luisterdag in antwerpen?

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
jago

luisterdag in antwerpen?

Berichtdoor jago » wo 11 okt 2006, 23:23

ik vroeg mij af of we is in antwerpen een soort luisterdagje of avond kunnen organiseren. Ik zelf heb niet veel te bieden maar als er mensen in antwerpen zijn die intrese hebben wil ik wel iets dergelijks organiseren. ik heb nu namelijk redelijk veel ruimte terbeschiking en ik dacht waarom niet.

mvg Jago
Geluid uit een laptop is als thee uit een senseo je snapt het idee maar genieten kun je er niet van.

FFF

Berichtdoor FFF » do 12 okt 2006, 19:46

Ik zou eventueel wel interesse hebben om voor luisteraar te spelen als er wat mooie spullen bereid zijn als demo langs te komen :D

jago

Berichtdoor jago » do 12 okt 2006, 19:55

dan zijn we al met 2 :D
Geluid uit een laptop is als thee uit een senseo je snapt het idee maar genieten kun je er niet van.

FFF

Berichtdoor FFF » do 12 okt 2006, 21:33

jago schreef:dan zijn we al met 2 :D

Haha, ja het gaat niet echt hard, terwijl de luisterdag in Breda echt top was.

Misschien kun je vertellen wat je in gedachten hebt en wat voor ruimte je ter beschikking hebt?

rho

Berichtdoor rho » do 12 okt 2006, 22:05

Ik wil m'n SEAS Classic180 nog wel eens komen demoën. :)

GeertJ

Berichtdoor GeertJ » do 12 okt 2006, 23:13

Gent-Antwerpen is voor mij ook nog goed te doen, en als gewenst kan evt ook een (of meer?) van mijn creaties mee nemen... 8)

jago

Berichtdoor jago » vr 13 okt 2006, 16:34

joepie reacties.
Ik heb door verbouwing nu een grote ruimte beschik baar waar niks in staat, ik was onlangs bezig mijn projectje er naar toe te slepen en toen het er stond was het nog steets leeg. dus dacht ik als ik hier nu een aantal stoelen zet kan ik er wel is een luisteravondje of zo organiseren daarom zete ik de eerste post. als er nog wat mensen zijn die iets mee berengen. als ik het goed begrijp is er een speaker clasic 180 dan nog een paar en we zijn er. als er iemand een idee voor een datum heeft, ik heb binnen kort vacantie.

mvg jago

rho

Berichtdoor rho » vr 13 okt 2006, 16:56

Hoe groot is de ruimte?

Als ik ergens de tijd vind om 'm af te werken kan ik nog wel een 2x10W klasse D versterkertje meebrengen ook. Je zal verrast zijn over de pretsties.

jago

Berichtdoor jago » vr 13 okt 2006, 18:13

de grootste ruimte is meer als 100m² maar er zijn ook kleinere stuken aan en nu is het alemaal leeg :D

rho

Berichtdoor rho » vr 13 okt 2006, 20:23

Da's nogal ruim zeg. Mja, dat zou geen probleem mogen zijn. Enkel de maximale geluidsdruk zal wel wat afnemen. Lijkt me zo'n groot probleem niet.

hmmmm.......in zo'n ruimte kan je wel mooie meetingen doen denk ik. :)

jago

Berichtdoor jago » vr 13 okt 2006, 23:21

als ik meet aparatuur had, had ik dat al lang gedaan. :D

jago

asterduc

Berichtdoor asterduc » zo 15 okt 2006, 10:39

ik doe ook wel mee als het in mijn agenda past. Heb wel nog een aantal niet-gedemonstreerde zaken liggen die voor menig luisteraar leuk kunnen zijn.
Ook op audioforum.be kun je nog geinteresseerden vinden om te komen luisteren.

Als die ruimte acoustisch in orde is kan dat inderdaad leuk worden.
Elk project krijgt bvb een half uurtje met dan een kwartier pauze om de volgende set klaar te zetten.

Let wel dat er parkeergelegenheid moet zijn om handig spullen in en uit te laden.

Ed.

jago

Berichtdoor jago » ma 16 okt 2006, 17:51

waneer is een ruimte acoustisch in orde? er staat nu niet echt iets in :?
parkeeprlaats is hier in de straat niet echt veel.

Mvg Jago

asterduc

Berichtdoor asterduc » ma 16 okt 2006, 21:28

ai, da's 2 keer tegenslag!

jago

Berichtdoor jago » ma 16 okt 2006, 23:23

ja ik kan de ruimte wel vol hangen met gordijnen en als het na 8u is kan je parkeren op het plein 20m verder.
mvg Jago

Aquilon
In memoriam †

Berichtdoor Aquilon » di 17 okt 2006, 9:09

mochten mn Peerless floorstanders afgeraken tegen die tijd :lol: wil ik ze ook gerust eens komen demonstreren

rho

Berichtdoor rho » di 17 okt 2006, 13:48

jago schreef:ja ik kan de ruimte wel vol hangen met gordijnen en als het na 8u is kan je parkeren op het plein 20m verder.
mvg Jago

Ik hoop dat dat 8u en niet 20u is.
Ik denk niet dat we voor 8u zullen beginnen. Lijkt me een beetje vroeg. ;)

jago

Berichtdoor jago » di 17 okt 2006, 18:48

spijtig het is 20u.
Jago

rho

Berichtdoor rho » wo 18 okt 2006, 9:19

Je wil nog na 20u aan een luisterdag beginnen? :shock:

jago

Berichtdoor jago » wo 18 okt 2006, 14:23

dat zou meer (luister)avond zijn, nee ik was niet van plan om het zo laat te doen maar er is hier anders wijnig parkeerplaats. ik zal is goe lezen wat er op de bortjes staat waneer je er mag staan mischien op zondag vroeger(moet er namelijk nooit zelf staan heb parkeer kaart :) )

jago

rho

Berichtdoor rho » wo 18 okt 2006, 14:28

Parkeerplaats is toch wel belangrijk op zo'n dag. Als het weer wat tegenzit moet je er met je spullen door en dan is het altijd het fijnst als je niet te ver moet lopen. Ook al omdat een speaker/versterker soms wel wat kan wegen.

Gydotron
Ook commercieel actief

Berichtdoor Gydotron » zo 22 okt 2006, 22:38

Een leuk intitatief. Niet dat ik hier mensen wil paseren, maar die dag mag ook bij mij thuis plaatsvinden. Parkeerplaats genoeg in de straat en op mijn oprit kunnen makkelijk 3 wagens staan. Mijn woonkamer heeft geen onaardige akoestiek. Ik woon ook in Schilde, net als Ed. Ik kan ook wat zelfbouwbrouwsels laten horen, zoals een 6x PP KT66 versterker. Ook een voorversterker kan ik jullie laten beluisteren. Speakers niet want het laatste wat ik gebouwd heb zijn de Milestone kasten van Marc Heijligers. Kortom, het kan bij mij. De buizen staan warm en het bier koud.

MVG Guido

asterduc

Berichtdoor asterduc » ma 23 okt 2006, 18:41

Goed idee Guido, ... en vind Katrien dat ook goed?

dan maken we er gewoon een open bedrijven dag van, of heet dat in dit jargon een open hobbyistendag 8)

Enkele uurtjes bij Guido, enkele uurtjes bij mij (heb nml zelf ook geen onaardige luisterruimte), nog iemand in de buurt waar we de boel overhoop mogen zetten?

Ed.

jago

Berichtdoor jago » ma 23 okt 2006, 23:21

bij mag heel de boel overhoop gezet worden :D
ik vrees aleen dat de parkerplaats echt wel problemen kan op leveren.
wat valt er te doen om een kamer acoestisch aan te kleden?
ik denk dat het in iedergeval voor na de vacantie zal zijn (ik bedoel herfstvacantie) ik ga lekker kamperen in zweden 8) .

Mvg Jago

rho

Berichtdoor rho » di 24 okt 2006, 8:44

jago schreef:wat valt er te doen om een kamer acoestisch aan te kleden?
Mvg Jago

Ik heb nog een 5 tal plafond-delen van bij Merford. Als je interesse hebt kan je die voor spotprijs krijgen.

Terug naar “DIY Events door leden”