandaag wel niet de naam van Floor Jansen heb horen voorbijkomen. :shock:
Dat kwam om dat er in het publiek 2 discipelen der Symphonische Metal aanwezig waren, en het niet na konden laten om bij vrijwel ieder afgespeeld muziekstukje een verwijzing naar deze jongedame te plaatsen. :lol:
Dat gezegd hebbende, was het weer een reuze gezellige dag, en moet ik extra complimenten plaatsen aan de organisatie die zijn uiterste best deed om ons te voorzien van verse koffie, koekjes en drankjes. chapeau Mike ! :goedzo:

En hier discipel nummer 2. :mrgreen:

Het was een heerlijke, gezellige dag. Een aantal leuke luidsprekers gehoord die allemaal heel leuk klonken, meest aangestuurd door de welbekende pjotr versterker die in ruime aantallen aanwezig was. Dat blijft ook een juweeltje.

Voor de derde keer nu de fusions van Gerhard gehoord. Die zijn subliem, jammer van het stof dat van sommige nummers in zijn afspeellijst afkomt :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Lekker gegeten in de Lelie na afloop.

Mike en Robert, bedankt voor de organisatie. Ik zie weer uit naar de volgende keer.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 24 nov 2019, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

rikpost
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Berichtdoor rikpost » zo 24 nov 2019, 10:02

ds23man schreef:
rikpost schreef:Die ingeblikte versterker , Humor !!
Welke waren de luidsprekers van Gerhard eigenlijk ?

Die naast de tas van de Pet's Place.

Heb het al gezien kwestie van alles goed lezen .
Vond ze voor jouw begrippen nog al klein ,had niet aan een soort monitor gedacht O:)
Ooit is het allemaal klaar !

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 24 nov 2019, 10:12

Hey Rik!

Lijf in de Pui doet het goed op luisterdagen :goedzo:
Levert altijd veel reacties op. :mrgreen:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 24 nov 2019, 10:13

rikpost schreef:
ds23man schreef:
rikpost schreef:Welke waren de luidsprekers van Gerhard eigenlijk ?

Vond ze voor jouw begrippen nog al klein ,had niet aan een soort monitor gedacht O:)

Ach, ik dacht laat ik maar eens een paar speakers bouwen waar geen wielen onder hoeven. :mrgreen:
Fusion Filterdesign

Ouwebok

Berichtdoor Ouwebok » zo 24 nov 2019, 10:25

Robert en Michael weer bedankt voor de gezellige dag: de koffie was top en de stroopwafels te verleidelijk. Ik heb veel moois gehoord. De Fusions waren indrukwekkend; eens te meer een demonstratie hoe een clean sublaag een voorwaarde is voor stressvrij luisteren. Ik vond de combinatie van de blikversterkers en de rollergelakte tweewegs (en alles wat daar bij zat) heel muzikaal. iedereen bedankt!

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 24 nov 2019, 10:55

rikpost schreef:Vond ze voor jouw begrippen nog al klein, had niet aan een soort monitor gedacht O:)

Echt heel compact zijn ze nu ook weer niet.

20191123_124722.jpg

20191123_124729.jpg

Volgens ds23man moeten ze ook een kilo of 30 het stuk wegen.

Maar inderdaad een stuk kleiner dan de Ultrazoom. het geluid dat die dingen maken is daarentegen groots.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 24 nov 2019, 10:56

pappaleo schreef:
Dat gezegd hebbende, was het weer een reuze gezellige dag, en moet ik extra complimenten plaatsen aan de organisatie die zijn uiterste best deed om ons te voorzien van verse koffie, koekjes en drankjes. chapeau Mike ! :goedzo:

Ik luister al 20 jaar naar die vrouw :rofl: heerlijk om te zien dat de rest van Nederland het ook begint te ontdekken :rock:

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 24 nov 2019, 10:58

Shadow schreef:
pappaleo schreef:

Ik luister al 20 jaar naar die vrouw :rofl: heerlijk om te zien dat de rest van Nederland het ook begint te ontdekken :rock:

Ik heb 3 albums van After forever vanaf het moment dat ze uitkwamen. :relax:

motoindo

Berichtdoor motoindo » zo 24 nov 2019, 11:18

Geweldig al die foto's en erg blij om te zien dat MFB weer hélémaal terug aan het komen is 8)
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 24 nov 2019, 11:35

Als jij erbij was geweest, was het aantal aanwezige MFB systemen verdubbeld. :lol:
De rest was nog "gewoon" passief.

RobertD

Berichtdoor RobertD » zo 24 nov 2019, 11:56

Erg gezellig weer en jammer dat ik tussendoor even weg moest. Ik heb wat systeempjes gemist zie ik.

Fijn dat ik ook bedankt wordt voor de organisatie maar alle lof komt Michael toe, ik heb er niets aan gedaan.

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 24 nov 2019, 12:31

RobertD schreef:Fijn dat ik ook bedankt wordt voor de organisatie maar alle lof komt Michael toe, ik heb er niets aan gedaan.

Wat jij wil :mrgreen:

Toxiq

Berichtdoor Toxiq » zo 24 nov 2019, 14:04

pappaleo schreef:Hey Rik!

Voor mij een eerste keer, helaas niet zo veel mee kunnen krijgen als ik had gewild door een pittige oorontsteking en bijkomende ellende die al 9 weken aanhoud
Dessalniettemin de MI in actie gehoord, heel gaaf ! staat zeker op mijn lijstje
Eerst heb ik een set Mission (misschien ook wel impossible) die ik aan de praat moet krijgen

Ik zal daar een draadje voor starten...

jsjeroenjs

Berichtdoor jsjeroenjs » zo 24 nov 2019, 14:46

Pjotr schreef:Zo te lezen is het een klassieke lak met een lange aanzettijd. En dat is wel de crux. Het krijgt dan de kans om mooi uit te vloeien. Een eigenschap van ouderwetse lakken. Ik heb het eens met een vakschilder besproken en die vertelde dat tegenwoordig alles snel snel snel moet. En daarop spelen de verffabrikanten in en maken sneldroogende lakken. Daarvan is de doorvloeiing onvermijdelijk een stuk minder. Dank voor de tip Jeroen!

Ouderwets lakken dus, voor zover de innovatie :lol:

Toch nog enkele tips en vergelijkingen voor wie dit eens went toe te passen.

De Epifanes lak heeft van nature een zeer diepe hoogglans. Echter is deze lak semi-transparant, het lijkt een gekleurde vernis. Terwijl bvb Levis lak expert bij 1 laag je finale kleur geeft heb je er hier toch 2-3 dunne lagen nodig. Ik vermoed dat het semi-transparante zorgt voor de diepe glans.

Met wat Owatrol er bij vergroot de glans nog, strijkt het beter en blijft de verf langer vloeibaar zodat deze mooi egaal kan open vloeien ( en er meer stof kan vast kleven).
Het aanbrengen van dunne egale lagen is cruciaal aangezien de verf anders uitzakt en lopen veroorzaakt.

Reken toch een dag extra droogtijd alvorens te schuren. En doe er telkens per laag ook maar een extra droog dag bij.

Schuren, schuren ,schuren, dit is het meest tijdrovende en intensieve gedeelte, maar de sleutel voor een strak resultaat. Ik denk dat ik tot P600 telkens alles volledig egaal geschuurd heb ( nat schuren met een geutje ammoniak)

Succes!

cool

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019

Berichtdoor cool » zo 24 nov 2019, 15:50

Het was zeker weer een gezellige en goed georganiseerde dag in Alphen. Zelfs de versnaperingen waren gratis. Mooie nieuwe speakers van Ton o.a. En ook zijn CA is een plaatje :goedzo:
Door een andere eetafspraak kon ik deze keer niet mee naar de Lelie. Groetjes
Loek

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » zo 24 nov 2019, 15:57

jsjeroenjs schreef:
De Epifanes lak heeft van nature een zeer diepe hoogglans. Echter is deze lak semi-transparant, het lijkt een gekleurde vernis.

Succes!

Welke variant van Epifanes gebruik je?

jsjeroenjs

Berichtdoor jsjeroenjs » zo 24 nov 2019, 16:23

Ik heb enkel de 1 component alkyd lak zoals in de link gebruikt tot op heden ( kleur 8 )

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » zo 24 nov 2019, 18:09

Thanks, had de link even gemist.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 24 nov 2019, 18:25

Het moet gezegd worden dat die bovengenoemde afwerking werkelijk spiegelglad was. :shock:
zowieso is het niveau van afwerking de laatste jaren flink omhoog gegaan, anders zag je nog wel eens een mdf kast die zijn leven kaal zou slijten omdat het teveel moeite was om een nette afwerking aan te brengen. tegenwoordig zie je lak en fineer werk waar menig fabrikant jaloers op zou zijn.

rikpost
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Berichtdoor rikpost » zo 24 nov 2019, 23:50

pappaleo schreef:Hey Rik!

Ja je waand je echt in de kroeg hè :mrgreen:
Ik draai hem af en toe nog wel eens ,super sfeertje !
Ooit is het allemaal klaar !

gervenja

Berichtdoor gervenja » ma 25 nov 2019, 15:43

Hallo Rik en Leo,

ik vond lijf in de pui ook een mooie opname.
Kan je dit nog ergens kopen of zo?
Heb al een beetje gegoogeld maar kom nog niet heel veel tegen.

de pui Rotterdam, Peter de vries en Joris Lutz
John

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 25 nov 2019, 15:59

Wordt er niet bedoeld etablissement de Pijp in de Gaffelstraat in Rotterdam? Dat was/is i.d.d. een muziek jetset etablisement annex eetcafé in Rotterdam. Kwam er vroeger nog wel eens. Ben er nog eens ene Jack Mikker (alias Mick Jagger :) ) tijdens een toer van de Stones tegen gekomen, begin 80 meen ik. Die kwam daar met gezelschap eten eind van de middag. Alleraardigst figuur, maar allemachtig wat een neurotische druktemaker.......... :-" :-" :-" :D Maar opnamen daar gemaakt heb ik toch geen weet van.
Peter de Jong

Terug naar “DIY Events door leden”